Gå til innhold

Vi må spise klokka 1500 på julaften vi!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akk,ja, sann. Og så påstår de at det var huleboerne som hadde et hardt liv!

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

26

• Dorthe

14

• morsan

6

• hare1365380455

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt enig! Det grøsset i meg hver gang...

Men så kom du!

*lol*

;-)

Skrevet

Er det første gang du skal feire jul med din kjæres familie...? Så spennende! Hos mine foreldre ble til og med vi unger beregnet som gjester, når vi var ute av redet, og behandlet deretter.

De synes det var så koselig å gjøre alt de kunne for oss...Så gjorde vi barn det samme med dem, når de kom til oss.

Ja og jeg er kjempespent! :o) Har prøvd å spørre min kjære om de har noen spesielle tradisjoner og hvordan de pleier å gjøre det og sånt, men å spørre en mann om slikt?! *Rister på hodet*

Men de er såååå hyggelig alle sammen atte! Blir helt sikkert kjempekos!

Skrevet

Hehe, du kan ikke vite hva du ville syntes hvis du var "neger". Og poenget for en del av dem som ikke vil bli kalt neger er vel at det er heftet for mye negativt med betegnelsen, det var jo ikke akkurat en hedersbetegnelse for dem som tok det i bruk. Og det var jo lenge før Norge fikk sin første "neger".

Når det gjelder ordet feit, så skal jeg ærlig innrømme at det er et ord som jeg har brukt når jeg snakker om diiigre mennesker, vel å merke aldri når disse hører på. Og aldri når det er unger til stede. Så da er vel du på trygg grunn når det gjelder din neger-bruk også, til syvende og sist handler vel dette om at vi ikke skal videreføre våre dårlige språkvaner til neste generasjon ;o)

Ja - sånn er det selvsagt. Inni meg kan jeg jo også tenke; "gud for en vemmelig mann! - han hadde ekle lepper eller rare ører, eller stirrende øyer" - el.

Men som voksne folk med folkeskikk så sier vi det jo aldri :)

Skrevet

Akk,ja, sann. Og så påstår de at det var huleboerne som hadde et hardt liv!

hehe

Gjest Hva skjer'a?
Skrevet

Nå spikker jeg muligens fliser her, men ;o)

jeg synes ikke overvektig er et begrep som er dekkende når jeg vil beskrive noen med bmi på størrelse med sykelig fedme. Det er stor forskjell på overvektige personer, er person med bmi 26 og en på 36 ser jo veldig forskjellige ut.

Så jeg foretrekker å kalle dem som er sykelig overvektig for feite, så vet vi alle hva vi snakker om. For meg er ikke feit et negativt begrep, det er bare et ord som dekker hvordan sykelig overvektig mennesker ser ut...

Eller nei, kanskje vet jeg at sykelige overvektige mennesker ikke synes det er kjekt å bli kaldt feit, så da holder jeg meg for god til å omtale dem for det?

Er dette snø fra Adopsjon som svarer her? I all verden.

Skrevet

Hun har gått litt av skaftet for øyeblikket men kommer seg sikkert igjen :o)

Skrevet

Den er skikkelig kjip og det var godt du forandret på den. Jeg blir snart helt matt av hva noen kan vrenge ut av seg.

min overskrift:)

godnatt til dere alle, sov godt!:)

Skrevet

min overskrift:)

godnatt til dere alle, sov godt!:)

natta sheba :o)

Skrevet

natta sheba :o)

der ser du!! jaggu ikke lett og krype til køys!! men skal gå NÅ!!;) hehe

Skrevet

der ser du!! jaggu ikke lett og krype til køys!! men skal gå NÅ!!;) hehe

Til og med jeg begynner å bli sigen nå men nå nærmer klokka seg leggetid dvs 03.

Skrevet

Ironi er en fin ting, og jeg tipper flisa tok den ;o)

Forøvrig lei om jeg knuste noen illusjoner om at jeg er 100% pk, for det er jeg ikke. Jeg drikker til og med et par glas vin mens barn er til stede. En dødssynd, har jeg forstått når jeg leser på dol. Et under at barnevernet godkjente oss ;o)

Skrevet

Til og med jeg begynner å bli sigen nå men nå nærmer klokka seg leggetid dvs 03.

Nå har jeg stått opp igjen -må på posten med 4 SEKKER med julepost - han dreper meg vel - han bitikksjefen - hihi. Men jeg skal legge meg på sofaen igjen når jeg kommer tilbake.

Gjest Hva skjer'a?
Skrevet

Ironi er en fin ting, og jeg tipper flisa tok den ;o)

Forøvrig lei om jeg knuste noen illusjoner om at jeg er 100% pk, for det er jeg ikke. Jeg drikker til og med et par glas vin mens barn er til stede. En dødssynd, har jeg forstått når jeg leser på dol. Et under at barnevernet godkjente oss ;o)

Jeg har aldri trodd at du er så PK, men jeg har alltid hatt et inntrykk av at du alltid er _saklig_, derfor stusset jeg over dette innlegget ditt.

Jeg er en gammel dol'er, som ikke har vært her på evigheter. Jeg har også adoptert fra Colombia.

Jeg så diskusjonen under her om mulatt og neger etter at jeg skrev innlegget til deg, men synes fortsatt at saklighet er en fin ting altså.

Jeg ble bare så overrasket. Du var alltid så saklig og fin i diskusjoner.

Skrevet

Nå har jeg stått opp igjen -må på posten med 4 SEKKER med julepost - han dreper meg vel - han bitikksjefen - hihi. Men jeg skal legge meg på sofaen igjen når jeg kommer tilbake.

Og jeg og laguna har tatt huset og endelig er vi ferdige. Nå skal jeg ikke gjøre mer før jeg lager mat.

Skrevet

Jeg har aldri trodd at du er så PK, men jeg har alltid hatt et inntrykk av at du alltid er _saklig_, derfor stusset jeg over dette innlegget ditt.

Jeg er en gammel dol'er, som ikke har vært her på evigheter. Jeg har også adoptert fra Colombia.

Jeg så diskusjonen under her om mulatt og neger etter at jeg skrev innlegget til deg, men synes fortsatt at saklighet er en fin ting altså.

Jeg ble bare så overrasket. Du var alltid så saklig og fin i diskusjoner.

Hehe, flisa tåler såpass heldigvis. Noen ganger setter man ting litt på spissen og lar sakligheten fare. Vel å merke når man vet at den man "krangler" med tåler det :-) Hadde nok ikke skrevet det innlegget til hvem som helst, nei ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...