Gå til innhold

Ribbeønske for neste år !

Anbefalte innlegg

Gjest ferskentre
Skrevet

Neste år vil jeg ha ribbestekefri både lillejulaften og julaften. Er det med andre ord mulig å steke ribba bittelillejulaften for så å varme den opp julaften? Og det er viktig at svoren sitter på ribba når den blir varmet opp. Og den skal selvfølgelig være sprø ved servering.

Noen som kan gi meg sine beste tips så jeg kan få til det her. Så skal jeg kjøre ut svaret og lagre det sammen med julesakene. Er lei av å fly mye av julaften eller lillejulaften med matstyr. Vil kose meg med TV, gå turer, lese blader og bare ta det med ro.

Please?

Gjest flisa _,,,_c",)_,,,_
Skrevet

Ja, da var det over her,. Jeg hadde en hel - ferdigstekt ribbe i kjøleskapet - frem til en time før vi skulle spise. Skjærte den kald opp i serveringsstykker. Så tok jeg en langpanne - klæsja noen margarinbiter oppi og la bitene oppi.Stekte på 200 grader 10 minutter omtrent - før jeg hadde oppi pølser, medisterkaker og litt mer margarin.

Så sto det der og surret til alt var pent stekt.

Jeg er drit lei hver gang vi setter oss til bords uansett. Det er NÅ jeg er sulten - men nå er riskremen fortært og alt er pakket pent bort i kjøleskapet igjen :)

jeg har aldri i mine levedager sett så mange pakker!!!

Gjest ferskentre
Skrevet

Ja, da var det over her,. Jeg hadde en hel - ferdigstekt ribbe i kjøleskapet - frem til en time før vi skulle spise. Skjærte den kald opp i serveringsstykker. Så tok jeg en langpanne - klæsja noen margarinbiter oppi og la bitene oppi.Stekte på 200 grader 10 minutter omtrent - før jeg hadde oppi pølser, medisterkaker og litt mer margarin.

Jeg er drit lei hver gang vi setter oss til bords uansett. Det er NÅ jeg er sulten - men nå er riskremen fortært og alt er pakket pent bort i kjøleskapet igjen :)

Da lot du svoren sitte på stykkene når du varmet den opp da eller?

Og TROR du jeg kan steke ribba bittelillejulaften?

Hørte at det var du som var ribbeeksperten her på DOL, så takk for svar! ;-)

Gjest flisa _,,,_c",)_,,,_
Skrevet

Da lot du svoren sitte på stykkene når du varmet den opp da eller?

Og TROR du jeg kan steke ribba bittelillejulaften?

Hørte at det var du som var ribbeeksperten her på DOL, så takk for svar! ;-)

Ja. svoren sitter på to the bitter end. Jeg skal til og varme opp for 2. gang nå - men så er det jamt slutt også! :)

Du kan HELT sikkert steke den den 22. bare ha den i folie i kjøleskapet.

Gjest Debra irl
Skrevet

Takk for tipset Flisa.

Det funket jo som bare det! Helt ypperlig! mmmmm.

På torsdag skal vi kose oss med flisa flutes.

kokk med fagbrev
Skrevet

Er det med andre ord mulig å steke ribba bittelillejulaften for så å varme den opp julaften?

--- Ja. Det er det. Legg serveringsstykker i en langpanne (stående med svoren opp. 180-200 gr til stykkene er gjennomvarme.

Og det er viktig at svoren sitter på ribba når den blir varmet opp. Og den skal selvfølgelig være sprø ved servering.

--- Ja. Svoren skal sitte på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...