Gå til innhold

Forhåndssteking av ribbe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kloke DOLere:)

Hvordan gjør man det? Dvs, hvor lenge skal den forhåndsteke? Og hvor lenge skal den varmes opp?:)

(Slik at den ikke blir brent ved oppvarming...)

Juleklem fra,

Skrevet

Stek den som den skal stekes.

Skjær den opp når den er kald.

Så steker du pølser og medisterkaker og det du skal ha på rist over langpanna (med fettet fra ribba i) og litt vann i - og så legger du inn ribbebitene sammen med det andre - snur og vender litt underveis - sånn 200 grader omtrent til det er ferdig. Legg folie over om du er redd det blir brent. Man må liksom stulle og stelle litt med den maten ;)

Skrevet

Så steker du pølser og medisterkaker og det du skal ha på rist over langpanna (med fettet fra ribba i) og litt vann i - og så legger du inn ribbebitene sammen med det andre - snur og vender litt underveis - sånn 200 grader omtrent til det er ferdig. Legg folie over om du er redd det blir brent. Man må liksom stulle og stelle litt med den maten ;)

Jeg blir alene på julaften, men skal ha helstekt indrefilèt, og jeg spiser neppe opp hele...

Hvordan ville du varmet den opp dagen etterpå? Uten at den blir seig eller kokt...

Skrevet

Jeg blir alene på julaften, men skal ha helstekt indrefilèt, og jeg spiser neppe opp hele...

Hvordan ville du varmet den opp dagen etterpå? Uten at den blir seig eller kokt...

Aner ikke :)

Sikkert på samme måte....

Jeg hadde vel skjært den opp i serveringstykker og lagt på egen tallerken og varmet opp i microen jeg - om det bare var til meg.

Skrevet

Aner ikke :)

Sikkert på samme måte....

Jeg hadde vel skjært den opp i serveringstykker og lagt på egen tallerken og varmet opp i microen jeg - om det bare var til meg.

Har gjort det, men synes kjøttet mistet noe av mørheten. Hm, kanskje jeg som guffet på med for mye varme...

Tror pige med jeg skal forsøke ovnen denne gang, gjøre slik du gjør med ribba. Rett og slett.

Skrevet

Har gjort det, men synes kjøttet mistet noe av mørheten. Hm, kanskje jeg som guffet på med for mye varme...

Tror pige med jeg skal forsøke ovnen denne gang, gjøre slik du gjør med ribba. Rett og slett.

Ja, porsjonsstykker på rist -over litt fuktighet - gjør susen :) vann er viktig.

Skrevet

Tusen millioner takk:)

Klem,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...