Idéfix Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Jeg laster ned fine skrifter fra nett, jeg skal sende et brev på mail. Hvordan er det, må mottaker ha lastet ned den skriften jeg velger for å kunne lese brevet, eller kan det leses allikevel? 0 Siter
stromme Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Vel...sist jeg prøvde meg på det gikk det dårlig. Skrifttypen hadde endra seg hos mottaker og det jeg hadde skrevet forskjøv seg hulter til bulter.... 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Det vises bare i en skrifttype som vedkommende har på pcen. 0 Siter
Idéfix Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Skrevet 25. desember 2006 Det vises bare i en skrifttype som vedkommende har på pcen. Hm... Det var jo døvt! Takk for svar. 0 Siter
Gemini Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Du kan prøve å innebygge fontene du bruker i dokumentet. Det funker ikke alltid, det avhenger av egenskaper som er lagt inn i font-filen, så det er ikke noe du kan styre hvis det kommer opp at det ikke funker for gjeldende font. Men her er oppskriften på hvordan du innebygger font: Menyen Verktøy - Alternativer - Lagre Kryss av Bygg inn TrueType fonter (og kryss gjerne også av "bare tegn som er i bruk" - det gir mindre filstørrelse, og det er kun det som trengs). Lagre filen før den sendes på mail på vanlig måte. Hvis det ikke går, så tror jeg du får opp en feilmelding. (Ikke 100% sikker på det da). Et annet alternativ er å lage en pdf-fil av word-filen din, da vil den se ut som på din skjerm. Dette forutsetter at du har et program som kan lage pdf-filer (og ikke bare Acrobat Reader, som kun kan lese/se pdf). 0 Siter
Idéfix Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Skrevet 25. desember 2006 Vel...sist jeg prøvde meg på det gikk det dårlig. Skrifttypen hadde endra seg hos mottaker og det jeg hadde skrevet forskjøv seg hulter til bulter.... Da velger jeg meg en gammel kjedelig:) 0 Siter
Gemini Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Det vises bare i en skrifttype som vedkommende har på pcen. Neida, ikke nødvendigvis, se svaret mitt over 0 Siter
Idéfix Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Skrevet 25. desember 2006 Du kan prøve å innebygge fontene du bruker i dokumentet. Det funker ikke alltid, det avhenger av egenskaper som er lagt inn i font-filen, så det er ikke noe du kan styre hvis det kommer opp at det ikke funker for gjeldende font. Men her er oppskriften på hvordan du innebygger font: Menyen Verktøy - Alternativer - Lagre Kryss av Bygg inn TrueType fonter (og kryss gjerne også av "bare tegn som er i bruk" - det gir mindre filstørrelse, og det er kun det som trengs). Lagre filen før den sendes på mail på vanlig måte. Hvis det ikke går, så tror jeg du får opp en feilmelding. (Ikke 100% sikker på det da). Et annet alternativ er å lage en pdf-fil av word-filen din, da vil den se ut som på din skjerm. Dette forutsetter at du har et program som kan lage pdf-filer (og ikke bare Acrobat Reader, som kun kan lese/se pdf). Åja, tusen takk! Jeg kan forsøke å lage det i pdf format.. det er vel det greieste? 0 Siter
Gemini Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Åja, tusen takk! Jeg kan forsøke å lage det i pdf format.. det er vel det greieste? Begge deler er vel greit å få til (innebygge fonter er jo bare et kryss i en dialogboks, så er det på plass), men det å lage pdf krever som sagt et program som gjør dette mulig, og det vet jeg jo ikke om du har. Det finnes gratis-programmer du kan laste ned, hvis du ikke allerede har pdf-program: http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002623 0 Siter
citoyen Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Åja, tusen takk! Jeg kan forsøke å lage det i pdf format.. det er vel det greieste? PDF med vedlagte fonter er absolutt det greieste. 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Neida, ikke nødvendigvis, se svaret mitt over Hver en dag man lærer noe nytt. 0 Siter
Idéfix Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Skrevet 25. desember 2006 Begge deler er vel greit å få til (innebygge fonter er jo bare et kryss i en dialogboks, så er det på plass), men det å lage pdf krever som sagt et program som gjør dette mulig, og det vet jeg jo ikke om du har. Det finnes gratis-programmer du kan laste ned, hvis du ikke allerede har pdf-program: http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002623 Tusen takk:) Klødde meg nemlig litt i huet nå... Da kan jeg bruke den skriften jeg ønsker, ikkesant? Problemet med å skulle skrive vanlig er at jeg ikke husker hvilke skrifter som er de opprinnlige! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.