Gå til innhold

Tærenes regel og så den der negersangen (?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to spørsmål her:

1) Hvoran går den der regelen med alle tærne? "lillefot (?).. tillerot?... store gubben hesten"

2) I den der sangen: "Jeg har set en orntli negermann, tenk han var så sort i hodet som et tjærespann... blablabla... Da lo han litt og sa noen rare ord, jeg lyttet men jeg skjønnte ikke spor!"... Hva blir sunget i refrengene? Det står ikke noe mellom versene på denne linken: http://text.kalleboo.com/download.php?display=99

For det høres ut som jenta synger noe som: "fillemann, ola bom, kvassi-tassi dum".. men hva blir sunget mellom versene der? og er det det samme som blir sunget mellom hvert vers?

Skrevet

Jeg orker egentlig ikke noen ny "neger-barnesang-diskusjon" igjen, men det får da faen meg være måte på døll sangtekst i 2006...

Skrevet

Jeg orker egentlig ikke noen ny "neger-barnesang-diskusjon" igjen, men det får da faen meg være måte på døll sangtekst i 2006...

Amen!

Skrevet

Hehe ;) Jeg ønsker ikke høre sangen for å være rasistisk (bare i tilfelle du trodde det), men syns det er en ganske koslig sangm hvertfal på slutten når hun synger om at vi skal male oss blå. Hun mener indirekte at alle er forskjellige og bra er det ;)

hihi ;)

Skrevet

titel, tåtel, tillerot, nagelfru (magelfru?) og store gubbeb sjøl uti skogen

Skrevet

Tåregla jeg har lært er slik:

Titil, totil, tillarot, magelfru og Stooooore gubbelesten.

Den andre sangen har jeg ikke hørt.

Skrevet

Vi begynner på stortåa:

Tittil, tåttil, tellerus, mellerus og bittelille kompeisen.

Mamma tok den andre som sikkert er den vanligste:

Tittil, tåttil, tellarot, negelfru og store gubben hesten.

Skrevet

Hør, hør. :o)

Skrevet

Hehe ;) Jeg ønsker ikke høre sangen for å være rasistisk (bare i tilfelle du trodde det), men syns det er en ganske koslig sangm hvertfal på slutten når hun synger om at vi skal male oss blå. Hun mener indirekte at alle er forskjellige og bra er det ;)

hihi ;)

Høres kjempekoselig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...