Gå til innhold

smelte sjokolade

Anbefalte innlegg

punky brewster
Skrevet

vi holder på å lage hjemmelaget marsipan med smeltet sjokoladetrekk, men sjokoladen ble så tykk og det blir bare gris. Hva gjør jeg feil??

Skrevet

En dæsj med kokosfett oppi gjør sjokolade mer tyntflytende, men den stivner fint etterpå alikevel.

Skrevet

Du kan ha i litt fløte så den jevner seg, men sjokolade skal smeltes i vannbad ja...

Skrevet

Bland inn litt delfiafett, så blir den tynnere. Hvis du har mikrobølgeovn, er den fin til smeltingen.

punky brewster
Skrevet

Smelt den i vannbad, da blir den helt fin.

smelte den i vannbad, må jeg legge et glass eller noe oppi en kaserolle?

punky brewster
Skrevet

Du kan ha i litt fløte så den jevner seg, men sjokolade skal smeltes i vannbad ja...

altså jeg legger sjokoladen oppi et glass eller noe også oppi en kasserolle med vann, jeg la sjokoladen rett i kasserollen jeg

Skrevet

altså jeg legger sjokoladen oppi et glass eller noe også oppi en kasserolle med vann, jeg la sjokoladen rett i kasserollen jeg

Det funker veldig dårlig. En bolle som tåler litt varme, oppi en gryte med vann, mens du sakte rører rundt. Hold sjokoladen fin og flytende hele tiden, med litt varme.

Skrevet

Gjer som hidi forklarer, men pass for all del på å ikkje få vatn i sjokoladen - det unngår du som regel dersom det ikkje er for sterk varme på (men fosskoker det så kan det sprette vatn oppi frå boblene) - for blir det vatn i sjokoladen så blir den grynete og mislykka.

Lykke til med marsipanen. Nam, nam...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...