Gå til innhold

Din oppfatning av polakker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått en ny venninne. Ei jente fra polen. Hun er noe for seg selv... :)

Hva er din oppfatning av polakker og deres måte å være på?

Skrevet

Deres måte å være på???

Du mener alle polakker har samme måte å være på?

Gjest Europeen
Skrevet

Det er forskjell på Norge og det kontinentale Europa.

Skrevet

Deres måte å være på???

Du mener alle polakker har samme måte å være på?

Nei nei, jeg mener i fht kultur. Hvordan de er forskjellige fra oss? feks er min venninne ekstremt åpen, helt annerledes enn nordmenn flest :)

Skrevet

Nei nei, jeg mener i fht kultur. Hvordan de er forskjellige fra oss? feks er min venninne ekstremt åpen, helt annerledes enn nordmenn flest :)

Jeg skjønner at du lurer, hvis dette er ditt første bekjentskap utenfor landets grenser. Det er vel ingen bombe at nordmenn er lukket i forhold til andre nasjoner. Ergo, det er kanskje vi som er annerledes?

Skrevet

De polske jentene jeg kjenner er mer åpne og spontane enn norske jenter flest. Ingen bombe egentlig, at de er mer "kontinentale" i oppførselen enn oss her på berget.

Forøvrig er nok de individuelle forskjellene større enn de nasjonale.

Skrevet

Jeg kjenner bare ei polsk jente og hun er hyggelig nok hun. Litt hard på flaska når vi fester men ikke noe ubehagelig nei:o)

Skrevet

Jeg har jobbet sammen med noen polakker, for en del år tilbake, og de var alle veldig forskjellige som person. Kan ikke si jeg merket noe ved at de var polske, annet enn et annet språk og andre matvaner. Koselige folk, de av dem som jeg ble ordentlig kjent med. En morsom fyr, ei veldig koselige jente som jobbet hardt hver sommer i Norge, for å forsørge seg selv og sin uføre mor. Hun tjente mer på sommerjobben i Norge, enn på sin ordinære jobb ellers i året (i skolevesenet) der.

Skrevet

Dei polakkane eg kjenner er veldig trivelege. Åpne og venlege og greie å vere saman med, sånn i det store og heile.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg kjenner vel egentlig bare to polske damer. Ho ene er et prakteksemplar av et menneske, trivelig og behagelig. Ho andre er et dominerende hespetre som stort sett bruker energien på å prøve å manipulere andre. :-) Ingen av dem er slik de er fordi de er polske vil jeg tro.

Har en venninne som leide ut en sokkelleilighet til et polsk par. På det halve året de bodde der hadde de rasert for 50 000. Visstnok to utrolig utrivelige skapninger av andre årsaker også. Men igjen finnes det nok "vaskekte nordmenn" man kan si det samme om.

Skrevet

Jålete, snobbete, stygg smak i møbler og klær. Rett og slett glorete, men tror gjerne hun er moderne og flott.

Hadde en bestevennine i 14 år som er polakk. Og kjenner flere polakker som er KLIN lik.

Skrevet

Mannen min jobber ofte sammen med polakker (bygningsbransjen). Til nå har han bare møtt på de som er av den hyggelige sorten.

Jeg kjenner ei polsk dame. Hun er også trivelig. Kanskje litt reservert, men det hadde nok også jeg blitt dersom jeg skulle bosatt meg i et nytt land..

Jeg vil tro polakker er like ulike som nordmenn flest?

Skrevet

Kjenner mange siden det er mange arbeidende polakker rundt her vi bor.

De er forskjellige i personlighet de som oss, men en ting har de fleste av dem felles: de er svært arbeidsomme.

:)

Gjest amparro....
Skrevet

Vår vaskjehjelp er polsk. Hun er vanvittig nøye, flink og veldig hyggelig!!! :-) Suuuper dame....

De er vel som oss: forskjellige!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...