Gjest martamor Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Dette er bare en deltidsjobb jeg har ved siden av studiene. Har vel nå funnet ut at jeg ikke har overskudd til å jobbe i tillegg til studiene de neste månedene, så jeg skal si opp. Har hatt fri fra jobben en god stund nå, så jeg har mest lyst til å sende oppsigelsen på mail, sammen med en liten "oppsummering" over grunnene til beslutningen min (har et godt forhold til sjefen, så jeg vil gjerne si hvorfor jeg slutter). Holder det å sende oppsigelse på mail eller må jeg levere den personlig? Og gjelder oppsigelsestiden på en måned fra oppsigelsen er mottatt eller fra den 1. januar? Og hva skal jeg egentlig skrive i oppsigelsen? Har aldri laget en formell oppsigelse før! Håper noen kan gi meg noen tips Kvier meg som sagt litt for å dra på jobben og levere den, så håper kanskje jeg slipper. 0 Siter
Åsemor Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Ville absolutt skrevet i brevs form, ikke på mail. Avsenders navn og adresse bedriftens navn og adresse OPPSIGELSE AV MIN STILLING SOM blablabla Jeg sier herved opp min stilling som blabla, her hos dere blabla. Så må du sjekke i arbeidskontrakten hvordan oppsigelsestida løper, det kan vel være forskjel fra sted til sted...? Begrunnelse for min oppsigelse (slettes ikke nødvendig) er: det, det og det. Mvh martamor 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Skriv den i et worddokument og legg som vedlegg til mail. Du trenger ikke levere den personlig. Alternativet er å sende den med vanlig post. Skriv det i brevform. Skriv at du ønsker å si opp din stilling med virkning fra den og den dato (datoen må selvsagt være på eller etter den dato oppsigelsesfristen går ut). Skriv gjerne grunnen, men gjør det kortfattet. "Jeg ønsker å si opp min stilling som xx ved yy avdeling (eller noe annet som virker naturlig å skrive), da jeg må konsentrere meg om min utdanning." Du kan også skrive "Jeg vil gjerne stå på liste som tilkallingsvikar", "Jeg vil gjerne komme tilbake og jobbe i ferier", eller "Jeg takker for samarbeidet, og håper på å komme tilbake ved en senere anledning". Med andre ord, gjør det kort og formelt. Du har loven på din side om du skriver "Jeg sier opp. Jeg jobber ut oppsigelsestiden min.", men du vil vel gjerne bruke denne arbeidsgiveren som referanse ved en senere anledning, og få en god attest derfra, og da er det greit at arbeidsgiveren kan si at "xx sluttet hos oss fordi h*n måtte konsentrere seg om studiene", enn "jeg aner ikke hvorfor xx sluttet hos oss, det kom helt ut av det blå". 0 Siter
Gjest et forslag Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Hva med å søke om ulønnet permisjon en periode? 0 Siter
ekte nick Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Er du sikker på at oppsigelsestiden bare er 1 måned? Det er ofte 3 mnd hvis det er snakk om en fast stilling. Men hvis du søker om permisjon, kan du ha kortere varsel. 0 Siter
Gjest martamor Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Oppsigelsen er nå skrevet og skal sendes inn. Kjente et lite stikk av anger, så jeg må bruke kvelden på å finne ut om dette faktisk er den rette beslutningen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.