Gå til innhold

Hvor lenge holder kransekake seg når den ikke fryses?


morinor

Anbefalte innlegg

Jeg og ungene lagde kransekake av kjøpt deig den 17.desember. Foreløpig har den stått innpakket i kjølerom, og den var absolutt ikke tørr da vi spiste den i går. Nå lurer jeg på om den kan bli ødelagt av å stå en stund til. Tenker da på om den kan begynne å mugne eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flisa _,,,_c",)_,,,_

Hiv den i fryseren - den er jo like god rett fra frysern! det vet jeg - for jeg åt en helt alene i forfjor -de andre visste ikke at vi hadde engang - hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv den i fryseren - den er jo like god rett fra frysern! det vet jeg - for jeg åt en helt alene i forfjor -de andre visste ikke at vi hadde engang - hehe

Din luring! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kransekake holder seg leeeeenge! (pga alt sukkeret).

Jeg har aldri brukt fryseren til kransekake, selvom det gir tryggest resultat, men derfor har jeg erfart meg frem til en god løsning nr. 2:

Hvis den blir tørr, er det lettere å få "inn" fuktigheten ved å legge noen potetbiter ned i boksen. Loff er vanskeligere å kontrollere.

Pass på at potetbitene ikke berører kransekaken direkte. Legg f.eks. litt folie eller matpapir langs kransekaken for å beskytte den mot potoetbitene.

Smak deg gjerne litt frem til konsistensen igjen er blitt myk nok. Beregn ganske lang tid på denne oppmykningen i tilfeller der kransekaken er blitt helt tørr.

Hvis du har en veranda el. lign, kan det kanskje brukes som som oppbevaringssted.

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...