Gå til innhold

kjøkkenvifta

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg fått gjort masse og deriblandt fått vasket kjøkkenvifta. For et forferdelig syn det var da jeg tok bort filteret! Det hang fett dråper der, ææsjj. Jeg fikk tørket det værste av "motorene", men må demontere å vaske skikkelig en annen dag.

Hvor ofte vasker du vifta sånn skikkelig?

Skrevet

I hvertfall ikke før jul. Ingen som stikker huet opp der i jula hos oss.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg kjører filterne i oppvaskmaskinen ca. 2 ganger i uka.

Selveviften blir vasket hver torsdag.

God jul ønskes deg fra

Skrevet

Ummmmm.... beskjemmet må fruen innrømme at...

Den har vore vaska siger og skriver 1 gong sidan vi flytta inn for 4 1/2 år sidan.

Fy og skam.

Skal gjere det etter jul. Eller få gubben til å gjere det.

Gjest Underskrift
Skrevet

Den har vore vaska siger og skriver 1 gong sidan vi flytta inn for 4 1/2 år sidan.

Fy og skam.

Oj, det hørtes ut som en skikkelig brannfelle.

God jul fra

Skrevet

God jul ønskes deg fra

Tuller du?

Jeg som trodde jeg var overrenslig ;-)

Skrevet

God jul ønskes deg fra

2 ganger i uka du...Her er det mer 2 ganger i året ;o)

Gjest Underskrift
Skrevet

Tuller du?

Jeg som trodde jeg var overrenslig ;-)

Nei da, jeg tuller ikke.

Men jeg slenger som sagt di filterne oppvaskmaskinene da, 2 ganger, og hver torsdag, vaskes det over resten.

Men det er virklig ingen jobb altså, men det hadde nok vært det om det var 2 ganger i året ;o)

Ha en superflott julaften.

Gjest Underskrift
Skrevet

2 ganger i uka du...Her er det mer 2 ganger i året ;o)

Det er som sagt ikke noe pes altså, slenger di jo bare i oppvaskamasinen, og den går jo stort sett døgnet rundt ;o)

Men vi har ny vifte da, så det er veldig lett og rengjøre.

Sikkert ett pes og rengjøre om man gjør det to ganger i året, så da har jeg forståelse for at det kan virke litt i meste laget.

Men det flyter ofte her også, så ikke tro jeg er en superhusmor av den grunn, da ;-)

Ha en flott julekveld.

Skrevet

Det er som sagt ikke noe pes altså, slenger di jo bare i oppvaskamasinen, og den går jo stort sett døgnet rundt ;o)

Men vi har ny vifte da, så det er veldig lett og rengjøre.

Sikkert ett pes og rengjøre om man gjør det to ganger i året, så da har jeg forståelse for at det kan virke litt i meste laget.

Men det flyter ofte her også, så ikke tro jeg er en superhusmor av den grunn, da ;-)

Ha en flott julekveld.

Vifta vår er helt ny den, og det er bare og trykke så kommer filteret ned. Så det er egentlig enkelt, men jeg kommer bare ikke på det.

Oppvaskmaskina går her også, men jeg syns den er full hele tiden.

Men jeg skal ta filteret i romjula, kan sikkert være lurt etter all matlagingen i jula.

God jul! :o)

Skrevet

Filteret går i oppvaskmaskina et par ganger pr måned, resten tar jeg 1 gang i året.

Skrevet

Fy og skam.

Alternativ to, selvfølgelig.

;o)

Skrevet

Oj, det hørtes ut som en skikkelig brannfelle.

God jul fra

Ja, eg er stygt redd for det, det er nok ein del opplagra feitt i ho antageligvis. Skulle ønske eg hadde eit system som var litt enklare å ta laust og gjere reint.

God jul til deg også. Det blir i alle fall god avtrekk i vifta di, og berre akkurat passe julematlukt, vil eg tru :-D

Skrevet

Nei da, jeg tuller ikke.

Men jeg slenger som sagt di filterne oppvaskmaskinene da, 2 ganger, og hver torsdag, vaskes det over resten.

Men det er virklig ingen jobb altså, men det hadde nok vært det om det var 2 ganger i året ;o)

Ha en superflott julaften.

Nå ble jeg nesten inspirert til å gjøre det samme selv. Får ha det som nyttårsforsett ;-)

God jul:-)

Skrevet

Filteret går i oppvaskmaskina et par ganger pr måned, resten tar jeg 1 gang i året.

Det er faktisk ikke noe filter i kjøkkenvifta mi, når jeg tenker meg om... der sa du noe... den gamle eieren nevnte ikke det da jeg overtok huset for noen måneder siden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...