Gå til innhold

julesokken...NÅR??

Anbefalte innlegg

Skrevet

diskutert med forskjellige folk når det er vasnlig og få julesokken...julemorgen,altså 24.?? eller dagen "derpå"? her hos oss og de som bor rundt er det vanlig med 25., men andre sier at det ikke er tradisjonen... de får den 25...!? så hva mener dere, og hvorfor er det sånn isåfall??

Skrevet

Jeg hang alltid opp julesokken min da jeg la meg på lillejulaften, og den var fylt når jeg våknet om morgenen på julaften. Den tradisjonen, samt at nissen legger en pakke i fotenden av senga til barna i løpet av natt til julaften, har jeg ført videre til mine unger også.

Skrevet

Jeg trodde "alle" fikk julestrømpa den 24. jeg... Noe annet går ikke an altså ;-)

Spør meg ikke hvorfor det er sånn..men veldig koselig oppladning til selveste julaften :-)

Skrevet

I min barndom kom nissen natt til 25. og la snop i julestrømpen.

Skrevet

Vi har alltid fått den julaftens morgenen, altså den 24. Den har inneholdt julehefter og snop, for å underholde ungene frem til julen ringes inn kl. 17. Med mine egne barn er juleheftene byttet ut med jule-DVD, i år fikk de en med skilpadden Franklin.

Skrevet

Jeg hadde aldri hørt om dette, da jeg begynte å legge en gave under sengen til sønnen min for over 20 år siden... En bil, akebrett (billige) e.l. Da han ble storebror byttet vi gaven ut med snop, som vi la under juletreet.

Selvfølgelig på julaften morgen, så dagen ikke skulle bli så uhorvelig lang....

Skrevet

Vi har alltid fått den 24. For å ha litt å kose oss med gjennom hele jula (det var bare meg som spiste opp alt første dagen) og for å ha litt å holde på med (en liten gave + julehefte) de LAAAAAANGE timene på formiddagen på julaften. :)

Gjest Debra irl
Skrevet

Vi får julestrømpe 1 juledag. Fordi julenissen kommer julaften og setter igjen gaver og fyller strømpene. Han kommer jo ikke både lillejulaften og julaften.

Og ved å gi strømpene 1 juledag, får vi sove lenge i fred......

Skrevet

Dette er en amerikansk skikk. Der kommer som kjent ikke julenissen inn i stua og deler ut gaver. Han lander på taket med reinsdyrene, går ned gjennom pipa mens barna sover, og fyller julesokkene med gaver natt til den 25.desember.

Derfor er det korrekt å gjøre det den 25.desember. Men mange i Norge har nok gjort en vri på det og tjuvstarter med å ha det den 24.de.

Caloni Makaroni
Skrevet

De gangene mamma husket det fikk vi julestrømpe på morgenen 25. desember ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...