Gå til innhold

Er jeg litt kjip?? Ang julegaver kjøpt/mottatt

Anbefalte innlegg

Gjest denne jula også
Skrevet

I mange familier er det sånn at de dropper gaver til foreldrene når de får barn. Altså at man kun gir til voksne som ikke selv har barn, ellers gir man til barna.

Jeg syns du kjøper altfor dyre gaver både til dine nieser/nevøer, og til dine søsken.

Enig. Skulle gjerne gitt gaver til en mer "normal" pris.

Men mine tantebarn hadde nok ikke brydd seg så mye til gaver for 250 kr. Spesielt ikke de eldste. Dette p.g..a foreldrene har som sagt veldig god råd og har gitt ungene vanvittig dyre gaver som gjør at de ikke setter pris på billige gaver. Skrev om det et annet sted her.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

4

• Gemini

3

• Åsemor

3

• Angelica :o)

3

Gjest denne jula også
Skrevet

Hvis han ikke er takknemlig for fx et gavekort på 2-300 kr i en musikksjappe, så er det like greit å droppe gavene.

Du kan jo ikke basere prisen på gavene ut fra at du mener at ungene er bortskjemte og utakknemlige.

Tja du har nok rett. Det er bare at jeg føler meg forbigått og lite verdt for mine søsken. Meg er det ikke så farlig med liksom. Men ene svigerinnes søsken får dyre gaver selv om de ikke gir spesielt mer i gaver enn jeg gjør.

Gjest denne jula også
Skrevet

Hvis han ikke er takknemlig for fx et gavekort på 2-300 kr i en musikksjappe, så er det like greit å droppe gavene.

Du kan jo ikke basere prisen på gavene ut fra at du mener at ungene er bortskjemte og utakknemlige.

Virker sikkert som en sutreunge. Syns det selv når jeg leser hva jeg selv skriver. Men dog. Det er slik jeg føler det i dag. Forbigått og liksom ikke så farlig med. Jadda har vi en såpe eller lignende til overs... ja her får du den.

*ler av meg selv*

Takk for at du har giddet å svare

Gjest denne jula også
Skrevet

Jeg mener du bør kjøpe MYE billigere gaver til nevøene og niesene dine. Eller lage selv kanskje? ;)

Jeg kan på en måte skjønne litt at du tenker over det, men jeg skjønner ikke at du engang vurderer å skrive om det på internett for å få støtte, for støtte er ikke akkurat noe man fortjener når man tenker sånn. ;)

Ja jeg får ta å begynne å spikke seljefløyter. Skal undertegne dem med kjipe gamle tanta med furteleppa

*ler av meg selv*

.

Skrevet

Virker sikkert som en sutreunge. Syns det selv når jeg leser hva jeg selv skriver. Men dog. Det er slik jeg føler det i dag. Forbigått og liksom ikke så farlig med. Jadda har vi en såpe eller lignende til overs... ja her får du den.

*ler av meg selv*

Takk for at du har giddet å svare

Gå ned litt i verdi på de gavene du gir fra deg. Så bruker du pengene til å kjøpe deg litt godt brennevin.

Så lar du gavene seile sin egen sjø, og tar til takke med det du får. Det er jo grenser for hva man skal bekymre seg for.

Gledelig jul.

Gjest denne jula også
Skrevet

Gå ned litt i verdi på de gavene du gir fra deg. Så bruker du pengene til å kjøpe deg litt godt brennevin.

Så lar du gavene seile sin egen sjø, og tar til takke med det du får. Det er jo grenser for hva man skal bekymre seg for.

Gledelig jul.

Ønsker deg også en gledelig jul!

Skrevet

Er egentlig enig. Det er bare at som sagt har disse veldig god råd. Ungene deres hadde ikke brydd seg i det hele tatt for en gave til 250 kr.

La meg ta et eksempel hva et av tantebarna mine fikk i går. Han er 12 år. Fikk slalomski og fullt slalomutstyr. Sikkert 3 dyre playstation spill og en hel drøss med andre dyre ting som jeg ikke gidder å skrive om. Blant annet mp3 spiller. Hyggelig for han det. Men dette gjør at han ikke bryr seg noe om "billige" gaver.

Kjøp en cd til hver av dem, eller gi barna 200 kr hver. Det får holde.

Skrevet

Tja....noe skal man irritere seg for også. Selv fikk jeg en konfekteske til jul, that's all.

Men bryr det meg? Niks. Selv gav jeg gaver for 3000 kr og fikk tilbake for en femtilapp:-)

Gjest ferskentre
Skrevet

Når du får barn kommer vel de andre til å kjøpe til dem? Selv om dine nieser og nevøer da er voksne, og ikke får gaver av deg lenger. En må liksom regne gaveregnskapet over tiår for å se om det blir 'rettferdig'.

