Gå til innhold

Er jeg litt kjip?? Ang julegaver kjøpt/mottatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i all verden kjøper du så dyre gaver til tantebarna? Jeg kjøper gaver til den prisen jeg synes jeg har råd til og kan ikke begynne å gi dyrere gaver dersom de skulle finne på å gjøre det tilbake til meg. Den som kjøper gaven bestemmer prisen!

Jeg har åtte tantebarn og de får gaver til ca 200-250 kr hver. Dette synes jeg er rikelig nok :-)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

4

• Gemini

3

• Åsemor

3

• Angelica :o)

3

Skrevet

Dejavu.....hadde vi ikke en milelang tråd om det hyttetemaet en gang? *mimrer*

Jo, mener å huske noe slikt, ja! :-)

Skrevet

Hvorfor i all verden kjøper du så dyre gaver til tantebarna? Jeg kjøper gaver til den prisen jeg synes jeg har råd til og kan ikke begynne å gi dyrere gaver dersom de skulle finne på å gjøre det tilbake til meg. Den som kjøper gaven bestemmer prisen!

Jeg har åtte tantebarn og de får gaver til ca 200-250 kr hver. Dette synes jeg er rikelig nok :-)

Enig med deg! Jeg pleier å kjøpe for 100-200 til tantebarna mine. Det holder lenge. Det er ikke prisen som teller!

Gjest fornøyd julegave kjøper
Skrevet

Kjenner godt til "probleme" ditt. Gav altfor dyre gaver til fam. og var vi heldig fikk vi kansje en liten hilsen tilbake under tre.Mine to svigerinnene mine var alltid nøye med å si at det var "tanken" som tellte, men selv gikk de ikke av veien for å gi beskjen om hva de ønsket til barna.Har alltid gitt gavene med glede og har aldri tidligere irritert meg over at vi ikke fikk noe tilbake, men når ønskene fra foreldrene begynnte å bli gaver som kostet masse,-som skiutstyr, game boy, ytterjakker o.l.følte vi det var nok.Syntes det hele gikk over styr. Merket at foreldrene forventet at vi skulle gi dyre gaver siden vi ikke hadde barn selv,-for da hadde vi jo så god råd..Spurte derfor om det var greit at vi kunne bli enig om et fast beløp hver fam. gav hverandre til jul.Litt diskusjon ble det,-spesielt med hun som har 4 barn som da mente at hennes barn kom dårligt ut av det..De ville jo da ikke få så fine gaver som tildligere, men vi sto på vårt. Føler nå at alt har gått seg til. Tror faktisk alle er fornøyd med ordningen selv om den ene svigerinna mi også denne julen kom med ønske om at vi kjøpte den nye intendoen til barne hennes.. Uten å lage oppstyr om det sa jeg bare at gavene var kjøpt allerede..

Så tror nok bare du gjør deg selv en bjørnetjeneste med å kjøpe så dyre gaver. Bli enig så slipper du å irritere deg over at du få så "lite" tilbake.

( Ps. kjøpte et førstehjelps skrin til 198 kr til to av barna dette året å det var en kjempe suksess. Tror ikke vi kunne gitt dem noe gjevere. Så barna er taknemligge de, tross at prislappen har gått ned)

Gjest ja vi er nok mange som føler slik
Skrevet

Kjenner godt til "probleme" ditt. Gav altfor dyre gaver til fam. og var vi heldig fikk vi kansje en liten hilsen tilbake under tre.Mine to svigerinnene mine var alltid nøye med å si at det var "tanken" som tellte, men selv gikk de ikke av veien for å gi beskjen om hva de ønsket til barna.Har alltid gitt gavene med glede og har aldri tidligere irritert meg over at vi ikke fikk noe tilbake, men når ønskene fra foreldrene begynnte å bli gaver som kostet masse,-som skiutstyr, game boy, ytterjakker o.l.følte vi det var nok.Syntes det hele gikk over styr. Merket at foreldrene forventet at vi skulle gi dyre gaver siden vi ikke hadde barn selv,-for da hadde vi jo så god råd..Spurte derfor om det var greit at vi kunne bli enig om et fast beløp hver fam. gav hverandre til jul.Litt diskusjon ble det,-spesielt med hun som har 4 barn som da mente at hennes barn kom dårligt ut av det..De ville jo da ikke få så fine gaver som tildligere, men vi sto på vårt. Føler nå at alt har gått seg til. Tror faktisk alle er fornøyd med ordningen selv om den ene svigerinna mi også denne julen kom med ønske om at vi kjøpte den nye intendoen til barne hennes.. Uten å lage oppstyr om det sa jeg bare at gavene var kjøpt allerede..

Så tror nok bare du gjør deg selv en bjørnetjeneste med å kjøpe så dyre gaver. Bli enig så slipper du å irritere deg over at du få så "lite" tilbake.

( Ps. kjøpte et førstehjelps skrin til 198 kr til to av barna dette året å det var en kjempe suksess. Tror ikke vi kunne gitt dem noe gjevere. Så barna er taknemligge de, tross at prislappen har gått ned)

Takk for svaret ditt. Det var jeg som startet denne tråden. Jeg har jammen fått mye kjeft også fordi jeg la inn dette. Men jeg tror at slike som deg som har opplevd det samme, forstår hva jeg mener.

Skal ta tak i dette til neste år. Og i tillegg skal jeg på januarsalg og kjøpe en hel haug med billige ting.

Klem!

Skrevet

Jeg syns du kjøper for dyre gaver. Reduser på gavebudsjettet ditt så kanskje du blir mindre irritert neste år. ;)

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvis en f eks skal spleise på gaver er jeg enig i at man bør spleise per voksen og holde barn utenfor.

Men hvis man f eks skal leie en hytte på fjellet og det er et par med 4 barn og et par med ett barn synes jeg ikke nødvendigvis at likedeling er rettferdig. Kommer an på hvor dyr hytta er, såklart, en gidder ikke krangle om småpenger! ;-)

Jeg tenkte helst på gaver da jeg svarte. Når det gjelder hyttediskusjonen så er jeg i grunnen enig med deg, synes det er rimelig at man betaler pr sengeplass, stort sett.

Gjest Glad julegavekjøper
Skrevet

Takk for svaret ditt. Det var jeg som startet denne tråden. Jeg har jammen fått mye kjeft også fordi jeg la inn dette. Men jeg tror at slike som deg som har opplevd det samme, forstår hva jeg mener.

Skal ta tak i dette til neste år. Og i tillegg skal jeg på januarsalg og kjøpe en hel haug med billige ting.

Klem!

Ja, det er nok lettere å sette seg inn i situasjonen når en har vært i den.Tror kansje det er endel "svigerinner" som har svart jeg.. :-D

Men lurt å kjøpe gaver på jan.salge. Det er jeg og begynnt med. Har funnet ut at julevarer til halv pris ofte er de samme varene som kommer igjen neste jul til full pris..Lurt kjøp til de voksne synest nå jeg.

Lykketil og ikke la deg "melkes" slik som det endte opp med hos oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...