Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym i tråden
Skrevet

Jeg har vært på gamlehjemmet til mora mi. De hadde ikke pyntet de gamle, ikke noe ekstra god mat, og maten var rasjonert som vanlig til tre halve skiver. Det er helt sykt hvordan vi behandler gamle i dette landet, ikke får de mer enn to kopper kaffe, ber de om røyk så forstår ikke de ansatte det eller svarer at du har nettopp røkt så du kan ikke få en før om en halvtime.

Jeg laget skikkelig rabalder, de måtte pynte mora mi. Personale visste ikke at 1.juledag var en høytidsdag så det er ikke greit å være gammel i dag. Er det en ting jeg vet er det at jeg ikke skal havne på gamlehjem når jeg blir gammel.

Jeg tror faktisk de er så respektløse fordi de synes vi er kjipe som ikke tar oss de gamle sjøl, de forstår ikke at her jobber kvinnene og har ikke anledning til å ta seg av de gamle når de blir så syke at de ikke kan bo alene.

Der jeg jobber er det ikke slik du skriver, så det er ikke slik på alle sykehjem.

Hos oss fikk de eldre penklær på seg, det var god julemiddag, de fikk kaker/lefser/sjokolade og marsipan. Og ellers til måltidene kan de da spise så mange skiver de vil, og av drikke er det alt mulig (juice, biola).

(webmaster: jeg må ha anonymt nick her.)

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

20

• keinstein

12

• dolores83

7

• Angelica :o)

3

Skrevet

Ikke noe alkohol heller. Kanskje jeg skulle ta med cognacflaska mi og servere de mest oppegående?

Det var privatdrevet sykehjem.

De kommunale er veldig ulike.

Skrevet

Jeg gir aldri beskjed så om at jeg kommer siden jeg bor rett ved siden av så jeg har opplevd det flere ganger. Og de vet at jeg kommer og de vet at jeg reagerer. Jeg har også oppdaget at de rasjonerer sigarettene til pasientene, selv de unge og de som er klare i hue. Og jeg får aldri en kopp kaffe når jeg kommer. Det er to kopper kaffe til hver pasient om dagen til fast tidspunkt.

En skremmende utvikling... Eller kanskje har det vært sånn ei tid. Håper å slippe å innom et sånt hjem!!

Skrevet

En skremmende utvikling... Eller kanskje har det vært sånn ei tid. Håper å slippe å innom et sånt hjem!!

Jeg skal aldri på et slikt sted. Den dagen jeg ikke greier meg sjøl er det over og ut hvis jeg ikke får bo hos dattera mi eller finner et skikkelig sted å bo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...