Gå til innhold

Vi må spise klokka 1500 på julaften vi!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg for en gangs skyld lagt opp tv-løpet -denne jula vil jeg ha med meg ALT - og da er det bare plass til mat mellom klokka 15.00 og 15.55. Det skulle gå bra det! :)

HER ER MIN JULAFTEN:

09.10(09.25) NRK Snekker Andersen og julenissen (ttv) ®

11.00(12.30) NRK Tre nøtter til Askepott (ttv)

12.30(14.00) NRK Reisen til julestjernen (ttv) Norsk drama fra 1976.

14.00(15.00) NRK Donald Duck og vennene hans (From all of Us to all of You)

15.55(17.30) TV2 Tante Pose Norsk drama fra 1940.

17.35(18.00) NRK Karl-Bertil Jonssons julaften (t) ® Svensk tegnefilm.

19.10(20.10) NRK2 Gretne gamle damer ved juletider (t) ® Britisk dokumentar.

20.30(21.30) TVNorge Høy på pæra julespesial '94 ® (Keeping Up Appearances X'mas 94)

og så skal jeg ete marsipan og potetgull med dip og drikke Baileys.

RAAAAP :)

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

26

• Dorthe

14

• morsan

6

• hare1365380455

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal i hvert fall ha med meg Karl Bertil, han er det beste på hele julaften.

Skrevet

Jeg skal i hvert fall ha med meg Karl Bertil, han er det beste på hele julaften.

Ja - han er det -jeg gleder meg! Jeg bruker å gå glipp av det - for før så hadde vi jo tv'en oppe. Nå har vi den så jeg ser den fra kjøkkenet - juhu! .)

Skrevet

Ja - han er det -jeg gleder meg! Jeg bruker å gå glipp av det - for før så hadde vi jo tv'en oppe. Nå har vi den så jeg ser den fra kjøkkenet - juhu! .)

I år så skal jeg bare lage pinnekjøtt og det går jo av seg selv. Ikke noe mas med sprø svor osv så i år kan jeg se på tv så mye jeg vil.

Og så skal vi spise seint og jeg tror vi spiser ved stuebordet så dette blir enkelt.

Skrevet

Ingen flåklypa??

*sjokkert*

Den gidder jeg ikke se en gang til i livet -den har surra og gått i alle bursdager i oppveksten! hehe

Skrevet

I år så skal jeg bare lage pinnekjøtt og det går jo av seg selv. Ikke noe mas med sprø svor osv så i år kan jeg se på tv så mye jeg vil.

Og så skal vi spise seint og jeg tror vi spiser ved stuebordet så dette blir enkelt.

Vi driver og vasker kjøkkenet vi nå - har bært ut 7 søplasekker fra KJØKKENET! det er nesten tomt i skapene - deilig -og så maler vi veggene, Kaster ALT jeg nå - hihi.

Det stinker salmiakk her.

MEN - det blir i alle fall plass rundt bordet til alle.

Vi skal være 6 stk og må sitte på kjøkkenet.'

Vi skal ha ribbe - men jeg steker den dagen før og bare varmer den i ovnen med alt det andre på dagen.

jeg får alltid sprø svor på ribba -det er så lett at :)

Pinnekjøtt har jeg aldri smakt!

Skrevet

Den gidder jeg ikke se en gang til i livet -den har surra og gått i alle bursdager i oppveksten! hehe

Må innrømme at jeg ikke orker hele lenger heller. Men må ha med meg musikken i starten, sukk!!! :)

Skrevet

Vi driver og vasker kjøkkenet vi nå - har bært ut 7 søplasekker fra KJØKKENET! det er nesten tomt i skapene - deilig -og så maler vi veggene, Kaster ALT jeg nå - hihi.

Vi skal ha ribbe - men jeg steker den dagen før og bare varmer den i ovnen med alt det andre på dagen.

Jeg vet hvordan det er, har akkurat pusset opp soverommet.

