Gå til innhold

Hvis du måtte bytte jobb/yrke - din plan B

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du valgt da?

(Personlig kunne jeg tenkt meg en kort utdannelse, hvor man tjener masse penger, og får en utfordrende jobb, men det finnes kanskje ikke?!)

Skrevet

Har byttet, jeg - var fysioterapeut og er nå webdesigner. Har ingen utdannelse, men masse erfaring og satser på å tilegne meg kunnskap fortløpende pluss ta noen skippertak for å lære meg enkelte programmer/språk, som f.eks. Flash/actionscript. Tjener ikke overveldende mye, men kan spe på dersom jeg tar oppdrag utenom den faste jobben. Det viktigste for meg var imidlertid at jeg måtte trives med jobben, siden den jo tross alt utgjør en så stor del av hverdagen for de fleste av oss.

Skrevet

Jeg endrer litt retning. Jeg begynte på psykologi grunnfag på Blindern. Har vært sykemeldt en stund og er under rehabilitering nå, skal begynne på skole igjen til høsten og da blir det sykepleien, med påbygning innen psykiatri

Skrevet

Jeg tror det hadde vært kult å være operasanger.

Er du alvorlig?

Skulle gjerne vært en lyrisk sopran, og kunne i så fall drømt om å prøve meg som Mimi på La Scala. Men å være en del av koret f.eks. på Den Norske Opera, kveld etter kveld, år ut og år inn - nei, det kunne jeg ikke tenke meg.

Skrevet

Er du alvorlig?

Skulle gjerne vært en lyrisk sopran, og kunne i så fall drømt om å prøve meg som Mimi på La Scala. Men å være en del av koret f.eks. på Den Norske Opera, kveld etter kveld, år ut og år inn - nei, det kunne jeg ikke tenke meg.

Nei, jeg har vel ikke svart hva jeg skulle bytte til hvis jeg MÅTTE bytte jobb, men mer "velg deg et nytt yrke - hva ville du vært"! ;-)

Jeg traller og synger mye, men kun privat i heimen! ;-) Sang sopran i kor for kjempelengesiden og har helt siden jeg var lita jente drømt om å kunne synge Nattens Dronnings arie! *S*

Men det er ikke _viljen_ det skorter på...;-) Har absolutt bra nok stemme for standard type kor, men er langt i fra noen operasanger-emne, nei.

Skrevet

Er du alvorlig?

En ting til:

Nei, det å bare være med i operakoret høres ikke så spennende ut.

Men jeg skulle veldig gjerne ha sunget og spilt i musical, for foruten sang synes jeg skuespilleri er veldig gøy.

Skrevet

Nei, jeg har vel ikke svart hva jeg skulle bytte til hvis jeg MÅTTE bytte jobb, men mer "velg deg et nytt yrke - hva ville du vært"! ;-)

Jeg traller og synger mye, men kun privat i heimen! ;-) Sang sopran i kor for kjempelengesiden og har helt siden jeg var lita jente drømt om å kunne synge Nattens Dronnings arie! *S*

Men det er ikke _viljen_ det skorter på...;-) Har absolutt bra nok stemme for standard type kor, men er langt i fra noen operasanger-emne, nei.

Jeg forstod spørsmålet mer seriøst, jeg, hva man i dag, helt realistisk, ville valgt om man skulle bytte.

Du kan jo _vurdere_ å søke en karriere som operasanger, aldri for sent, etc.? ;)

Skrevet

En ting til:

Men jeg skulle veldig gjerne ha sunget og spilt i musical, for foruten sang synes jeg skuespilleri er veldig gøy.

Operakoret er da vel ikke så uspennende?

Sangerne der er jo også aktive på scenen, men selvsagt ikke i de _store_ rollene. men det er jo også nokså få forunt.

Kunne godt tenke meg det, jeg, er nok en spennende jobb hvis man ikke "må" stå i fokus bestandig ;-)

Skrevet

En ting til:

Du kan jo gå for lyrisk alt à la Olga Marie Mikaelsen! ;)

Gjest bøker og arkiver
Skrevet

Jeg ville nok trives godt dersom jeg ble bibliotekar, det har alltid vært mitt nr2 yrkesvalg. Men jeg ville neppe fått jobb i dag da (Oslo-området), siden bibliotekene heller reduseres enn omvendt. Synd.

Dessuten ville jeg gått mye ned i lønn i forhold til det jeg får nå, tror jeg da.

Gjest a eller b eller c...
Skrevet

Har brukt både A og B og C (har flere utdanninger og brukt alle). Dessuten har jeg vært innom en rad yrker. Aner ikke hva det neste skulle bli...

Skrevet

Jeg forstod spørsmålet mer seriøst, jeg, hva man i dag, helt realistisk, ville valgt om man skulle bytte.

Du kan jo _vurdere_ å søke en karriere som operasanger, aldri for sent, etc.? ;)

Ha ha, drømmen er større enn talentet! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...