Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forresten så visste jeg ikke at marsipangriser kan fryses. Er de fortsatt like gode etter en runde i fryser'n?

Tror ikke sex i frysern er å anbefale :P

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

20

• keinstein

12

• dolores83

7

• Angelica :o)

3

Skrevet

Forresten så visste jeg ikke at marsipangriser kan fryses. Er de fortsatt like gode etter en runde i fryser'n?

Ja.

Men ikke like blanke. De tørker i frysern slik som annen mat gjør. Evt putt dem i en plastpose og sug ut lufta slik som med annen frysemat, hvis du gidder, da tørker den ikke.

Hvis du ikke skal jobbe med marsipanen, bare spise den, så blir det bra. Litt seigere bare.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167060988' post='3446788]

Johoohooo.

Viking style heter det.

Skrevet

Johoohooo.

Viking style heter det.

Hvilken terningkast gir du den?

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167067514' post='3446856]

Hvilken terningkast gir du den?

5.

Jeg sverger til en runde i isvann.

"Lille Rosin" kalles det.

Eller "gone in 60 seconds"

Skrevet

Hei Dorthe!

Ja nå har det gått ganske i ett her hos meg, og da er det deilig å sette seg ved pc litt :) Jeg har et håp om å se en film på tv i dag, og bare slappe helt av i sofaen :)

Åssen har du det? Din datter var å spiste sammen med deg i går?

Jeg har vært på gamlehjemmet til mora mi. De hadde ikke pyntet de gamle, ikke noe ekstra god mat, og maten var rasjonert som vanlig til tre halve skiver. Det er helt sykt hvordan vi behandler gamle i dette landet, ikke får de mer enn to kopper kaffe, ber de om røyk så forstår ikke de ansatte det eller svarer at du har nettopp røkt så du kan ikke få en før om en halvtime.

Jeg laget skikkelig rabalder, de måtte pynte mora mi. Personale visste ikke at 1.juledag var en høytidsdag så det er ikke greit å være gammel i dag. Er det en ting jeg vet er det at jeg ikke skal havne på gamlehjem når jeg blir gammel.

Jeg tror faktisk de er så respektløse fordi de synes vi er kjipe som ikke tar oss de gamle sjøl, de forstår ikke at her jobber kvinnene og har ikke anledning til å ta seg av de gamle når de blir så syke at de ikke kan bo alene.

Skrevet

Jeg har vært på gamlehjemmet til mora mi. De hadde ikke pyntet de gamle, ikke noe ekstra god mat, og maten var rasjonert som vanlig til tre halve skiver. Det er helt sykt hvordan vi behandler gamle i dette landet, ikke får de mer enn to kopper kaffe, ber de om røyk så forstår ikke de ansatte det eller svarer at du har nettopp røkt så du kan ikke få en før om en halvtime.

Jeg laget skikkelig rabalder, de måtte pynte mora mi. Personale visste ikke at 1.juledag var en høytidsdag så det er ikke greit å være gammel i dag. Er det en ting jeg vet er det at jeg ikke skal havne på gamlehjem når jeg blir gammel.

Jeg tror faktisk de er så respektløse fordi de synes vi er kjipe som ikke tar oss de gamle sjøl, de forstår ikke at her jobber kvinnene og har ikke anledning til å ta seg av de gamle når de blir så syke at de ikke kan bo alene.

Er faktisk ganske mange eldre som blir veldig surklete i lungene av røyken, derfor er det mange som sier at de nettopp har røyka og kan få senere.. Sier det jo for dems beste.. Men at de ikke hadde pyntet de eller noenting synes jeg var dårlig..

:(

Skrevet

Er faktisk ganske mange eldre som blir veldig surklete i lungene av røyken, derfor er det mange som sier at de nettopp har røyka og kan få senere.. Sier det jo for dems beste.. Men at de ikke hadde pyntet de eller noenting synes jeg var dårlig..

Jeg tror heller det er at de ikke gidder å hente røyken. Det er mye bedre at de sjøl står ute og røyker eller drikker kaffe på personalrommet.

Og har kommunen så dårlig råd at de eldre ikke kan få julemat? Mora mi fikk to skiver med appelsinmarmelade til kvelds og da fikk hun ikke mer enda hun var mer sulten. Ikke noe frukt, ikke noe julegodis.

De som jobbet der i dag snakket knapt norsk og unnskydningen deres var at de ikke visste at nordmenn

pyntet seg første juledag.

Altså mora mi har ikke peiling på jul eller noe lenger men faktisk er det folk helt ned til 45 år der, det er skammelig.

Skrevet

Jeg tror heller det er at de ikke gidder å hente røyken. Det er mye bedre at de sjøl står ute og røyker eller drikker kaffe på personalrommet.

Og har kommunen så dårlig råd at de eldre ikke kan få julemat? Mora mi fikk to skiver med appelsinmarmelade til kvelds og da fikk hun ikke mer enda hun var mer sulten. Ikke noe frukt, ikke noe julegodis.

De som jobbet der i dag snakket knapt norsk og unnskydningen deres var at de ikke visste at nordmenn

pyntet seg første juledag.

Altså mora mi har ikke peiling på jul eller noe lenger men faktisk er det folk helt ned til 45 år der, det er skammelig.

Tror nok ikke det er fordi de ikke orker å hente røyken. Har jobbet litt på sykehjem og der var det sånn..

Men jeg hadde klagd om de ikke hadde pyntet pasientene.. Det syns jeg var dårlig..

