Gå til innhold

hva heter overskriftene i et kapittel?

Anbefalte innlegg

Gjest takk for svar på det
Skrevet

Et kapittel har en overskrift. I kapittelet er det også mindre overskrifter. Har de et navn?

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Underoverskrifter" brukes i alle fall på mitt studium.

Det heter jo underkapittel, så det høres i grunnen logisk ut.

Skrevet

Undertittel til en artikkel kalles ofte brødtekst. Om det er relevant for bok-kapittel, vet jeg ikke. Men du blir nok forstått dersom du bruker den betegnelsen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Br%C3%B8dtekst

Brødtekst er ikke noen overskriftstype, det er den løpende teksten under en overskrift. En overskrift står normalt på en linje (evt. to for lange overskrifter), mens brødtekst går over hvor mange linjer som helst.

Skrevet

Undertittel til en artikkel kalles ofte brødtekst. Om det er relevant for bok-kapittel, vet jeg ikke. Men du blir nok forstått dersom du bruker den betegnelsen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Br%C3%B8dtekst

Det er ikke riktig. Brødteksten er den vanlige teksten.

Ellers brukes tittel og mellomtittel.

Annonse

Skrevet

Jeg har lært Overskrift, underoverskrift, ingress og brødtekst.

Navnet brødtekst kommer av den gangen man "satte" alle teksten med slike små blyformer i settekasser. Det var jo det som tok tid - og som var "jobben" - og det skaffet penger til brød, rett og slett .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...