Gå til innhold

Grevinnen og hovmesteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg skjønner ikke den snutten der.

Kanskje det har noe med alder å gjøre, men jeg er snart 30 og har ikke ledd en eneste gang av den.

Syntes den er mer slitsom enn morsom.

Med alder å gjøre? Er det de yngre eller eldre enn deg du mener da? Jeg er noen år eldre enn dag og synes i hvertfall alltid den har vært morsom.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• asterix

4

• flisa

3

• Mrs. Wallace

3

Skrevet

Hehe, jeg var godt voksen før jeg skjønte slutten jeg ;o)

Mener du det alvorlig? *ler*

Men hva har du trodd han skulle "gjøre sitt beste" med når de går opp trappa da?

Skrevet

Næh. Så det i gamle dager da det gikk på nyttårsaften, men jeg har bursdag på lille julaften, og da pleier vi å ha gjester, og da blir det ikke TV-titting. Syns den i og for seg er litt morsom, men den hører til nyttårsaften, og jeg skjønner ikke hvorfor nrk på død og liv skal sende den i morgen. Har jo ikke noen ting med jula å gjøre egentlig.

Gratulerer med dagen :-)

Skrevet

Mener du det alvorlig? *ler*

Men hva har du trodd han skulle "gjøre sitt beste" med når de går opp trappa da?

Jeg trodde bare han skulle følge henne til sengs jeg *naiv*

Hihi.

Skrevet

Jeg tror ikke den handler om nyttårsaften, men om grevinnens bursdag. Helt i førsten spiller de noen strofer av en bursdagssang og det er jo noe som skjer hvert år. Hovmesteren skal vel gi grevinnen den vanlige bursdagpresangen når de går opp trappa :-)

Gjest same prosedure
Skrevet

Jeg tror ikke den handler om nyttårsaften, men om grevinnens bursdag. Helt i førsten spiller de noen strofer av en bursdagssang og det er jo noe som skjer hvert år. Hovmesteren skal vel gi grevinnen den vanlige bursdagpresangen når de går opp trappa :-)

De sier jo stadig Happy New Year gjennom hele sketchen. Dessuten forstod jeg det slik (i for-programmet som gikk dagen før) at skjetsjen opprinnelig var laget som en del av et nyttårsprogram.

Skrevet

Men for min del er det ikke bare det at jeg synes hovmesteren er utrolig kjedelig, men jeg irriterer meg faktisk grenseløst over denne idiotien.

Jeg tror det er fordi jeg husker så inderlig godt juledagene hos bestemor da jeg var liten. Hele familien var samla, og på lille juleaften, da denne driten starta på tv, gikk besteforeldre, foreldre, tanter, onkler og mine kusiner og fettere, helt bananas da de inntok sofaen og så denne greia, og de lo så jævlig, kommenterte og sto i, og jeg satt der alene og syntes hele slekta var idioter, for jeg kunne faen ikke forstå hva som var moro med det der.

Og det gjentok seg hvert eneste år.

På den måten fikk jeg hele greia fullstendig i vrangstrupen.

Fikk nesten slekta i vrangstrupen også. Satt jo der som seksåring og trodde resten av familien var tilbakestående.

Det toppet seg da jeg var rundt 12, og en lur onkel kommenterte at det sikkert var engelskkunnskapene mine som gjorde at jeg ikke lo.

Den kommentaren gjorde meg enda mer bekymret på deres vegne.

Trenger å bli voksen du vettu guttungen ;o) Man lærer etterhvert å sette pris på tradisjoner og driter i å se etter innholdet i dem. Så lenge tradisjonene virker, skal man ha dem, syns nå jeg.

Rullatoren min knirker så ille at jeg vurderer å be om en ny fra korttidslageret. Er det INGEN som viser føler på litt ansvar her?

Skrevet

De sier jo stadig Happy New Year gjennom hele sketchen. Dessuten forstod jeg det slik (i for-programmet som gikk dagen før) at skjetsjen opprinnelig var laget som en del av et nyttårsprogram.

Det er kun en som sier det hele tiden. Det er han som blir servert nr.3 tor jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...