Gå til innhold

stemplingsur

Gjest Noen som har det og er fornøyd?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som har det og er fornøyd?
Skrevet

Er det mange som har det på jobben? Vi skal få det nå, og jeg syns det er litt merkelig. Trodde det var noe man hadde på industriarbeidsplasser? I "gamle dager"?

Litt sånn "åjasså, Oslo sporveier var 10 minutter forsinket i dag igjen? Jaja, synd for deg, trekk i lønna." Eller: "bussen går ikke før om en halvtime, så jeg venter like godt her inne med ytterklærne på, og stemper ut litt seinere idag, så kan jeg gå litt før i morgen"

Skrevet

Jeg ville gjerne hatt stemplingsur jeg! Vi må nemlig fylle ut timelistene manuelt og jeg hater å regne med timer og minutter...

Jada, jeg brukte Exel en periode, men det var ikke optimalt og ikke fikk jeg lov til å skrive ut derfra og sende inn heller så jeg gadd ikke bruke det så lenge.

Gjest Debra irl
Skrevet

Det er ikke uvanlig det. Vi har det her. Det fine med det er at da ser arbeidsgiver alle de gangene man kommer tidlig og de tjue minuttene man ofte sitter over som man før ikke førte opp på lista.

Og for de som jobber i turnus, blir man ikke trukket i lønn fordi man kommer et kvarter for sent på jobb. De som jobber som dagarbeidere (altså på kontor f.eks) blir det man kommer for sent trukket av avspaseringskontoen, men til gjengjelde blir alt du er der over, lagt til.

Arb.giver kan ikke trekke noen i lønn uten at arb.taker er gjort oppmerksom på det.

Skrevet

Vi har alltid hatt stemplingsur. Jeg synes det er greitt; vi får det vi har krav på, og slipper skrive selv.

Den korte perioden jeg jobbet i kommunen, måtte vi skrive ned når vi kom og gikk. Vi brukte lang tid på å regne ut hvor mange tinmer vi jobbet hver uke (hadde fleksitid).

Stemplingsur må være bra for lønningspersonale, iallfall om bedriften har et moderne system, slik at de slipper registrere timene i tillegg.

Lønns- og personalavdelingen er likevel den den eneste avdelingen hos oss som har mangedoblet antall ansatte de siste årene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...