Gå til innhold

Juleaften på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er egentlig ganske kjipe greier, men i år går det greit. Selv om jeg har en drittjobb jeg er nødt til å få ræva mi bort fra så fort som mulig. Men det er en annen sak.

Jeg fikk med meg julemiddagen før jobb, og knæbba med meg nok julemat til å fø et lite land i Afrika, og jeg har noe tilnærma ubegrensa tilgang på marsipan, konfekt, sjokolade og frukt. Og julebrus. Mmmmm julebrus.

Jeg har med andre ord alle muligheter til å spise meg seriøst feit.

Jeg har også Ipod tilkobla en radio, så jeg har musikk. Dvd-spiller og en sesong av Six Feet Under, har jeg også, og jeg har fri etter i natt. Det betyr juleøl og moro.

Mye å klage over har jeg altså ikke. Selv om ingen ga meg Scarlette til jul.

Men jeg har et seriøst problem. Jeg kan ikke knipse. Jeg satt her nå og tenkte på det med knipsing, og kom fram til at ingen noensinne har lært meg å knipse. Jeg har derfor begynt å jobbe med saken, men sliter skikkelig. Det kommer ikke lyd i det hele tatt, i hvert fall ikke utover noe som muligens kan beskrives som hud mot hud, eller et pust i skogen.

Dessuten har jeg fått jævla vondt i tommelen og pekefingeren.

Hvordan gjør dere det? Jeg klarer å knipse mat og grønne menn og sånt, men det er noe annet.

Det irriterer meg bare helt utrolig at jeg ikke kan knipse.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• hare1365380455

4

• Gemini

2

• keinstein

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Finner du en liten trøst i at ikke jeg kan å knipse heller? Mulig det er hakket verre for en mann å ikke kunne det? Å knipse er liksom litt sånn macho..eller?

Nå fikk du meg til å begynne å øve på knipsing her. Problemet er at jeg har en vannblemme midt på langfinger'n. Fikk den når jeg skrelte poteter i formiddag.

Du, jeg er så prektig at jeg aldri klarer å finne på et nyttårsforsett. Nå har jeg bestemt meg for å lære å knipse i det nye året. Kult ;-)

Gjest flisa _,,,_c",)_,,,_
Skrevet

Du må bruke tommel mot ringfingern!!!!

God jul forresten!

*KNIPS!*

Skrevet

Du må bruke tommel mot ringfingern!!!!

God jul forresten!

*KNIPS!*

Mot ringfinger'n??! Jeg har alltid brukt tommelen mot langfingeren... Jeg tror faktisk jeg klarer å lage lyd nå.. Søren at ungene sover. De må hjelpe meg å høre om jeg lager lyd *hihi*

Skrevet

Mot ringfinger'n??! Jeg har alltid brukt tommelen mot langfingeren... Jeg tror faktisk jeg klarer å lage lyd nå.. Søren at ungene sover. De må hjelpe meg å høre om jeg lager lyd *hihi*

Ja - man får ikke kraft nok mot en annen finger - Ringfingeren er så "stram" at det bare smeller!

Kan du ikke ringe på hos naboen og be de høre hvor flink du er? *lol* -da hadde de vel ringt de hyggelige mennene i hvite frakker og morsom vest til deg ;)

punky brewster
Skrevet

brukk tommelen mot langfingeren, så går det kanskje bedre:)

Skrevet

Du bør kunne knipse med alle tre mot tommelens muslkel unntatt pekefingeren, dens muskler er styrt av samme sett nerver som tommelen. Dessuten er vinkelen for spiss mot flaten på tommelmuslkeln som danner anslaget - som lager smellet.

Skrevet

Du bør kunne knipse med alle tre mot tommelens muslkel unntatt pekefingeren, dens muskler er styrt av samme sett nerver som tommelen. Dessuten er vinkelen for spiss mot flaten på tommelmuslkeln som danner anslaget - som lager smellet.

*hvisker* God Jul, Keinstein! :)

Skrevet

Jeg og sambo fikk oss i alle fall en god latter over tanken på at det akkurat nå, et sted på Østlandet, sitter en ensom nattevakt og forsøker å knipse for harde livet. :P

God jul!

Gjest Persille
Skrevet

For det første, tommel mot langefinger :) Så kan du øve på de andre to etterhvert, nå har du har taket på det.

For det andre; hvordan kom du på det egentlig??

Godt å høre at du har det bra da :)

Skrevet

For det første, tommel mot langefinger :) Så kan du øve på de andre to etterhvert, nå har du har taket på det.

For det andre; hvordan kom du på det egentlig??

Godt å høre at du har det bra da :)

Jeg tror det er håp for ringfingeren. Det er den nærmet lillefingeren, ikke sant?

