Gå til innhold

Hva med kjæledyrene - får de julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, nei. Jeg liker ikke at folk kler ut hundene sine som dukker. Hunder er ikke dumme, de trenger å bli behandlet som hunder, ikke som en liten klovn som blir ledd av.

Ikke jeg heller egentlig, synes det er stein tåpelig med hunder med klær. Hunder som har tynn pels og må bruke dekken når det er kaldt er noe annet.

Men dette:

http://www.canineconcepts.co.uk/ccp51/media/images/product_detail/dog-clothes-tuxedo-1.jpg

og dette:

http://zookomfort.ru/j0505/n7.jpg

er bare vanvittig teit. Jeg trodde forøvrig ikke mine egne øyne da jeg fikk opp det siste bildet der! Stakkars hund!

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• hidi

6

• Katt-ja

5

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg kjøper ikke skinnsofa til bikkja. Men den bruker våre stresslesser hver gang vi snur ryggen til...

Så hvis jeg hadde bodd alene med min hund, så hadde jeg kanskje like gjerne kjøpt den sofaen? Som å konkurrere om stresslessen? Med en hel familie og stoor sofa ellers, så er det jo ikke noe problem.

Selv om hunden din hadde fått en sofa, så hadde den likevel løpt beina av seg og lagt seg i godstolen, så fort du snur rumpa til...

*lol*

Gjest hundemamma
Skrevet

Ikke jeg heller egentlig, synes det er stein tåpelig med hunder med klær. Hunder som har tynn pels og må bruke dekken når det er kaldt er noe annet.

Men dette:

http://www.canineconcepts.co.uk/ccp51/media/images/product_detail/dog-clothes-tuxedo-1.jpg

og dette:

http://zookomfort.ru/j0505/n7.jpg

er bare vanvittig teit. Jeg trodde forøvrig ikke mine egne øyne da jeg fikk opp det siste bildet der! Stakkars hund!

ja, æsj det var grusomt! Regntøy eller noe? Så en liten chiuaua på grunerløkka i sommer som hadde rosa pannelugg, hatt, og genser. Den satt i en sykkelkurv, og alle lo jo av den. Det blir bare for dumt. Hunder er dyr, og små hunder må også få lov til å være hunder.

Skrevet

er det noen som kjøper skinnsofa til hunden?! Har jeg aldri hørt om. Vi kjøpte en madrass til 100 kr, og hunden elsker den.

Det er normalt i det minste. Ja, har du aldri sett hva folk kan finne på å kjøpe til sine firbente...?

I USA feirer de jo også bryllup mellom firbente, gjerne ganske kostbare affærer.

Gjest hundemamma
Skrevet

Det er normalt i det minste. Ja, har du aldri sett hva folk kan finne på å kjøpe til sine firbente...?

I USA feirer de jo også bryllup mellom firbente, gjerne ganske kostbare affærer.

jo, sånt er forferdelig nedverdigende for hundene. Men jeg mener, vi har brukt mye penger på kløv, trekksele, og dekken, men det er jo for aktivitet, og hundens helse. Det er viktig å ha godt utstyr på tur.

Skrevet

jo, sånt er forferdelig nedverdigende for hundene. Men jeg mener, vi har brukt mye penger på kløv, trekksele, og dekken, men det er jo for aktivitet, og hundens helse. Det er viktig å ha godt utstyr på tur.

Det er jo noe helt annet. :o) Godt utstyr må man selvfølgelig ha!

Skrevet

Julegave til et dyr som ikke er tilstede i stua er litt snålt, synes jeg. Og et stall- eller fjøsdyr kan vel neppe kalles "kjæledyr", som spørsmålet i følge overskriften gjelder.

Vi har ikke dyr, men vi hadde hun da jeg var barn, og det var kun vi barna som ordnet med julegaver til hunden. Hunden syntes også det var stas å være med å pakke opp pakker, så det ble jo en "happening" for den også.

Hunder og katter kan jeg forstå, men hest - tja ... :)

Skrevet

Hesten trenger ny grime - så det så. :o)

Jeg vet ikke engang hva grime er, men han blir helt sikkert glad. ;)

Skrevet

Jeg mener ikke nødvendig utstyr til dyr, men rene luksusvarer, som en hund eller katt ikke kan forholde seg til.

Kun laget for å tjene penger på folk, som behandler dyr som mennesker.

Kos deg med dyra dine med forsvarlig utstyr. Er selv tussete når det gjelder de firbente, men her behandles de, som dyr...

Gjest Humlepungen
Skrevet

Og basert på dette kan man spørre seg om hvem som er mest intelligente:

Kvinnene, som kjøper gaver til hestene sine, pakker inn godsakene og legger dem under treet, med Til Hesten fra Lillemus på kortet (hesten får vel ikke engang pakke opp gaven selv), eller mennene, som forstår hvor idiotisk det hele er og heller bruker penga til noe fornuftig. :)

Menn bruker pengene til noe fornuftig? Som for eksempel enda et elektrisk verktøy eller en cd nummer 327 i samlingen?

;o)

Skrevet

Selv om hunden din hadde fått en sofa, så hadde den likevel løpt beina av seg og lagt seg i godstolen, så fort du snur rumpa til...

*lol*

Sånn er det ;-)

Skrevet

Menn bruker pengene til noe fornuftig? Som for eksempel enda et elektrisk verktøy eller en cd nummer 327 i samlingen?

;o)

Musikk er viktig. Samma om det er cd nummer 1 eller cd nummer 1254. :)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Nei jeg gir ikke katta julegave. Syns det blir litt kvalmende. Men hadde jeg hatt barn ville jeg nok gjort det for moro skyld :o)

Katta mi er så bortskjemt fra før så. Den lille bølla mi.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Musikk er viktig. Samma om det er cd nummer 1 eller cd nummer 1254. :)

skal ikke forundre meg om du faktisk har 1254 cd`er. Typisk mannfolk.

;o)

Gjest hundemamma
Skrevet

;o)

for ikke snakke om spilleautomater og poker! Og så er menn utrolige mottakelige til å bli prakket på all verdens. Gubben kjøper f.eks ny skospray hver gang han kjøper sko, men bruker den aldri.

Gjest Humlepungen
Skrevet

for ikke snakke om spilleautomater og poker! Og så er menn utrolige mottakelige til å bli prakket på all verdens. Gubben kjøper f.eks ny skospray hver gang han kjøper sko, men bruker den aldri.

he he;o) Morsomt det du fortalte om at mannen din om sprayen. Det var et veldig typisk eksempel på en "mannfolk greie".

Skrevet

Vel, her har til og med _rotta_ hatt egen julekalender.

Kattene fikk ny pelsmus i går, men den var visst litt skummel. De gamle er helt utslitte...

Skrevet

Kjære deg!

Han venter jo at du skal bruke den på skoene hans...

*lol*

Skrevet

Vanligvis får kattene mine julegaver, og ikke bare fra meg, men fra min mor også, altså menneskemor ;-)

Men i år kom julen litt vel fort på + at jeg har et kull med kattunger her og de har allerede _minst_ 1 tonn leker fra før av.

Så vi får se, blir nok heller noe ekstra godt til mat den kvelden :-)

Skrevet

Joda, her i huset er vi så "barnslige" at alle dyrene får :)

Bikkja får en pakke med to griselabber. (han har allerede sett seg ut denne pakka og lukter litt på den nå og da)

Katta får en boks med ekstra fin kattemat.

Og marsvinet får en hel salatbunt. (han er heldigvis slik at han spiser til han er mett og sparer resten)

Og alt ligger sirlig pakket inn under juletreet.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...