Gå til innhold

Dobbel NRK-lisens=?

Anbefalte innlegg

Gjest Underskrift
Skrevet

Hmmm.

Som om ikke jeg allerede syns det er drøyt og måtte betale tv-lisens, det syns jeg bare er så gammeldags.

GRRRR.....

ikke fast nick
Skrevet

Det var visst noe med at vi i 2005 ikke betalte for fullt år, men kun for 10 måneder hvis jeg har forstått det riktig. De to resterende månedene må de så hente inn igjen, og derfor velger de å la oss betale for 14 måneder i 2007. Surt! :-(

Skrevet

Legg merke til at NRKs administrasjon (ved Bernander) gikk i mot dette.

Det er styreleder (og eks. rød politiker Bakke) som har foreslått dette, og stortinget som har pålagt NRK å gjennomføre det.

Men rent praktisk vil det være svært få som i det hele tatt vil merke dette økonomisk - og kun noen få av de som enten sier opp eller inngår ny lisens akkurat rundt årets to første måneder i 2007.....og som er uheldig med timingen.

Alt annet er rent regnskapsteknisk, og skyldes behov for å få momsåret og NRKs inntektsår i takt med hverandre. For det er svært lite hensiktsmessig og inneffektivt slik det er pr i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...