Gå til innhold

Stram lukt av toalett - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet er. Har flyttet til ny leilighet, og toalettet lukter stramt urin. Omtrent sånn det kan lukte på herretoaletter ute ;) Det kjennes imidlertid bare når man står helt inntil.

Vasker doen hver eneste uke med Jif Dusj&Bad og sånn grønn flaske med væske som sprutes opp under kanten og som skal stå en stund. Så jeg tviler sterkt på at det er fordi toalettet ikke er ordentlig rent.

Hvordan får jeg bort denne lukten? Det er litt flaut hvis folk som kommer på besøk kjenner lukten. Og jeg synes ikke det er spesielt hyggelig for min egen del heller. :(

Skrevet

Er gulvbelegget helt tett inntil "foten"på doen? Kan hende det er mellomrom der og de som har bodd der tidligere har bomma

Gjest this is a signature
Skrevet

Kjøp AmbiPur (flytende duftfriskner som også rengjør toalettet) for å henge i toalettet.

Skrevet

Klorin og salmiakk først. La det bløtgjøre. Deretter hvit ajax med rød kork.

Hjelper ikke dette, så er det ikke toalettet som er gæernt, da er det rørene, eller en lekasje.

Føler med deg...

Gjest farlig det!
Skrevet

Hjelper ikke dette, så er det ikke toalettet som er gæernt, da er det rørene, eller en lekasje.

Føler med deg...

Klorin og salmiakk skal ikke blandes. Det er farlig, utvikler farlig gass.

Skrevet

Jeg tenkte på det samme som Mista nikket - sjekk golvbelegget rundt doskåla. Evt. matte, listverk eller andre slike ting.

Skrevet

Tror ikke det er nok å sprute inn under kanten der hvor vannet renner ned/kommer fra. Du bør også skrubbe etter at du har brukt middelet! Du får kjøpt dobørster med en liten børste som står opp. Eller du kan kjøpe en liten flaskebørste og bruke.

Skrevet

Føler med deg...

Å blande salmiakk og klorin kan bli katastrofalt:

http://www.kjemi.no/spor/svar.php?svar=300

Skrevet

Er gulvbelegget helt tett inntil "foten"på doen? Kan hende det er mellomrom der og de som har bodd der tidligere har bomma

tenkte på det samme:) har en 5 åring her i huset som stadig "bommer", lukten kommer sikkert fra gulvet, eventuelt under doskåla... ville renset/vasket skikkelig og deretter kanskje tettet med silikon, da er det lett når man bare kan vaske gulvet i ettertid:)

Skrevet

Føler med deg...

"Klorin og salmiakk først. La det bløtgjøre"

Det ville jeg ikke gjort. Ei som gjorde det ble forgiftet, kastet opp og måtte sendes til lege.

Det verste er at hun leste "rådet" i ett blad.

Rent ble jo, men prisen var litt for høy ;o)

Skrevet

tenkte på det samme:) har en 5 åring her i huset som stadig "bommer", lukten kommer sikkert fra gulvet, eventuelt under doskåla... ville renset/vasket skikkelig og deretter kanskje tettet med silikon, da er det lett når man bare kan vaske gulvet i ettertid:)

Er nok lurt å prøve å få vasket der. Har du en nevenyttig mann i nærheten tror jeg ikke det er all verden å løsne potta å få gjort det grundig. Husk å steng vannet:-)

Skrevet

Er nok lurt å prøve å få vasket der. Har du en nevenyttig mann i nærheten tror jeg ikke det er all verden å løsne potta å få gjort det grundig. Husk å steng vannet:-)

du trenger ikke løsne hele greia, bare hell klorin rundt foten på toalettet, la det virke og vask god etterpå.. så lar du det stå noen dager og kjenner om det er noe lukt igjen. Er det ikke det så tetter du med silikon og problemet er løst forhåpentligvis:)

Skrevet

Du gjør nok ditt beste når det gjelder selve doen, - men mest sannsynlig bør du gå grundig over alt _rundt_ doen, også! Lokket, golvet, lister, fliser/vegg osv- Bruk sterkt salmiakk-vann, og la det virkelig trekke til seg væske. før du går over med grønnsåpe (for å få vekk salmiakk-lukta). Slik Jif Bad har jeg null tro på, forøvrig.. Bare parfymert vatn... Nei, her brukes sterkere saker, ja!;-)

Skrevet

Føler med deg...

For all del: Bland _IKKE_ salmiakk OG klorin! Salmiakk i Xalo- eller grønnsåpevatnet er greit, men de to først nevnte er jo ren gift i blanding!:-(

Skrevet

Jeg har ikke lest de andre svarene.

Men det jeg kom til å tenke på, var om det kan være noe på gulvet ved kanten av do? Skrubb skikkelig. Kanskje det hjelper?

Skrevet

... Jeg har prøvd å lukte litt for å sjekke hvor det kommer fra, men er usikker. Får gå til innkjøp av diverse sterke vaskemidler og klæsje på masse. Takk for opplysning om at klorin og salmiakk ikke kan blandes, det ante jeg ikke noe om.

Forhåpentligvis blir det godluktende (i all fall ikke stinkende) toalett til jul ;)

Takk for svar alle sammen! Ha en fin jul!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...