Gå til innhold

for mye kaffe?!

Anbefalte innlegg

jeia1365380317
Skrevet

Er det noen som kan fortelle meg hva som er "farlig" med kaffe?

Jeg drikker utrolig mye kaffe, ja, enkelte dager drikke jeg ikke annet!

Og jeg tenker mye på hva dette gjør med kroppen, men må ærlig inrømme at jeg ikke vet det!

Jeg har nå gått til inkjøp av koffeinfri kaffe, fordi jeg har jo en idee om at koffein ikke er bra, men hva er elles så ille med kaffen?

Savner kaffen min jeg :(

Sukk!

Fortsetter under...

Skrevet

Kaffe (eller koffein da) er vanndrivende. Du kan få for lite væske i kroppen. Det kan gi hodepine og/eller dårligere funksjon i organene mm.

Det anbefales jo å drikke et glass vann per kopp kaffe man drikker. Så du bør nok ikke gå hele dager uten å drikke noe annet enn kaffe, det høres absolutt uheldig ut. Drikk en del kaffe, men pass på å få i deg vann (helst) eller annen drikke uten koffein i tillegg.

jeia1365380317
Skrevet

Kaffe (eller koffein da) er vanndrivende. Du kan få for lite væske i kroppen. Det kan gi hodepine og/eller dårligere funksjon i organene mm.

Det anbefales jo å drikke et glass vann per kopp kaffe man drikker. Så du bør nok ikke gå hele dager uten å drikke noe annet enn kaffe, det høres absolutt uheldig ut. Drikk en del kaffe, men pass på å få i deg vann (helst) eller annen drikke uten koffein i tillegg.

Takk skal du ha :)

Tror det var sparket i Stompen som jeg trengte for å kutte ned på den kaffedrikking mi:)

Skrevet

"SUNDHEDSRÅD

Kaffe uden fløde -

skal man ikke blive fed af,

Kaffe uden sukker -

får Ens vægt til at gå nedad,

Kaffe uden kaffe -

det er ganske særlig sundt,

Men man føler sig så fjollet,

når man sidder og rør rundt."

-Piet Hein

;-)

Skrevet

"SUNDHEDSRÅD

Kaffe uden fløde -

skal man ikke blive fed af,

Kaffe uden sukker -

får Ens vægt til at gå nedad,

Kaffe uden kaffe -

det er ganske særlig sundt,

Men man føler sig så fjollet,

når man sidder og rør rundt."

-Piet Hein

;-)

Så glimrende! Har aldri hørt den før...

Skrevet

Takk skal du ha :)

Tror det var sparket i Stompen som jeg trengte for å kutte ned på den kaffedrikking mi:)

I tillegg kan man utvikle en slags avhengighet til koffein, som gjør at du får hodepine når du _ikke_ drikker kaffe. Ikke spesielt heldig det heller.

Annonse

jeia1365380317
Skrevet

I tillegg kan man utvikle en slags avhengighet til koffein, som gjør at du får hodepine når du _ikke_ drikker kaffe. Ikke spesielt heldig det heller.

Ja, dette kan vel åsså være en medvirkende årsak til at jeg har så hyppige migrene anfall ,tenker jeg :)

Åssen er det med , kaffe og mavesår?

Hvor skadlig er kaffen om mann har et mavesår som ligger latent?

sikkert et dumt spørsmål, men jeg tar sjansen :)

Noen forslag til hva jeg kan bytte ut kaffen med, og er det "greit" om jeg tar å går helt over til koffeinfri kaffe, eller er det nesten like ille ?

Takk for gode råd :)

Skrevet

Så glimrende! Har aldri hørt den før...

Han har mange perler den karen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...