Gå til innhold

Mye godt i pakkene til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God førstedagsmorgen alle sammen :)

Sitter og tenker på gavene i dag og blir litt "oppgitt" over alt av godter som havner i papiret på jul.

Det virker som at hvis en mangler en liten pakke, ikke vet helt hva en skal handle osv. så kjøper en noe godt.

Poser meg forskjellig godt, konfekt, julestrømper, sjokoladebokser, you name it.

I tillegg så har man jo gjerne handlet inn litt slikt selv også da til å sette på bordet i jula.

Det er jo uhorvelige mengder iallefall ungene, og vi egentlig, har fått her i huset.

Er ikke hysterisk i forhold til søtsaker jeg altså, og jeg mener at julen iallefall er en tid en kan skjeie ut litt, men i år har det blitt mengder langt utenfor hva jeg synes er "bra".

Andre som drukner i søtt i julen?

Hva er grunnen, tror dere, at folk har det med å putte til en goddispakke blandt de andre pakkene?

Tror nesten vi har nok godis her nå til å fore bermen til neste jul også jeg :I

Skrevet

Vanligvis er det altfor mye godteri i pakkene. Spesielt til barna. Men i år fikk de *bank i bordet* ingenting!

Skrevet

Vanligvis er det altfor mye godteri i pakkene. Spesielt til barna. Men i år fikk de *bank i bordet* ingenting!

Å himmel, det var ikke dårlig.

Her var det fra svært mange. Sokker, poser, enkle ting, ja, supermengder.

Eneste positive var i pakken fra svigers, der lå det pakket med en tannbørste :D

Skrevet

Jeg har ikke fått noe godis, bare mange dusjsåper ;o)

Mye sunnere det, og så vil du vel lukte supergodt helt frem til neste jul du da :D

Skrevet

Mye sunnere det, og så vil du vel lukte supergodt helt frem til neste jul du da :D

Jeg er faktisk veldig glad for dusjsåpe så de kommer nok til å forsvinne ja ;o)

Nå skal jeg ned til mora mi med konfekt etterpå så jeg er ikke noe bedre enn de andre. Fleecepledd har hun også fått men det var pakke som de fikk utdelt på gamlehjemmet.

Skrevet

Jeg er faktisk veldig glad for dusjsåpe så de kommer nok til å forsvinne ja ;o)

Nå skal jeg ned til mora mi med konfekt etterpå så jeg er ikke noe bedre enn de andre. Fleecepledd har hun også fått men det var pakke som de fikk utdelt på gamlehjemmet.

He he. Vi gav bort litt sjokolade og greier vi også, men det er liksom "bestilt" fra svigers det da :D

Skrevet

Å himmel, det var ikke dårlig.

Her var det fra svært mange. Sokker, poser, enkle ting, ja, supermengder.

Eneste positive var i pakken fra svigers, der lå det pakket med en tannbørste :D

Jeg tror minstemann fikk en hel masse godteri, snakket med ham på telefonen. Jeg er glad jeg ikke er der når han får sukkerkick i jula. Nytter ikke å be faren begrense det heller.

Skrevet

He he. Vi gav bort litt sjokolade og greier vi også, men det er liksom "bestilt" fra svigers det da :D

Mora mi har ikke bestillt men ble alltid sur når hun ikke fikk konfekt tidligere så selv om hun ikke snakker lenger så regner jeg det som tradisjon :o)

Skrevet

Jeg tror minstemann fikk en hel masse godteri, snakket med ham på telefonen. Jeg er glad jeg ikke er der når han får sukkerkick i jula. Nytter ikke å be faren begrense det heller.

"Nytter ikke be far begrense det"

Rart det der, noen ting går det helt enkelt ikke an å få passert videre til annenpart ;)

Her reagerer de heldigvis ikke på mengde sukker, og de har vel en tendens til å gå litt lei slik at det blir liggende en stundt også.

Kommer din hjem annendagsjul også eller?

Har mine borte jeg også serru :)

I dag skal jeg ordne litt på romma deres, ommøblere litt for han ene for å få plass til skriveren han fikk til jul bla.

