Gå til innhold

så vondt

Anbefalte innlegg

jeg vet egentlig ikke hva jeg skal skrive, men jeg er bare lei og redd..

redd for jula, må smile, tenke på noe bra for ikke å knekke, bare holde ut og holde ut.. hvordan puster man i jula, jeg blir mindre og mindre i jula, men føler meg større og mer synlig, mer utsatt..

jeg er så redd..

en dag er jula over, da kan jeg puste,

jeg feller så mange tårer, og hver dag blir jeg sjokka over at det er flere tårer igjen.. alt er ei tåke, og jeg gruer meg til imorra, må være i mitt jeg har det topp menneske, ikke vise..

jeg vil ikke sove for jeg vil ikke imorra skal komme, vil ikke jula skal komme.. jeg er så redd..

vil bare krølle meg sammen, og vekk..

alt gjør så vondt idag.. alle minner, livet mitt nå, jula alt sammen..

jeg føler jeg svever uten landingsplass.. jeg er så sliten.. jeg klarer snart ikke mer.. jeg er så alene, så ensom.. det er så stille her, jeg ser meg rundt og hører stillheten, og jeg er så redd.. jeg ser, ser alt jeg ikke vil se.. det gjør så vondt..

dette ble teit skrevet, men måtte bare skrive noe, for jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg alltid, og da er det litt godt å skrive..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259186-s%C3%A5-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

julen er tung for mange, kanskje det vil hjelpe om du planlegger noe du selv synes er koselig; en film/bok, en kaffe med en god venn, et langt bad, rolig hjemmekveld med fin musikk.. kort og godt noe du selv føler er godt. forsøk å ta litt kontroll over høytiden, sett litt grenser og bestem hva du selv vil bruke tiden på -i den grad du klarer. julen kan være hard, men husk.. da er det i det minste et helt år til neste gang.

varm klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259186-s%C3%A5-vondt/#findComment-2066372
Del på andre sider

ylvali1365381015

Hei, kjære du!

Det var ille å lese innlegget ditt.

Det er trist at du føler det sånn foran en høytid som heller skulle bragt fram glede og avslapning for deg.

Hvorfor du har slike tanker og følelser vet jeg jo ikke.

Jeg sender deg uansett *en stor klem*! :-* Og jeg håper du makter å dempe de vonde følelsene litt ved å være i ditt eget liv akkurat nå... Du trenger ikke lenke deg til tidligere erfaringer og la dem legge bånd på din jul... Du trenger ikke la noen andres vurderinger eller handlinger mot deg i fortiden ta grep om _din_ jul! Forsøk å finne fram til din alenes glede ved høytiden som kommer, og hold på denne fast for deg selv.

Av og til er man så fanget av det vanskelige som har hendt, at det truer med å ødelegge alle fremtidige hendelser som kan linkes til det på en eller annen måte.

Jeg kjenner det slik selv iblandt,

jeg tror mange har det slik i ulike valører fra tid til annen.

Jeg vet ikke helt hva videre jeg skal si... Jeg følte bare behov for å sende deg en diger klem og ønske deg en god jul uansett!

For jeg tror den bringer deg noe positivt, noe du kan næres av og bygge på. Du er deg selv nok som menneske, du trenger ikke ta på deg noen maske! Du, med dine genuine sider og din karakteristiske personlighet, er det folk vil møte! Også de sider du oppfatter som vanskelige og private er en del av din særegenhet. Om du vil vise disse er opp til deg selv, men alle har jo særegenheter som gjør dem unike og sære...Ingen ønsker å kommunisere med en pappfigur!

Det er nok flere som tenker som deg, at andre er mer "vellykkede" eller takler situasjonen bedre. Det tror og mener jeg bestemt at er feil! Etter min private erfaring er det de med mest usikkerhet og mest å skjule som starter juleselskapet med å skryte eller te seg karikaturaktig morsomt...

Det er jo kun mine erfaringer, men jeg tror likevel du ahr skapt deg et kunstig bilde av hva andre er og hva deres forventninger til deg innebærer.

Slapp av! Og vit at du er trygg på hvem du er. Du er god nok, og du har dine sterke sider og dine problemer...Som alle andre!!!

Jeg skal tenke på deg, og jeg håper inderlig at din jul blir verdt å minnes, fordi den ble en god og fin jul. Fordi du slappet av og fant roen i deg selv! :-)

Ha en god jul! :-)

Stor klem til deg,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259186-s%C3%A5-vondt/#findComment-2066404
Del på andre sider

Hei, kjære du!

Det var ille å lese innlegget ditt.

Det er trist at du føler det sånn foran en høytid som heller skulle bragt fram glede og avslapning for deg.

Hvorfor du har slike tanker og følelser vet jeg jo ikke.

Jeg sender deg uansett *en stor klem*! :-* Og jeg håper du makter å dempe de vonde følelsene litt ved å være i ditt eget liv akkurat nå... Du trenger ikke lenke deg til tidligere erfaringer og la dem legge bånd på din jul... Du trenger ikke la noen andres vurderinger eller handlinger mot deg i fortiden ta grep om _din_ jul! Forsøk å finne fram til din alenes glede ved høytiden som kommer, og hold på denne fast for deg selv.

Av og til er man så fanget av det vanskelige som har hendt, at det truer med å ødelegge alle fremtidige hendelser som kan linkes til det på en eller annen måte.

Jeg kjenner det slik selv iblandt,

jeg tror mange har det slik i ulike valører fra tid til annen.

Jeg vet ikke helt hva videre jeg skal si... Jeg følte bare behov for å sende deg en diger klem og ønske deg en god jul uansett!

For jeg tror den bringer deg noe positivt, noe du kan næres av og bygge på. Du er deg selv nok som menneske, du trenger ikke ta på deg noen maske! Du, med dine genuine sider og din karakteristiske personlighet, er det folk vil møte! Også de sider du oppfatter som vanskelige og private er en del av din særegenhet. Om du vil vise disse er opp til deg selv, men alle har jo særegenheter som gjør dem unike og sære...Ingen ønsker å kommunisere med en pappfigur!

Det er nok flere som tenker som deg, at andre er mer "vellykkede" eller takler situasjonen bedre. Det tror og mener jeg bestemt at er feil! Etter min private erfaring er det de med mest usikkerhet og mest å skjule som starter juleselskapet med å skryte eller te seg karikaturaktig morsomt...

Det er jo kun mine erfaringer, men jeg tror likevel du ahr skapt deg et kunstig bilde av hva andre er og hva deres forventninger til deg innebærer.

Slapp av! Og vit at du er trygg på hvem du er. Du er god nok, og du har dine sterke sider og dine problemer...Som alle andre!!!

Jeg skal tenke på deg, og jeg håper inderlig at din jul blir verdt å minnes, fordi den ble en god og fin jul. Fordi du slappet av og fant roen i deg selv! :-)

Ha en god jul! :-)

Stor klem til deg,

tusen takk for ditt svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259186-s%C3%A5-vondt/#findComment-2070934
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...