Gå til innhold

Gave til faddere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mangel på annet å skrive om (er den eneste våkne her i huset)

Sørger dere for gaver til faddere av barna deres fra barna?

En bekjent har er fadder til et barn. En og annen gang har han fått julegave av ham, ting som er laget på skolen ol.

Men i flere år nå så har han ikke gitt noe. Undskyldningen er at de ikke lager ting på skolen lenger, noe som ikke er sant.

Personen som er fadder gir en fin julegave og bursdagsgave hvert år og kan også stikke til fadderbarnet sitt noen kroner i ny og ne når de møtes.

Jeg synes det er uhorvelig dårlig gjort av barnet som nå er tenåring og av foreldrene som ikke sørger for at barnet gir en liten gave til bursdag og jul tilbake.

Vi snakker om en mulig liten konfekteske eller noe i den dur.

Hvordan er det med dere, passer dere på sånt?

Skrevet

Nei, det har heller aldri vært vanlig i min familie. Verken at faderbarnet får noe ekstra i forhold til de andre barna i familien, eller at fadderen får spesielle gaver fra fadderbarnet.

Skrevet

Nei, det har heller aldri vært vanlig i min familie. Verken at faderbarnet får noe ekstra i forhold til de andre barna i familien, eller at fadderen får spesielle gaver fra fadderbarnet.

Hmmmm, blir litt merkelig for meg det da.

For meg så blir jo en fadder på lik linje som familiemedlemmer, og de fleste familiemedlemmer får jo gave.

Besteforeldre, tanter, onkler ol?

Ja, ja, greit å høre hva andre gjør.

Men så lenge fadderbarnet får såpass så burde vel han/hans familie sørget for en gave til fadderen synes jeg.

Skrevet

Alle fadderne til barna våre får gaver fra alle oss, men må innrømme at vi gjør litt forskjell på dem. Han ene gir datteren vår på snart 4 år veldig mye oppmerksomhet. Han er så raus mot henne på alle måter, så han får en gave spesielt fra henne. I går var hun med å pakke den inn og hun skrev på lappen selv.

Skrevet

Alle fadderne til barna våre får gaver fra alle oss, men må innrømme at vi gjør litt forskjell på dem. Han ene gir datteren vår på snart 4 år veldig mye oppmerksomhet. Han er så raus mot henne på alle måter, så han får en gave spesielt fra henne. I går var hun med å pakke den inn og hun skrev på lappen selv.

Det synes jeg var søtt.

Trodde liksom faddere var litt spesiellt jeg, som litt nære familiemedlemmer.

Synes det er rart å ikke gi nå fadderen selv er ekstremt flink til det.

Flott at fadderne, og spesiellt den ene da, er flinke til å følge opp dine barn.

Og flott at dere har vett på å vise takknemmeligheten tilbake :)

Skrevet

Vi har ikke gjort noe spesielt i forhold til faddere nei.

Vi har gitt fra oss til faddere, men da som tante/onkel o.l., ikke spesielt som fadder.

Skrevet

Vi har ikke gjort noe spesielt i forhold til faddere nei.

Vi har gitt fra oss til faddere, men da som tante/onkel o.l., ikke spesielt som fadder.

Nei, men hvis tante/onkel er fadder og får gave "uansett" så er det jo liksom "greit".

Her snakker vi om utenom familie, som da må få gave direkte som fadder.

Synes det er smålig å ikke gi jeg da, det skulle jo gå begge veier det vel.

Skrevet

Hmmmm, blir litt merkelig for meg det da.

For meg så blir jo en fadder på lik linje som familiemedlemmer, og de fleste familiemedlemmer får jo gave.

Besteforeldre, tanter, onkler ol?

Ja, ja, greit å høre hva andre gjør.

Men så lenge fadderbarnet får såpass så burde vel han/hans familie sørget for en gave til fadderen synes jeg.

Nå er fadderne tre av tantene + en venninne av meg og alle de får gaver uansett (dvs. hva tante på farsiden får aner jeg ikke, det er eksens oppgave!), men ikke spesifikt fra/til fadder/fadderbarn. Bortsett fra min venninne som ofte undertegner med "Fra Gudmor" til sønnen min, det er koselig. :o)

Skrevet

Jeg gir til faddergave til fadderbarnet mitt, men synes det er helt greit å ikke få gave tilbake. Men ofte får jeg takkekort med bilde, og det synes jeg er veldig koslig. Har selv noen fadder på mine barn. Jeg tipper våre gaver til dem, blir kanskje 100 kr mindre, enn det de gir til oss. Kanskje jeg burde kjøpe litt mer?

monique1365380367
Skrevet

Nå er fadderne tre av tantene + en venninne av meg og alle de får gaver uansett (dvs. hva tante på farsiden får aner jeg ikke, det er eksens oppgave!), men ikke spesifikt fra/til fadder/fadderbarn. Bortsett fra min venninne som ofte undertegner med "Fra Gudmor" til sønnen min, det er koselig. :o)

huff...jeg har to barn, og begge har fem faddere hver...skulle blitt dyrt om jeg skulle kjøpt gave til alle disse!

