Gå til innhold

Hoste i 6 uker!

Anbefalte innlegg

Hei !

jeg har nå gått med en plagsom tørrhoste i 3 uker. De siste 3 ukene hoster jeg ikke mye, men "hard og kort" mer som om jeg må "kremte" opp blankt slim. Ringe legekontoret for ca. 3uker siden, hun som svarte i telefonen mente at dette var noe "som gikk". Et slags virus som hadde "satt seg fast". Det begynner nå å bli svært plagsomt, særlig på kvelden og natten etter at jeg har sovnet våkner jeg ca. 2 ganger i uka av at "brystet snører seg sammen" og jeg blir tungpustet. Har for 4 mnd. siden fått Ventoline og Cyrtec av legen min, pga. tungpusthet når jeg anstregte meg. Bør jeg oppsøke lege på nytt, føler at dette kan være "noe astmatisk". Legger til at jeg er MEGET allergisk for katter og kunder, men intet annet så vidt jeg vet. Syntes Cyrtec hjelper litt. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25949-hoste-i-6-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Tørrhoste om natten er ofte et astma-tegn. Det at brystet snører seg sammen, er også ofte et tegn på en slik tilstand. Prøv om Ventolin hjelper når brystet snører seg sammen, dette er nemlig en astmamedisin som ofte hjelper mot denne tilstanden.

Jeg syns du kan gå til legen din og be om en utredning med hensyn på astma. Det at du er kjempeallergisk, kan styrke mistanken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25949-hoste-i-6-uker/#findComment-107280
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...