Skrevet

Du må slutte å se på prislappene. Det er det eneste jeg kan se nytter. Du blir bare lei deg av det. Og ikke handler det om kjærlighet, heller.

Skrevet

Ønsker deg også en gledelig jul!

Takk for det. Og husk på at julegaver ikke handler om å bytte likt. Det er en tid for overskudd og en tid for underskudd...kanskje stort sett underskudd hele tida.

På den annen siden skal man sette pris på at noen i det hele tatt gidder å tilgodese enkle sjeler som oss med julegaver.

Gjest denne jula også
Skrevet

Takk for det. Og husk på at julegaver ikke handler om å bytte likt. Det er en tid for overskudd og en tid for underskudd...kanskje stort sett underskudd hele tida.

På den annen siden skal man sette pris på at noen i det hele tatt gidder å tilgodese enkle sjeler som oss med julegaver.

Er ingen enkel sjel. Jeg er en komplisert sjel på 30 år;o)

He he.

Men sant det du sier ja. Ha det hyggelig videre i jula!!

Gjest denne jula også
Skrevet

Jeg ser ikke på pengeverdien av gavene jeg får, jeg. Jeg setter mer pris på tanken bak gaven.

Dessuten er det mange som tenker at man har jo "alt" fra før, så da er det vel ikke nødvendig å kjøpe så dyre gaver.

Ja det er tanken som teller. Det er helt sant sant. For eks fikk jeg en gave en en annen slektning som sikkert ikke kosta mye. Men den var utrolig godt gjennomtenkt og gjorde meg veldig rørt.

Dette med gavene jeg reagerer på henger vel litt i hop med andre tilstander i familien. Hanlder vel noe om at noen blir favorisert og jeg er ikke en av dem som blir favorisert av mine søsken. Spesielt den ene av mine søsken. Mye såre følelser som dukker opp i jula. Men men.

takk for svar:O)

punky brewster
Skrevet

Enig. Skulle gjerne gitt gaver til en mer "normal" pris.

Men mine tantebarn hadde nok ikke brydd seg så mye til gaver for 250 kr. Spesielt ikke de eldste. Dette p.g..a foreldrene har som sagt veldig god råd og har gitt ungene vanvittig dyre gaver som gjør at de ikke setter pris på billige gaver. Skrev om det et annet sted her.

Finner masse fint som er til rundt 100-200 kr, bare å bruke fantasien. Barn tenker ikke pris.

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg har lest tråden nå. Du bør kjøpe billigere gaver til hele gjengen. Evt en "familiegave" til ca 500 kr, istendenfor èn pakke til hvert familiemedlem. Et brettspill + det snopet de liker best.

Gjest god jul alle sammen
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Men kan du ikke kutte ut å handle gaver til de voksne da? det gjør vi i vår familie. De som har barn, der for barna, mens du som ikke har barn får jo da.

Til tantebarn kjøper jeg for ca. 2-300 kr. synes det holder - det er tanken som teller.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Men kan du ikke kutte ut å handle gaver til de voksne da? det gjør vi i vår familie. De som har barn, der for barna, mens du som ikke har barn får jo da.

Til tantebarn kjøper jeg for ca. 2-300 kr. synes det holder - det er tanken som teller.

Hehe, da ender hun opp med å kjøpe for f.eks 1000 kr til ungene, og så ikke få noe som helst igjen? ;)

Skrevet

Skjønner at du tenker sånn. Men tror ofte at man blir litt blind for sånt, når man har barn, men har hørt dette fra andre barnløse før. Likevel tror jeg ikke barnafamilier bruker mindre penger i sum, enn enslige, da man får større familie, barna har venner man gir gaver osv, osv.

Men du får investere i Tante aksjer da, det kan kanskje være stas å gjøre stas på tantebarna.

Synes ikke du kan trekke konklusjonen om at bodylotionen ikke er kjøpt til deg. De fleste bodylotioner kommer vel også som enkelt, selv om de også selges som gavepakning.

Men dersom du er veldig skuffa, kan du absolutt senke beløpene du handler for. Synes og at søskene dine kanskje kunne spandert litt mer...

Skrevet

Hehe, da ender hun opp med å kjøpe for f.eks 1000 kr til ungene, og så ikke få noe som helst igjen? ;)

Jo de som ikke har barn, må jo få i det minste...Tanken er vel at de som har barn får til barna istedenfor seg selv.

Skrevet

Hvorfor tenke så mye på hva ting har kostet? Det er tanken som teller. Håper ikke at noen jeg har kjøpt gave til tenker som deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...