Gjest jobber i helsen Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Jeg hørte nettopp at jeg kun får så mange prosenter tillegg som jeg har fast stilling; stemmer dette? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Neida. Alle får fullt tillegg. Det utgjør for øvrig ca 133% av vanlig lønn. 0 Siter
willow Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 jeg får 100% av den lønna jeg har, per time som jeg jobber, de søndagene. noen har lavere timelønn enn meg og deres 100% blir derfor lavere, men ellers er det likt. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Hva mener du? At du jobber f.eks 50% stilling og får 50% tillegg mens de som jobber 100% stilling får 100% tillegg? Det er ikke riktig. I _kronebeløp_ kan det nok bli forskjell, men på f.eks 1 juledag skal alle ha 133% tillegg. Samme tillegget, men størrelsen på beløpet vil jo variere med hvor mye den enkelte har i timen. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Det er nok blandet sammen med alminnelig overtid. Man må jobbe 100% for å få betalt for overtid. Dette har ikke noe med helligdagstilleggene å gjøre. 0 Siter
Gjest jobber i helsen Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Neida. Alle får fullt tillegg. Det utgjør for øvrig ca 133% av vanlig lønn. Kan du se på det chiengmai skrev? 0 Siter
Gjest jobber i helsen Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Det er nok blandet sammen med alminnelig overtid. Man må jobbe 100% for å få betalt for overtid. Dette har ikke noe med helligdagstilleggene å gjøre. Så da betyr det at jeg bare får et vanlig tillegg? Jeg jobber 25% fast. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Kan du se på det chiengmai skrev? blander meg litt inn. Det er forskjell på tillegg. Hvis du jobber 50% stilling, må du jobbe de resterende 50% før det begynner å utgjøre overtid (da skal det regnes utifra pr uke, ikke pr måned). Men helligdagstillegg er helligdagstillegg. Det skal du ha uansett. 0 Siter
Gjest jobber i helsen Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 blander meg litt inn. Det er forskjell på tillegg. Hvis du jobber 50% stilling, må du jobbe de resterende 50% før det begynner å utgjøre overtid (da skal det regnes utifra pr uke, ikke pr måned). Men helligdagstillegg er helligdagstillegg. Det skal du ha uansett. Jeg håper jeg får helligdagstillegg, for jeg måtte ha jobbet mye ekstra om det skulle lønne seg å jobbe i julen ellers. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Så da betyr det at jeg bare får et vanlig tillegg? Jeg jobber 25% fast. Ikke på helligdager, nei. Da skal du ha 133% av timelønn i tillegg enten du jobber 25% eller 100%. På vanlige uker ellers i året må du over 37,5 (?) timer på en uke for å få tillegg. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 blander meg litt inn. Det er forskjell på tillegg. Hvis du jobber 50% stilling, må du jobbe de resterende 50% før det begynner å utgjøre overtid (da skal det regnes utifra pr uke, ikke pr måned). Men helligdagstillegg er helligdagstillegg. Det skal du ha uansett. Det var det jeg prøvde å få sagt, men det ble nok i korteste laget. :-/ 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Jeg håper jeg får helligdagstillegg, for jeg måtte ha jobbet mye ekstra om det skulle lønne seg å jobbe i julen ellers. Klart du skal ha de tilleggene hvis du f.eks jobber 1. juledag. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Kan du se på det chiengmai skrev? Ja, det hun skrev er korrekt. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Så da betyr det at jeg bare får et vanlig tillegg? Jeg jobber 25% fast. Dersom jobbingen inngår i turnusen skal man ha hellidagstillegg. Er det snakk om overtid skal man ha 133% overtidsbetaling og ikke helligdagstillegg. Beløpet blir i alle fall det sammme. 0 Siter
Gjest policy Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Nei det stemmer ikke, arbeide på helligdag gir rett til samme prosent eller kronetillegg som dine kolegaer uavhengig av stillingsstørrelse. Størrelsen på tillegget avhenger av hvilken lønns og arbeidsavtale man har. De i tråden her som skriver 133 %, viser nok til den offentlige tariffen (kommune/statsansatte) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.