Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg vanne ut pinnekjøttet i natt, koke det i morgen og så legge det på rist og grille det litt på julaften.

Jeg synes det er veldig greit å gjøre litt etter litt så det ikke blir noe stress.

Skrevet

Ja, det tror jeg ikke er noe problem!

Hjertelig, da skal jeg legge det i vann etterpå :o)

Skrevet

Ja, det kan du, men hva er det du stresser etter...Er ikke du nesten alene på julaften?

I år er jeg alene for første gang i mitt liv, så det blir rart. Spesielt rart, når jeg ikke får se ansiktene til ungene når de åpner gavene.

Men jeg skal feire likevel, med helstekt indrefilèt og pyntet til tennene...

Skrevet

Ja, det kan du, men hva er det du stresser etter...Er ikke du nesten alene på julaften?

I år er jeg alene for første gang i mitt liv, så det blir rart. Spesielt rart, når jeg ikke får se ansiktene til ungene når de åpner gavene.

Men jeg skal feire likevel, med helstekt indrefilèt og pyntet til tennene...

Jeg får besøk i ca to timer. Jeg stresser ikke, derfor jeg ikke orker å lage alt på julaften for middag skal jo dattera mi ha uansett.

Jeg har vært alene før og hater det så jeg håper det aldri mer skjer igjen. Jeg følte meg virkelig alene. Jeg synes dagene fra lillejulaften og til 1.nyttårsdag er helt jævlige. Alle skal kose seg og jeg er alene, noe jeg ikke vil.

Skrevet

Går kjempefint!

Det gjør vi av og til når vi veit det er fint akevær ute og ingen har lyst til å være inne å passe gryta julaftan!

Men i år er det dårlig akevær så fa gjøres alt julaften.

Skrevet

Jeg får besøk i ca to timer. Jeg stresser ikke, derfor jeg ikke orker å lage alt på julaften for middag skal jo dattera mi ha uansett.

Jeg har vært alene før og hater det så jeg håper det aldri mer skjer igjen. Jeg følte meg virkelig alene. Jeg synes dagene fra lillejulaften og til 1.nyttårsdag er helt jævlige. Alle skal kose seg og jeg er alene, noe jeg ikke vil.

Du kan besøke meg, Dorthe! Du er velkommen!

Skrevet

Går kjempefint!

Det gjør vi av og til når vi veit det er fint akevær ute og ingen har lyst til å være inne å passe gryta julaftan!

Men i år er det dårlig akevær så fa gjøres alt julaften.

Da gjør jeg det slik. Hehe, bare jeg husker på å legge det i vann i kveld. Har aldri hatt pinnekjøtt på julaften før.

Skrevet

Da gjør jeg det slik. Hehe, bare jeg husker på å legge det i vann i kveld. Har aldri hatt pinnekjøtt på julaften før.

Hva pleier du å ha?

Skrevet

Du kan besøke meg, Dorthe! Du er velkommen!

Takk skal du ha :o)

Skrevet

Hva pleier du å ha?

Jeg pleier å lage ribbe med medisterkaker, julepølse og surkål. Men dattera mi liker ikke det så godt og jeg er også glad i pinnekjøtt så det er første gang vi spiser det på julaften.

Og før lagde jeg kourabiedes til kaffen men det er det slutt på ;o)

Skrevet

Jeg pleier å lage ribbe med medisterkaker, julepølse og surkål. Men dattera mi liker ikke det så godt og jeg er også glad i pinnekjøtt så det er første gang vi spiser det på julaften.

Og før lagde jeg kourabiedes til kaffen men det er det slutt på ;o)

Mmmmm :-) Liker alt mulig jeg, det eneste jeg ikke liker av mat er grøt. Alt annet spiser jeg :-)

Skrevet

du må smake på pinnekjøttet først. skjære av en liten flis og kjenne hvor salt det er -før- du bestemmer hvor lenge du skal la det ligge i vann (noen trenger kun 2 timer, andre kjøttstykker må ligge over natten), og selvsagt avhenger det også hvor salt du vil ha kjøttet. men ellers synes jeg det der hørtes ut som en ypperlig idè, men husk kålrabistappe og julepølser!

Skrevet

du må smake på pinnekjøttet først. skjære av en liten flis og kjenne hvor salt det er -før- du bestemmer hvor lenge du skal la det ligge i vann (noen trenger kun 2 timer, andre kjøttstykker må ligge over natten), og selvsagt avhenger det også hvor salt du vil ha kjøttet. men ellers synes jeg det der hørtes ut som en ypperlig idè, men husk kålrabistappe og julepølser!

Og akkevitt - ikke glem akkevitt!!! :D

Skrevet

og rrrrrrrrrrrrrrrrrødvin!

Skrevet

og rrrrrrrrrrrrrrrrrødvin!

Til pinnekjøtt????

*sjokkert*

Det MÅ være juleøl!

Skrevet

Til pinnekjøtt????

*sjokkert*

Det MÅ være juleøl!

Jada juleøl også! Har 5 glass jeg....

Skrevet

Men hvor salt skal det være? *dum og blond*

Jeg la akkurat kjøttet i vann og lurte på akkurat det.

Skrevet

Jeg har det også :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...