Gå til innhold

Hvorfor er noen så ekstremt vennefikserte?

Anbefalte innlegg

Gjest forstår meg ikke på søstern
Skrevet

Har en søster på 21. Jeg har vel egentlig aldri forstått meg helt på henne. Hun er så ekstremt opptatt av venner. Hun har mange venner, sikkert 20 (for tiden), det er vel og bra det. Men jeg får en følelse av at de er mest statussymboler og ikke ordentlige venner. Har ikke inntrykk av at de akkurat har noen dype samtaler akkurat, det er som regel prat om den siste festen, den siste ferieturen etc.

Hun har dekorert to vegger på soverommet med bilder av seg selv og vennene sine. Det er bilder av typen "her er jeg og xx", Jeg og yy" etc. Skal hun noe så er det alltid sammen med XX eller YY. Nesten aldri noe alene.

På julaften i morgen så vet jeg at det kommer til å ligge 17 presanger under juletreet som er til henne. Og hun skal ta ta showet med å vise hvem alle disse pakkene er i fra.

Nå høres det vel ut som om jeg er veldig misunnelig siden jeg skriver dette. Selvsagt kunne jeg ønske meg flere venner. Men jeg synes mest at dette er så unaturlig og det irriterer meg.

Men jeg forstår bare ikke hvorfor hun er så utrolig vennefiksert. Jeg synes det er ubehagelig fordi jeg ikke forstår det. Jeg har også venner, ca 5 nære venner pluss mange bekjente. Men jeg har ikke noe behov for å klistre dem opp på veggen heller eller ha lysbildeshow

for familien om turen til Spania, og hvor alle bildene er av en selv og vennene.

Så hva skyldes slik vennefiksering?.

Skrevet

Noen er opptatt av å ha mange venner, mens andre er opptatt av fine gardiner, dyre serviser og fin bil. Noen liker mora, noen liker dattera. Skjønner ikke helt hva som er problemet. Hun er ung og kan jo hende interessene endres med tiden. Flott at hun har mange venner foressten. Positivt det.

Skrevet

Noen er opptatt av å ha mange venner, mens andre er opptatt av fine gardiner, dyre serviser og fin bil. Noen liker mora, noen liker dattera. Skjønner ikke helt hva som er problemet. Hun er ung og kan jo hende interessene endres med tiden. Flott at hun har mange venner foressten. Positivt det.

Ser ikke noe galt med i at hun har mange venner. Kjempefint det. Men det jeg synes er merkelig her, er at hun er så opptatt av å fortelle alle oss andre at hun har mange venner.

Hvorfor er det så viktig for henne?

Skrevet

Ser ikke noe galt med i at hun har mange venner. Kjempefint det. Men det jeg synes er merkelig her, er at hun er så opptatt av å fortelle alle oss andre at hun har mange venner.

Hun trenger vel ekstra mye bekreftelse på at hun er verdt noe...

Gjest folk er så forskjellige
Skrevet

Forstår det du skriver. Hadde nok tenkt det samme som deg.

Men nå er det jo slik at folk er veldig forskjellige. Kanskje hun er en type som smykker seg med mange venner. Kanskje hun trenger dette for selvfølelsen sin skyld. Eller kanskje det er trofèvenner hun har ja.

Men det er jo mye bedre å ha 2 eller 5 nære venner enn å ha 20 som er slik halvgreie. Mer popularitets venner a la se så kule vi ser ut sammen.

Skrevet

Forstår det du skriver. Hadde nok tenkt det samme som deg.

Men nå er det jo slik at folk er veldig forskjellige. Kanskje hun er en type som smykker seg med mange venner. Kanskje hun trenger dette for selvfølelsen sin skyld. Eller kanskje det er trofèvenner hun har ja.

Men det er jo mye bedre å ha 2 eller 5 nære venner enn å ha 20 som er slik halvgreie. Mer popularitets venner a la se så kule vi ser ut sammen.

Hvis man har 20 aktive venner så kan jeg ikke forstå at man kan ha noen nære forhold med noen av dem. Da blir det på en måte kvantitet og ikke kvalitet. Jeg ville ikke hatt en venninne som fikk tekstmeldinger hun måtte svare på hvert 5 minutt.

Men hver sin smak:).

Skrevet

Fordi hun har dårlig selvtillit og føler seg mindreverdig i familien kanskje?

Gjest kløtåa
Skrevet

Du skriver at du ikke er sjalu, men det skinner igjennom at du høres utrolig sjalu ut :/

Skrevet

Kanskje hun føler seg mer verdsatt av vennene enn familien, og har dem på veggen som en minnetavle over menneskener som er glad i henne som hun virkelig er og ønsker å bli sett som, ikke som familier "gjerne" ser en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...