Gå til innhold

Til hvor mange rekker 2kg pinnekjøtt?

Gjest Lage pinnekjøttmiddag for første gang...

Anbefalte innlegg

Gjest Lage pinnekjøttmiddag for første gang...
Skrevet

Vi skal lage pinnekjøtt en av dagene i romjula for første gang... Men, hvor mange gram regner man per person? Det er jo litt viktig å vite i forhold til hvor mange vi skal invitere? Vi har to kg. Noen sier vi må beregne 500g per person, andre 350g. Og det er jo ganske stor forkskjell!

Hvis noen har en detaljert oppskrift så tar jeg gjerne i mot det også...

Gjest Underskrift
Skrevet

Pinnekjøtt regner jeg ca en halv kilo. Det er jo så masse ben, så det må man syns jeg.

Så to kilo pinnekjøtt er til fire personer.

Vennlig hilsen og god jul

Skrevet

Jeg beregner 500gr. pr. person. Har også vossakorv ved siden av.

Gjest studentmamma
Skrevet

500 gram pr person regner vi per person, men så er vi veldig glad i pinnekjøtt.

punky brewster
Skrevet

Pinnekjøtt er jo godt dagen etterpå også, så det er bedre å beregne rikelig. To kg er til maks tre personer kanskje, kommer jo litt an på personene. Mannfolk spiser jo masse, det er kjipt å ikke få spise seg mett.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg leste på pinnekjøttet fra Evanger for to dager siden at en måtte beregne 450 gram pr. person. Eller var det 550 gram, kanskje? *dårlig hukommelse*

Gjest The one and only
Skrevet

beregner aldri kg når det gjelder pinnekjøtt...her må en tenke på pinner..

det går ca 4 hele pinner på hver.

det blir som regel alltid noe "left overs" men det gjør jo ingenting:)

det er godt som snax dagen etterpå eller i lapskaus.

vi var 5 voksne på 1.5 (5kg)ribbeside og av det som var igjen er gått til lapskausen vi skal ha til uken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...