Gå til innhold

Bihulebettennelse - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest neseblåseren
Skrevet

Har vondt overalt i ansiktet, ørene, kjeven, tennene og bak øynene, så jeg er bombesikker på at dette er bihulebettennelse!!

Mne jeg vil ikke til lege og få antibiotika, jeg blir alltid så kvalm av det og mister matlysten, noe som ikke passer seg inn i disse dager...:o)

Noen som vet om det er dumt? Det går vel over uten antibiotika og??

Noen tips til meg slik at det kanskje går fort over?

Jeg bruker nesespray, og er flink å snyte meg, er det andre gode tips??

Har ikke feber, men litt av vondten går over med paracet.

Bruker Paralgin hvis det blir helt uutholdelig...

Skrevet

Stakkars deg! Bihulebetennelse er veldig ubehagelig. Jeg og en venninne bruker Japansk Peppermynteolje, da vi begge av og til har litt plager, men dine symptomer hørtes voldsomme ut. Jeg tror kanskje at legehjelp vil være tilrådelig. Lykke til og god bedring, og ikke minst God Jul!

Skrevet

Sliter med akkurat det de samme symptonene for tiden, og jeg vil heller ikke ha antibiotika, blir så kvalm og ekkel av dem.

Puss nesen ofte, men ikke hardt, da blåser du nemlig pusset til bihulene istedet. Når du bruker nesespray, så legg hodet forover og ikke bakover. Trekk sprayen forsiktig inn i nesa.

Lys er ikke godt når bihulene verker, så hold det litt mørkt rundt deg om du kan.

En slik betennelse vil alltid gå over av seg selv, det tar bare lengre tid....

Gjest Humlepungen
Skrevet

Skyll med masse saltvannspray. Ikke bruk for mye otrivin og lignende. Og pass på å snyte ut "gørra". Ikke driv å snus/dra det opp i nesen.

Blir det ikke bedre i løpet av et par dager så dra til legen.

Skrevet

Kjøp deg et nesehorn på apoteket. Bruksanvisning følger med. Da får du skyllet godt igjennom systemet. Snyt deg veldig forsiktig etterpå og spray med god nesespray. Dette kan/bør du gjøre 3-4 ganger for dagen når det er som verst.

Men nesespray skal ikke brukes mer enn 1 uke sammenhengende!

Letter det ikke trykket på få dager, går du til legen og får penicelin.

Skrevet

nesehorn og saltvann,evt tigerbalsam eller peppermynteolje i vannbad.

Men det finnes flere typer antibiotika, det må da finnes en sort du tåler. Rett antibiotika type og det verste er over i løpet av et par- tre dager. Viss ikke kan jo hele jula bli ille.

Hør om du kan få doxylin/ dumoxin, den tar det meste og er ikke spes. plagsom med tanke på bivirkninger. Der er det ofte den rene pennicillinet som er verst (abotticin).

Skrevet

Sliter med akkurat det de samme symptonene for tiden, og jeg vil heller ikke ha antibiotika, blir så kvalm og ekkel av dem.

Puss nesen ofte, men ikke hardt, da blåser du nemlig pusset til bihulene istedet. Når du bruker nesespray, så legg hodet forover og ikke bakover. Trekk sprayen forsiktig inn i nesa.

Lys er ikke godt når bihulene verker, så hold det litt mørkt rundt deg om du kan.

En slik betennelse vil alltid gå over av seg selv, det tar bare lengre tid....

Feil... Det går ikke _alltid_ over av seg selv.

Det trodde jeg også, men ble tilslutt lagt inn på isolat med mistanke om hjernehinnebetennelse.

Da krøp til og med JEG til korset og tok i mot antibiotika.

Det var bare bihulebetennelse.

Men for å gi et par tips:

Jeg har slitt mye med det der og det som som oftest har hjulpet er 10-15 dråper grapefruktkjerneekstrakt (drikkes utblandet i juice, elle vann) et par ganger om dagen.

Gjerne 2-3 dråper blandet i saltvann i et nesehorn, som du kan skylle ut med.

Det er ekstremt bakteriedrepende og har hjulpet de fleste gangene, dvs. når betennelsen ikke har sittet for lenge.

Skrevet

Feil... Det går ikke _alltid_ over av seg selv.

Det trodde jeg også, men ble tilslutt lagt inn på isolat med mistanke om hjernehinnebetennelse.

Da krøp til og med JEG til korset og tok i mot antibiotika.

Det var bare bihulebetennelse.

Men for å gi et par tips:

Jeg har slitt mye med det der og det som som oftest har hjulpet er 10-15 dråper grapefruktkjerneekstrakt (drikkes utblandet i juice, elle vann) et par ganger om dagen.

Gjerne 2-3 dråper blandet i saltvann i et nesehorn, som du kan skylle ut med.

Det er ekstremt bakteriedrepende og har hjulpet de fleste gangene, dvs. når betennelsen ikke har sittet for lenge.

Da er jeg misinformert av legen min! Jeg spurte nemlig, og han sa at det alltid gikk over av seg selv. men det ville ta noe lengre tid...

Skrevet

Da er jeg misinformert av legen min! Jeg spurte nemlig, og han sa at det alltid gikk over av seg selv. men det ville ta noe lengre tid...

Ja, det har du nok da. Ørebetennelse går _som regel_ over av seg selv, men av og til må man ta i bruk andre midler. Det samme gjelder bihulebetennelser.

Husk at infeksjonen sjelden starter i bihuler, eller ører, men i hals. Allerede ved en halsinfeksjon bør man sørge for neseskylling og å holde øre/neseganger åpne for å unngå spredning.

Skrevet

Ja, det har du nok da. Ørebetennelse går _som regel_ over av seg selv, men av og til må man ta i bruk andre midler. Det samme gjelder bihulebetennelser.

Husk at infeksjonen sjelden starter i bihuler, eller ører, men i hals. Allerede ved en halsinfeksjon bør man sørge for neseskylling og å holde øre/neseganger åpne for å unngå spredning.

Men jeg har aldri hatt halsinfeksjoner, men mange bihulebetennelser. Tok bilder av dem og det var noe kronisk....

Skrevet

Men jeg har aldri hatt halsinfeksjoner, men mange bihulebetennelser. Tok bilder av dem og det var noe kronisk....

Joda, det kan nok stemme. Jeg mente at bakteriene ofte kommer inn via hals. Man behøver ikke nødvendigvis ha en infeksjon i halsen, men det er ofte det som skjer. Men hvis du har noe kronisk, som f.eks. trange ganger oppi der, skal det ikke så mye til. Man kan gå ganske lenge med bihulebetennelse før det blir skikkelig ille og trenger behandling. Ofte går det over av seg selv, men noen ganger ikke.

Skrevet

Joda, det kan nok stemme. Jeg mente at bakteriene ofte kommer inn via hals. Man behøver ikke nødvendigvis ha en infeksjon i halsen, men det er ofte det som skjer. Men hvis du har noe kronisk, som f.eks. trange ganger oppi der, skal det ikke så mye til. Man kan gå ganske lenge med bihulebetennelse før det blir skikkelig ille og trenger behandling. Ofte går det over av seg selv, men noen ganger ikke.

Jeg merker det. Går og hangler enda med litt trykk i bihulene over øynene, men det er ikke ille nok likssom, til å behandle det, tror jeg.

Fryktelig slitsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...