Og mens jeg gjør det skal jeg høre på den siste til Jan Werner, som jeg var så heldig å få i går :D

Skrevet

Mora mi har ikke bestillt men ble alltid sur når hun ikke fikk konfekt tidligere så selv om hun ikke snakker lenger så regner jeg det som tradisjon :o)

Sånn som gubben her det, får alltid et slag konfekt av foreldrene sine.

Et år hadde de utelatt denne esken og det gjorde de aldri igjen for å si det sånn ;)

Eldre bare skal og må ha litt konfekt de da synes jeg. Virker som disse søte, fine bitene har en helt annen verdi for dem enn for for eksempel unger.

Superkoselig å se eldre kose seg med godter synes jeg.

Skrevet

Ungene fikk hver sin liten sjokoladenisse. Ellers var det ingen godiser i julepakkene til noen av oss i år. Faktisk ikke så ofte vi får det heller. Vi hadde rikelig nok av godis framme på bordet i går kveld uansett ;-)

*stinn mage*

Skrevet

Fikk fint lite spiselig, èn ynkelig sjokolade og en pose kaffe fra noen små tantebarn jeg har, bare.

Venninna mi, derimot! Var på besøk i går kveld (feiret alene i år) og der var det twistposer og after eight i fleng!

*sikle*

Skrevet

"Nytter ikke be far begrense det"

Rart det der, noen ting går det helt enkelt ikke an å få passert videre til annenpart ;)

Her reagerer de heldigvis ikke på mengde sukker, og de har vel en tendens til å gå litt lei slik at det blir liggende en stundt også.

Kommer din hjem annendagsjul også eller?

Har mine borte jeg også serru :)

I dag skal jeg ordne litt på romma deres, ommøblere litt for han ene for å få plass til skriveren han fikk til jul bla.

Og mens jeg gjør det skal jeg høre på den siste til Jan Werner, som jeg var så heldig å få i går :D

Min kommer ikke hjem før skolen begynner så jeg har skikkelig langfri. Men det skjer ingenting her så det er like bra. Faren har stor familie og det har ikke jeg så jeg tror han har det bedre der enn her akkurat nå.

Skrevet

Sånn som gubben her det, får alltid et slag konfekt av foreldrene sine.

Et år hadde de utelatt denne esken og det gjorde de aldri igjen for å si det sånn ;)

Eldre bare skal og må ha litt konfekt de da synes jeg. Virker som disse søte, fine bitene har en helt annen verdi for dem enn for for eksempel unger.

Superkoselig å se eldre kose seg med godter synes jeg.

Hehe, jeg skal trykke i henne hele esken :o)

Skrevet

Jeg fikk ingenting og tror jeg aldri har fått før heller :)

Skrevet

Vi ga litt godis, men det var som en del av julekurv til svigers etc.

Selv fikk vi ikke noe snop i gavene, og det er sjelden vi får det, kommer faktisk ikke på noen slik gave egentlig, men mulig hukommelsen min er noget selektiv.

Skrevet

Godteri har aldri vært presentert som gaver i julepapir her i huset, med unntak av jobbgaver bedrifter i mellom (f.eks. fikk min mor og de andre ansatte i banken alltid litt snop fra den lokale bensinstasjonen - vet ikke om det er slik ennå).

Skrevet

Uff da, jeg hadde nok gjemt det meste av godteriet og fordelt det ut på kommende lørdager...Jeg spiser overhodet ikke godterier og hater at ungene mine synes det er bare deilig....

Da de var mindre passet jeg nøye på hva som kom inn i munnen deres, men nå som yngste er 13, er det helt umulig...

Selv kunne det ikke falle meg inn å gi godteri i julegave til barn! Jeg har kjøpt godterier som står på bordet og det får jammen med holde...

Skrevet

Eneste av de jeg feiret sammen med som fikk noe spiselig var mannen som fikk konfekt fra arbeidsplassen. Det var flere som fikk litt å drikke da. Det var vel 5 vinflasker og 2 konjakker tror jeg. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...