Gå til innhold

Batterier og lading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Batterier skal alltid lades helt ut før de lades opp igjen, har jeg lært.

Men så har jeg også hørt rykter om at dette ikke stemmer helt lenger.

I bruksanvisningen til julegaven min (iPod-høyttalere), står det:

"Høyttalerne har et oppladbart litiumion-batteri som ikke kan tas ut. Batteriet har et begrenset antall ladesykluser."

Man kan også bruke dem med laderen koblet til nettstrøm.

Hva er lurt, med tanke på lengst mulig levetid?

Skrevet

Vet ikke om det kan stemme hlet dette med utlading og lading av batterier i pc,mobil,ipod osv lengre?

I guttens nye dj anlegg kan man bruke ipod og mens ipoden står i stasjonen der, blir den ladet.

Hver gang jeg kobler mobilen min til pc så blir mobilen ladet.

Det kan da ikke ha noe å si for levetiden da at batteriet blir oppladet titt og ofte selv om det ikke er helt utladet først?

Skrevet

Vet ikke om det kan stemme hlet dette med utlading og lading av batterier i pc,mobil,ipod osv lengre?

I guttens nye dj anlegg kan man bruke ipod og mens ipoden står i stasjonen der, blir den ladet.

Hver gang jeg kobler mobilen min til pc så blir mobilen ladet.

Det kan da ikke ha noe å si for levetiden da at batteriet blir oppladet titt og ofte selv om det ikke er helt utladet først?

Det har med pris og teknologi.

Det koster ikke så mye å ha siste nytt av batteriteknologi en bitteliten størrelse.

De gør-store med ny tekno er svinedyre og produseres derfor ikke før de kommer ned i akseptabel pris. Derfor har store batterier gammel tekno, og små har ny.

Ingen vil betale 10 tusen for et batteri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...