Dattera mi som vil ha pinnekjøtt, det er bare å koke tre kvarter i trykkoker og servere poteter og kålrabistappe ved siden av. Jeg har også tenkt å koke det dagen før for da kan det grilles litt på julaften så den blir sprø utenpå og varm inni :o)

Jeg husker første jula mi med ribbe og alt tilbehør og så klarte jeg ikke å time riktig så potetene var ikke ferdig klokka 17 så vi ikke fikk startet å spise når sølvguttene sang. Krise, jeg grein så snørr og tårer rant :o)

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke orker hele lenger heller. Men må ha med meg musikken i starten, sukk!!! :)

hihi - legg den inn som ringetone da vel! :)

Skrevet

Jeg vet hvordan det er, har akkurat pusset opp soverommet.

Dattera mi som vil ha pinnekjøtt, det er bare å koke tre kvarter i trykkoker og servere poteter og kålrabistappe ved siden av. Jeg har også tenkt å koke det dagen før for da kan det grilles litt på julaften så den blir sprø utenpå og varm inni :o)

Jeg husker første jula mi med ribbe og alt tilbehør og så klarte jeg ikke å time riktig så potetene var ikke ferdig klokka 17 så vi ikke fikk startet å spise når sølvguttene sang. Krise, jeg grein så snørr og tårer rant :o)

hoho - jeg gjorde noe som var verre -jeg la ribba i vann et år - BARE GUD VET HVORFOR - og lot den ligge over natta under folie - - er det MUUULIG!

Den var SUR da jeg skulle steke den - lukta svinelik i hele huset - og jeg rakk AKKURAT butikken og fikk kjøpt en liten flis av en ny ribbe...

Jeg fatter ikke hva jeg gjorde.

hare1365380455
Skrevet

*sjokkert*

Du må smake pinnekjøtt! Det er kjempegodt! :)

Skrevet

Oj så mye du skal se! :D

Ja - skal ta igjen etter mange år med bare snutter.

Skrevet

*sjokkert*

Du må smake pinnekjøtt! Det er kjempegodt! :)

Jeg innbiller meg at det smaker kokt kofte.

hare1365380455
Skrevet

hoho - jeg gjorde noe som var verre -jeg la ribba i vann et år - BARE GUD VET HVORFOR - og lot den ligge over natta under folie - - er det MUUULIG!

Den var SUR da jeg skulle steke den - lukta svinelik i hele huset - og jeg rakk AKKURAT butikken og fikk kjøpt en liten flis av en ny ribbe...

:D Hvordan kom du på det? Bare husk å ikke legge den i kulturmelk....

hare1365380455
Skrevet

Jeg innbiller meg at det smaker kokt kofte.

LOL

Neida!

Skrevet

Hihi, mye som har skjedd med under den julemiddagen du.

For to år siden måtte vi passe på mora mi slik at hun ikke skulle sette på potetene for tidlig. Selvfølgelig oppdaget jeg at hun hadde satt de på klokka to og da var det bare å ringe til eldstemann slik at han kunne komme løpende. Han kom omtrent med tunga ut av kjeften. Da hadde mora mi kjeftet nesten hele tiden fordi han ikke hadde kommet og da han kom så snudde hun seg rundt og sa så lykkelig: Nei men, kommer du også i dag. Hun hadde glemt at det var julaften.

Skrevet

:D Hvordan kom du på det? Bare husk å ikke legge den i kulturmelk....

Aner ikke! -jeg bruker å gni den med salt og pepper og legge den i folie og i kjøleskap. SÅ snur jeg den opp ned og fyller vann opp til kanten av svoren og blåser den opp på høy temp i ovnen - før jeg tar den opp på rist over langpanna og steker den.

Jeg må jo ha tulla fullstendig med huet! - og ikke i kjøleskap engang!

Skrevet

Hihi, mye som har skjedd med under den julemiddagen du.

For to år siden måtte vi passe på mora mi slik at hun ikke skulle sette på potetene for tidlig. Selvfølgelig oppdaget jeg at hun hadde satt de på klokka to og da var det bare å ringe til eldstemann slik at han kunne komme løpende. Han kom omtrent med tunga ut av kjeften. Da hadde mora mi kjeftet nesten hele tiden fordi han ikke hadde kommet og da han kom så snudde hun seg rundt og sa så lykkelig: Nei men, kommer du også i dag. Hun hadde glemt at det var julaften.

Pst - åpna mailen din nå med de marsipan-babyene -gudameg! Jeg hadde ikke spist de! Enda jeg ELSKER marsipan! hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...