Eneste er at jeg i skrivende stund har så vondt i tommelen at jeg tror jeg må roe ned treninga, i hvert fall for denne natta, og jeg begynner å lure på om jeg har brista den fingeren midt i.

Tja. Det er utrolig hva man tenker når man får sukkerkick av all Nidar-marsipanen.

Er det i det hele tatt marsipan i den marsipanen? Det smaker sukker med tilsettingsstoffer.

Skrevet

Jeg tror det er håp for ringfingeren. Det er den nærmet lillefingeren, ikke sant?

Eneste er at jeg i skrivende stund har så vondt i tommelen at jeg tror jeg må roe ned treninga, i hvert fall for denne natta, og jeg begynner å lure på om jeg har brista den fingeren midt i.

Tja. Det er utrolig hva man tenker når man får sukkerkick av all Nidar-marsipanen.

Er det i det hele tatt marsipan i den marsipanen? Det smaker sukker med tilsettingsstoffer.

Det er IKKE mandler i kjøpemarsipanen. Tanta mi er allergisk mot nøtter og mandler, og måtte slutte å spise hjemmelaget marsipan, men kjøpemarsipan går helt fint.

Skrevet

Det er IKKE mandler i kjøpemarsipanen. Tanta mi er allergisk mot nøtter og mandler, og måtte slutte å spise hjemmelaget marsipan, men kjøpemarsipan går helt fint.

Ah! Det var det jeg mistenkte.

For i en smaksprøve med bind for øya tror jeg ikke engang jeg hadde gjetta på at marsipanen fra Nidar er marsipan.

...og likevel spiser jeg den. :)

Nei, takke meg til Anton Berg. De klarer i hvert fall å lage marsipan som smaker marsipan.

Skrevet

Ah! Det var det jeg mistenkte.

For i en smaksprøve med bind for øya tror jeg ikke engang jeg hadde gjetta på at marsipanen fra Nidar er marsipan.

...og likevel spiser jeg den. :)

Nei, takke meg til Anton Berg. De klarer i hvert fall å lage marsipan som smaker marsipan.

Eller den hjemmelagede vår, som vi ikke har laget på så mange år. Håper jeg skal få med noen slektninger på marsipan-lage-tradisjon igjen om et snaut års tid, og i årene framover. Beste marsipanen i hele verden!

Angela1365380318
Skrevet

Hei!

Jeg har alltid lurt på hvor du jobber, har fått med meg at du er nattevakt, men hva slags nattevakt?

Gjest Persille
Skrevet

Langefingeren er den i midten (om du har fem som oss andre?).

Du skal egentlig ikke få vondt i tommelen tror jeg? Da gjør du noe galt, det er jo den andre fingeren man får vondt i...

Legg den minste, og ringefingeren omtrent midt på hånden der hånden treffer håndleddet, der hvor tommelen er skjøtet (gode beskrivelser i dag), ta fingertuppene på langefingeren og tommelen mot hverandre, hold pekefingeren LITT ut, ikke mye.

Når du skal knipse, så løfter du de to minste litt, tar tommel/langefinger litt fra hverandre, og så drar du dem litt hardt forbi hverandre så langefingeren smeller nedi der hvor de to andre ligger.

Hvem skulle tro det var mulig å beskrive dette skriftlig uten mulighet for å vise??

Gjest Persille
Skrevet

Hei!

Jeg har alltid lurt på hvor du jobber, har fått med meg at du er nattevakt, men hva slags nattevakt?

Han passer på natten...

Skrevet

Langefingeren er den i midten (om du har fem som oss andre?).

Du skal egentlig ikke få vondt i tommelen tror jeg? Da gjør du noe galt, det er jo den andre fingeren man får vondt i...

Legg den minste, og ringefingeren omtrent midt på hånden der hånden treffer håndleddet, der hvor tommelen er skjøtet (gode beskrivelser i dag), ta fingertuppene på langefingeren og tommelen mot hverandre, hold pekefingeren LITT ut, ikke mye.

Når du skal knipse, så løfter du de to minste litt, tar tommel/langefinger litt fra hverandre, og så drar du dem litt hardt forbi hverandre så langefingeren smeller nedi der hvor de to andre ligger.

Hvem skulle tro det var mulig å beskrive dette skriftlig uten mulighet for å vise??

Jeg tror faktisk ikke det er mulig. I hvert fall ikke midt på natta. For det der forsto jeg ikke en lyd av. :)

Skrevet

*hvisker* God Jul, Keinstein! :)

God jul.

Jeg får ikke sove.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det er mulig. I hvert fall ikke midt på natta. For det der forsto jeg ikke en lyd av. :)

*ler*

Heh, jaja - jeg vil gjerne ha cred for forsøket om ikke annet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...