Gå til innhold

Jeg er spengmett og kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til frokost spiste jeg brødskiver med kabaret og masse saus, deretter tok jeg en liten pause på sofaen med litt konfekt og marsipan. Så måtte jeg smake litt på pinnekjøttet som ble igjen fra i går. Allerede på dette tidpunktet følte jeg meg så dårlig at jeg dro med meg familien ut på en gåtur.

Da vi kom hjem måtte jeg bare ha enda mer pinnekjøtt og enda mer konfekt. Sprengmett igjen, gikk jeg og la meg.

Nå får jeg ikke en gang av meg ringen fordi fingrene har hovnet opp etter alt saltet jeg har fått i meg.

Gjett om jeg skal begynne å trene på nyåret da.

Skrevet

Godt det er jul bare en gang i året! Kos deg med julematen så lenge det varer du :o)

Skrevet

Herregud...får du lite mat i resten av året?

He he, man skulle kanskje tro det:)

Jeg prøver å være ganske påpasselig med hva jeg putter i munnen ellers i året ja. Er vel litt forfengelig, uten at jeg sulter på noen måte nei;)

Men så tar jeg det skikkelig igjen i jula og føler meg som den julegrisen nå.

Slik er det hvert år, men jeg tar det av igjen etter jul.

Det er nok veldig enten eller med meg.

en liten undulat
Skrevet

jeg har gjort akkurat det samme selv idag. pinnekjøtt fra igår, elgkaker med bakt potet og saus, potetgull, sjokolade, marsipan, kake, osv... føler meg som en fylt kalkun. de 2 timene som treningssenteret har åpent imårra, skal jeg benytte meg av! God Jul ;)

Skrevet

Har det nesten som deg bare at jeg har dytta i meg 3 stk delfiakake. Jeg klarte ikke å drikke opp hele irish coffen min heller. Er så stinn og uvel. Godt det er lenge til neste jul.

Skrevet

Har det nesten som deg bare at jeg har dytta i meg 3 stk delfiakake. Jeg klarte ikke å drikke opp hele irish coffen min heller. Er så stinn og uvel. Godt det er lenge til neste jul.

Delfiakaka..? Har du laget den selv..? Jeg laget to stk smellgode, men det er alkohol i dem. Har du hatt noe erstatning for alkohol som gjør kaka like god.? Det er jo sikkert ikke det beste å gi ungene tenker jeg, men de har fått smake..

Gjest og god jul
Skrevet

Delfiakaka..? Har du laget den selv..? Jeg laget to stk smellgode, men det er alkohol i dem. Har du hatt noe erstatning for alkohol som gjør kaka like god.? Det er jo sikkert ikke det beste å gi ungene tenker jeg, men de har fått smake..

Må det alkohol i delfiakake? Det har jeg aldri hørt noe om..

Skrevet

Alkohol i delfiakake?? Har jeg aldri hørt om

Skrevet

Må det alkohol i delfiakake? Det har jeg aldri hørt noe om..

Jeg har aldri laget delfiakake før, og i den oppskriften jeg fikk er det litt alkohol, en halv dl. Jeg kunne tenkt meg en oppskrift uten alkohol da..

Skrevet

Alkohol i delfiakake?? Har jeg aldri hørt om

Jeg fant oppskriften i en Freia-brosjyre. Stusset litt over alkoholen, men satser på at jeg finner en god oppskrift uten alkohol til neste jul.

Skrevet

Jeg har aldri laget delfiakake før, og i den oppskriften jeg fikk er det litt alkohol, en halv dl. Jeg kunne tenkt meg en oppskrift uten alkohol da..

Ok, den jeg har brukt er den som står på pakka til delfiafettet. Enkel og grei så til og med jeg klarte det :-)

Skrevet

Ok, den jeg har brukt er den som står på pakka til delfiafettet. Enkel og grei så til og med jeg klarte det :-)

Da får jeg lese på pakken til neste år, men jeg likte den så godt ellers da. Det var godt med kvikklunsj i :)

Skrevet

Da får jeg lese på pakken til neste år, men jeg likte den så godt ellers da. Det var godt med kvikklunsj i :)

Ennå mere sjokolade i, oy, da blir det mektig.. Lykke til med bakingen til året:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...