Gå til innhold

Min mor.

Gjest Datter med sur og til tider ekkel mor...

Anbefalte innlegg

Gjest Datter med sur og til tider ekkel mor...
Skrevet

Er litt usikker på hvor jeg bør poste dette, men jeg prøver her jeg.

Dette gjelder min mor. Hun er en ganske hyggelig dame i grunn, men hun er så frekk og er alltid ute etter å spane etter negative ting.

Jeg og mannen vår fikk baby for fem mnd siden, og jeg går tur med babyen hver eneste dag siden det er jeg som er hjemme. Min mann har en betennelse i nedre del av foten som gjør at han ikke bør gå mye, så han går aldri tur. Jeg er som sagt ute med babyen i vogn hver eneste dag, og det er to turer på 45 minutter hver ca. Hvis det er en dag jeg er sliten eller av abdre grunner ikke ønsker å gå tur en dag, så lar jeg være med god samvittighet fordi jeg ellers er mye ute med babyen. Men da er min mor på meg med en gang og prater indirekte om hvor lat min mann er som ikke kan gjøre det, og om den stakkar babyen som ikke får frisk luft. Hun liker også å prate nedlatende om min mann om at han ikke er flink med stell, men når jeg tar dette opp med henne, så sier hun at hun aldri har sagt noe sånn... arh...

Er vi ute å kjører sammen, så er hun alltid sur på andre sjåfører både bak henne og foran henne. Gjør hun en feil i trafikken (som hun OFTE gjør) så skylder hun det på andre sjåfører.

Er vi ute å handler sammen, skal hun alltid prate negativt om andre kunder som får hjelp av ansatte. For hun tror hun er først i jøen uansett! Og hun prater høyt om det! så jeg blir kjempe flau og hun driter meg totalt ut! Men jeg gir henne sjangs gang på gang, og går ut å handler med henne siden jeg ikke har bil selv.

Jeg har prøvd å snakke med henne om dette, men da blir hun fornærmet og nærmest gråter og skriker til meg og drar hjem.

Har også prøvd å si at hun må roe alkohol-vanene sine (hun drikker hver kveld), men da blir hun stein forbanna og skjeller meg ut og at det er henne eget liv.

Hun kommer ofte på besøk her og i løpet av en halv time MÅ hun ut å røyke minst to ganger. Så kommer hun inn igjen og sier at hun trenger å røyke for å klare å gå på do, så hun springer rett inn på vår do og bæsjer! det hverken ser fint ut eller lukter godt når vi kommer inn dit etterpå.

Så plukker hun opp babyen og koser med den med skikkelig røykeånde.

Det virker heller ikke som hun er flink til å vaske seg, eller har god hygiene, for når hun legger seg om kvelden, har hun altid med seg snop eller annet snacks på sengen. og mens hun leser på sengen, gafler hun i seg dette og smuler myyye og så sovner hun. Hun står opp igjen om morgenen fem minutter før hun MÅ gå på jobb, så hun har aldri tid å dusje eller stelle seg om morgenen, hun kler bare på seg og går så hun ser ofte ganske sjuskete ut syns jeg. Og hun lukter ikke særlig godt fordi hun aldri vasker beina eller bytter sjelden sokker...

vet at det der med hygiene har jeg ikke noe med idet hele tatt, men de førstnevnte tingene er virkelig et problem...

Hva gjør man med sånne??

Skrevet

Hehe, du gjør ingen ting. Det er mora di og det er ikke din jobb å oppdra henne. Heldigvis for deg.

Ingen er helt fornøyd med foreldrene sine og ingen foreldre er 100 % fornøyde med de voksne ungene sine heller. Hvis du klarer å godta det så slipper du å irritere deg så mye over det :o)

Skrevet

Din mor har nok en væremåte som ikke flertallet av oss andre har.

Selvsagt må hver enkelt få leve livet sitt slik de selv vil. MEN var jeg deg ville jeg satt klare grenser hva jeg hadde godtatt av oppførsel når dere er sammen. Hun har ingen rett i og prate stykt om mannen din, eller være besserwisser for hvordan dere tar dere av barnet deres.

Kan hun ikke godta din grensesetting, så begrens samværet. Jeg er ikke enig med Dorthe i at alle kan tilate seg alt de selv vil. Vi må/ bør alle til en viss grad tilpasse oss våre omgivelser.

Skrevet

Din mor har nok en væremåte som ikke flertallet av oss andre har.

Selvsagt må hver enkelt få leve livet sitt slik de selv vil. MEN var jeg deg ville jeg satt klare grenser hva jeg hadde godtatt av oppførsel når dere er sammen. Hun har ingen rett i og prate stykt om mannen din, eller være besserwisser for hvordan dere tar dere av barnet deres.

Kan hun ikke godta din grensesetting, så begrens samværet. Jeg er ikke enig med Dorthe i at alle kan tilate seg alt de selv vil. Vi må/ bør alle til en viss grad tilpasse oss våre omgivelser.

Jeg har da ikke sagt at alle kan tillate seg det de vil. Jeg mener bare at når folk er over 20 så er de ferdig oppdratt og har man ikke lært seg å oppføre seg ordentlig da så vil de stort sett aldri lære det.

Og så kan man velge om man vil omgåes dem eller ikke.

Skrevet

Jeg har da ikke sagt at alle kan tillate seg det de vil. Jeg mener bare at når folk er over 20 så er de ferdig oppdratt og har man ikke lært seg å oppføre seg ordentlig da så vil de stort sett aldri lære det.

Vi er nok enige vil jeg tro :-)

Hyppigheten av samvær er vel svaret her.

Skrevet

Vi er nok enige vil jeg tro :-)

Hyppigheten av samvær er vel svaret her.

Nettopp :o)

Skrevet

Det er jeg ikke enig i. Vi justeres alle av omverden til tider. Og det er vel de ujusterbare som blir grådig fornærmet som sliter mest med omverden. Jeg har vært kjempeglad når jeg har fått tilbakemeldinger på uheldige ting, dog i ettertid kanskje, ikke så morsomt med "kritikk" med en gang men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...