Gå til innhold

Jack the Ripper II

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://tinyurl.com/yb4y6d

Ser jakten på morderen trappes opp. Det kan vel ikke tyde på annet enn at politiet er langt fra sikre på at de to siktede er skyldige. Og minst en av dem er i hvert fall (etter all sannsynlighet) uskyldig.

Jeg må si jeg synes litt småsynd på dem i så fall. Kanskje ikke han pr-kåte nummer 1 som selv sto fram som horekunde og horebeskytter, men nummer 2, som (etter hva jeg forstår) er gift, og som nå får sitt liv med prostituerte, ned til minste detalj som sin fetish for dameklær, osv, brettet ut i mediene i store deler av verden.

Denne groteske gravinga i en persons liv må mildt sagt være frustrerende hvis han viser seg å være uskyldig.

Men det jeg egentlig lurte på: Har ikke engelskmennene noen regel i forhold til å gi ut navn på mistenkte?

Gjest Persille
Skrevet

Det der var vel et tema ifbm at de for noen år siden publiserte navnet på både dømte og mistenkte barnemisbrukere også? Om jeg ikke husker helt feil...

Og de gjorde det jo med det paret som bortførte de to småjentene for noen år siden også.

Så nei, det kan se ut som om de ikke har det.

Lov eller ikke - livet til han som er uskyldig er ødelagt uansett, skaden er uopprettelig.

Skrevet

Det der var vel et tema ifbm at de for noen år siden publiserte navnet på både dømte og mistenkte barnemisbrukere også? Om jeg ikke husker helt feil...

Og de gjorde det jo med det paret som bortførte de to småjentene for noen år siden også.

Så nei, det kan se ut som om de ikke har det.

Lov eller ikke - livet til han som er uskyldig er ødelagt uansett, skaden er uopprettelig.

Ja. Resultatet kan fort bli at han tar repern.

Synes bare det er snålt at navn og bilde på mistenkte er i pressens besittelse en times tid etter anholdelsen.

Dømte, greit nok, men det blir i overkant grotesk når de kun er mistenkte, og ekstra synlig blir det når skapningen med femti prosents sannsynlighet er uskyldig.

Han siste har så vidt jeg forstår barn også.

Skrevet

Ang siste spm. Mulig de har en slik regel som i div stater i USA - navn kan offentliggjøres så lenge personen er tiltalt/siktet, men ikke så lenge personen er tiltalt/siktet for såkalte "misdemeanors" (staving??). Altså hvis det dreier seg om kjøring på rødt lys, nasking o.l.

Det er jo ganske uvant for oss.

Nå har jeg ikke helt oversikt over hvor disse mistenkte står rettslig. Kan ikke se bort i fra at han ene i alle fall har "outet" seg selv.

Kven kveit.

Saken er grusom.

Gjest Liza i London
Skrevet

Pressen her har svaert faa regler. Det er stort sett bare barn som blir beskyttet,inntil de er kjent skyldige da ( den kriminelle lavalder er 10 aar, da kan de fengsles)

Skrevet

Pressen her har svaert faa regler. Det er stort sett bare barn som blir beskyttet,inntil de er kjent skyldige da ( den kriminelle lavalder er 10 aar, da kan de fengsles)

10 år, ja.

Jeg husker den saken da noen barn drepte et enda mindre barn. Hvordan folkemengdene sto klare til å lynsje disse småguttene da de gikk inn og ut av rettsalen.

Ganske rystende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...