Skrevet

Jeg gir til faddergave til fadderbarnet mitt, men synes det er helt greit å ikke få gave tilbake. Men ofte får jeg takkekort med bilde, og det synes jeg er veldig koslig. Har selv noen fadder på mine barn. Jeg tipper våre gaver til dem, blir kanskje 100 kr mindre, enn det de gir til oss. Kanskje jeg burde kjøpe litt mer?

Det går vel ikke på pris her men omtanken.

Som skrevet tidligere så hadde det jo holdt med en eske mokkabønner for eksempel.

Her får ikke fadderen et julekort en gang.

Skrevet

huff...jeg har to barn, og begge har fem faddere hver...skulle blitt dyrt om jeg skulle kjøpt gave til alle disse!

Men det hadde da holdt med et koselig julekort med et bilde av fadderbarnet.

Barnet kunne jo tegnet litt og klistrer på noen klistremerker ol.

Det er jo ikke pris/penger det er snakk om her men omtanken.

Skrevet

Fadderene til guttungen får alltid julekort med bilde.

De får også gave, men det hadde de nok fått uansett, siden det er tanter og venner som er faddre.

Vi gir til våre fadderbarn, de hadde nok fått uansett. Men jeg må innrømme at jeg jeg gir litt ekstra til det ene fadderbarnet mitt, i forhold til de andre som er i samme sleksledd. Og det er lengre ute enn tante.

Skrevet

Fadderene til guttungen får alltid julekort med bilde.

De får også gave, men det hadde de nok fått uansett, siden det er tanter og venner som er faddre.

Vi gir til våre fadderbarn, de hadde nok fått uansett. Men jeg må innrømme at jeg jeg gir litt ekstra til det ene fadderbarnet mitt, i forhold til de andre som er i samme sleksledd. Og det er lengre ute enn tante.

Koselig det, synes at det er viktig å gi en liten gave i det minste jeg da.

Et koselig kort, hva som helst, og iallefall hvis dette blir gjort den ene vegen.

:)

Skrevet

Koselig det, synes at det er viktig å gi en liten gave i det minste jeg da.

Et koselig kort, hva som helst, og iallefall hvis dette blir gjort den ene vegen.

:)

Jeg gir en liten ting til mine fadre enda jeg, og får noe tilbake. Men bare de på morsiden, aner faktisk ikke hvem som er fadre på meg fra farsiden.

Men folk er forskjellige, ikke alle som er opptatt av og kunne glede andre ved en liten hilsen. Og det er heller ikke alle som setter pris på en hilsen.

Men jeg velger og gjøre det, og jeg setter pris på det.

Skrevet

Spesielt den ene fadderen til et av mine søsters barn gir flotte gaver til fadderbarnet, og sikkert også til hans søsken, for ikke å gjøre forskjell. Hun får nok bare en liten gave tilbake.

Skrevet

Spesielt den ene fadderen til et av mine søsters barn gir flotte gaver til fadderbarnet, og sikkert også til hans søsken, for ikke å gjøre forskjell. Hun får nok bare en liten gave tilbake.

Ja, men det er da ikke verdimålinger dette her men det å i det hele tatt gi noe.

Omtenksomheten.

Som jeg skrev tidligere, det kunne vært et kort han hadde laget selv, en eske mokkabønner, hva som helst.

Det er det at det ikke kommer noe, ikke en gang en julekort, jeg reagerer på.

Skrevet

Det går vel ikke på pris her men omtanken.

Som skrevet tidligere så hadde det jo holdt med en eske mokkabønner for eksempel.

Her får ikke fadderen et julekort en gang.

Da skjønner jeg. Men jeg satt veldig pris på min fadder som liten, og gavene jeg fikk. Tror aldri vi sendte noe tilbake, og som barn tenkte jeg aldri på det. Sluttet dog å få gaver ved konfirmasjonsalderen, som vel er helt vanlig hvis man ikke har så mye kontakt.

Skrevet

Jeg er fadder til fem av mine nieser/nevøer (de tre andre er ikke døpt). Til jul gir jeg alle åtte gaver til omtrent samme verdi (ingenting ekstra til fadderbarna).

I tillegg har jeg tre fadderbarn utenom familien. Til disse gir jeg en gave til rundt 200 kroner. Søskenene deres får en liten gave (f.eks. sjokoladenisse el.). Det er ikke vanlig at mine fadderbarn gir meg julegave i kraft av at jeg er fadderen deres, nei. Det har jeg aldri forventa heller. Trodde ikke det var så vanlig? Jeg pleier å få julekort med bilde av dem da:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...