Skrevet

Det der sjokka meg. Er det et privat eller offentlig gamlehjem? De ansatte må jo ha en arbeidsinstruks og de burde ha fått med seg at det er en helligdag. Mora mi har flyttet til en omsorgsbolig som er offentlig og de hadde julebord på lille julaften med pynting og full pakke med julemat,sang osv. Men jeg må også si at jeg ikke har sett eller snakket med noen som ikke snakker norsk. der.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167060988' post='3446788]

:D

Skrevet

Det der sjokka meg. Er det et privat eller offentlig gamlehjem? De ansatte må jo ha en arbeidsinstruks og de burde ha fått med seg at det er en helligdag. Mora mi har flyttet til en omsorgsbolig som er offentlig og de hadde julebord på lille julaften med pynting og full pakke med julemat,sang osv. Men jeg må også si at jeg ikke har sett eller snakket med noen som ikke snakker norsk. der.

Det sjokka meg også og jeg var rasende. De som kunne kle på seg sjøl, hadde pyntet seg, de andre var i hverdagsklær.

Sykehjemmet er offentlig og blir regnet for et av de beste i Oslo.

Skrevet

Det sjokka meg også og jeg var rasende. De som kunne kle på seg sjøl, hadde pyntet seg, de andre var i hverdagsklær.

Sykehjemmet er offentlig og blir regnet for et av de beste i Oslo.

Hvis det er et av de beste, hvordan er da de andre? Det er vel en av arbeidsoppgavene å hjelpe de med påkledning når de ikke klarer det selv. De så vel at andre pyntet seg og da kunne de valgt pentøy. Det er faktisk mange som ikke klarer seg selv som klarer å tenke.

Skjønner godt at du ble sint, og det har du all grunn til. Gå videre med det om du har anledning.

Skrevet

Hvis det er et av de beste, hvordan er da de andre? Det er vel en av arbeidsoppgavene å hjelpe de med påkledning når de ikke klarer det selv. De så vel at andre pyntet seg og da kunne de valgt pentøy. Det er faktisk mange som ikke klarer seg selv som klarer å tenke.

Skjønner godt at du ble sint, og det har du all grunn til. Gå videre med det om du har anledning.

Jeg tenkte jeg skulle ringe eller maile sjefen på sykehjemmet.

Jeg ble ordentlig sinna, synes det var så respektløst gjort. Og at de ikke engang skjønte hva jeg snakket om var bare dråpen.

Skrevet

Stakkars din mor! Jeg visste ikke at det var sååå galt fatt på gamlehjemmet. Så fint at du fikk de til å pynte ho da! Ikke annet enn vanlig mat, det er ganske hårreisende synes jeg. Personalet kan ikke laste oss yngre for at de er der, de bør tvert om være takknemlige for å ha en jobb der. Men Norge er et snodig land på mange måter...... Har forresten hørt at familie har kommet uanmeldt til eldrehjem og funnet sin beboer ustelt og "fæl". Men kommer de etter å ha gitt beskjed på forhånd, daa er de stelt fra topp til tå. Helt grusomt....

Skrevet

Stakkars din mor! Jeg visste ikke at det var sååå galt fatt på gamlehjemmet. Så fint at du fikk de til å pynte ho da! Ikke annet enn vanlig mat, det er ganske hårreisende synes jeg. Personalet kan ikke laste oss yngre for at de er der, de bør tvert om være takknemlige for å ha en jobb der. Men Norge er et snodig land på mange måter...... Har forresten hørt at familie har kommet uanmeldt til eldrehjem og funnet sin beboer ustelt og "fæl". Men kommer de etter å ha gitt beskjed på forhånd, daa er de stelt fra topp til tå. Helt grusomt....

Jeg gir aldri beskjed så om at jeg kommer siden jeg bor rett ved siden av så jeg har opplevd det flere ganger. Og de vet at jeg kommer og de vet at jeg reagerer. Jeg har også oppdaget at de rasjonerer sigarettene til pasientene, selv de unge og de som er klare i hue. Og jeg får aldri en kopp kaffe når jeg kommer. Det er to kopper kaffe til hver pasient om dagen til fast tidspunkt.

Skrevet

Gubben hadde fått sin fineste stas med slips og greier. De fikk grøt med mandel, marsipangris og ble lest for. Masse julepynt og flott juletre, steik, rødvin og akkevitt både julaften og 2. dag.

Pleieren jonglerte og sto på henda! Visste ikke at det var pensum på hjelpepleiere?

Skrevet

"Personale visste ikke at 1.juledag var en høytidsdag."

Hmmm. De visste vel at de fikk helgedagstillegg, skulle man tro?

Høres ille ut.

Skrevet

"Personale visste ikke at 1.juledag var en høytidsdag."

Hmmm. De visste vel at de fikk helgedagstillegg, skulle man tro?

Høres ille ut.

Ja, det kan du regne med at de visste.

Men de regnet vel ikke med at noen skulle komme dit. Det er sjelden det kommer noen besøkende dit i det hele tatt. Jeg tror jeg har sett tre stykker siden mora kom dit for litt over et år siden og jeg er der to-tre ganger i uka.

Skrevet

Gubben hadde fått sin fineste stas med slips og greier. De fikk grøt med mandel, marsipangris og ble lest for. Masse julepynt og flott juletre, steik, rødvin og akkevitt både julaften og 2. dag.

Pleieren jonglerte og sto på henda! Visste ikke at det var pensum på hjelpepleiere?

Ikke noe alkohol heller. Kanskje jeg skulle ta med cognacflaska mi og servere de mest oppegående?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...