Gå til innhold

Bytte bokklubb-bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den boklubben hører jo til de norske bokklubbene. Så med mindre hun fikk den for et par år siden, skulle en tro du kunne bytte den i annet en krim.

Ellers er det interessant det med bokhylleplass. Hvilke bøker fortjener det?! Jeg ser at vi har mange bøker vi aldri vil lese, og noen vi aldri vil lese en gang til.

"Hvilke bøker fortjener det?! Jeg ser at vi har mange bøker vi aldri vil lese, og noen vi aldri vil lese en gang til."

Jeg har ikke romaner i bokhylla, med unntak av om jeg fikk noe av Thore Hansen. :o) Jeg er altetende hva faktabøker angår omtrent, men romaner (både krim og vanlig prosa) gidder jeg ikke bruke penger og plass på, de leser jeg jo gratis via jobben og har man lest dem en gang så er de jo lest. Selv om en del glatt har like stor verdi ved senere gangers lesning.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

15

• flisa

5

• Katt-ja

2

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Hvilke bøker fortjener det?! Jeg ser at vi har mange bøker vi aldri vil lese, og noen vi aldri vil lese en gang til."

Jeg har ikke romaner i bokhylla, med unntak av om jeg fikk noe av Thore Hansen. :o) Jeg er altetende hva faktabøker angår omtrent, men romaner (både krim og vanlig prosa) gidder jeg ikke bruke penger og plass på, de leser jeg jo gratis via jobben og har man lest dem en gang så er de jo lest. Selv om en del glatt har like stor verdi ved senere gangers lesning.

Så snålt at du er så likegyldig til det å eie bøker, når du har valgt å jobbe med dem. *forundret*

Skrevet

Det er kjedelig ja, er selv medlem i bokklubb og det er jo ofte tilbud på bra bøker der, men tør aldri å bestille derfra for å gi i gaver, i tilfelle giveren tror det er ei bok jeg har glemt å avbestille eller fått i velkomstgave. Da bruker jeg heller mere penger på å kjøpe den i en butikk.

Skrevet

Du får nok ikke byttet den, nei.

Giveren har garantert glemt å avbestille boka, og sender den derfor avsted som julegave.

Kjipt å gi bort bokklubbøker. Greit nok at en bok er en bok, men det er så åpenbart at gaven skyldes en glemt avbestilling.

Er det????

Jeg bestillte flere bøker og lydbøker fra bokklubben min som jeg gav vekk i julegaver.

Skrevet

Er det????

Jeg bestillte flere bøker og lydbøker fra bokklubben min som jeg gav vekk i julegaver.

Det er problematisk av to grunner.

1. Bytting.

2. Jeg ville automatisk antatt at giveren ga bort boka fordi han hadde glemt å avbestille månedens bok (på seg selv kjenner man andre ...).

Men begge punktene er naturligvis uvesentlige dersom jeg vil ha boka.

Skrevet

1. Bytting.

2. Jeg ville automatisk antatt at giveren ga bort boka fordi han hadde glemt å avbestille månedens bok (på seg selv kjenner man andre ...).

Ok, nummer 1 er jeg enig i er problematisk.

Men det samme gjelder jo hjemmelagede gaver...

Nummer 2 kjenner jeg meg selv slett ikke igjen i.

( Så derfor kommer jeg til å fortsette å kjøpe bøker gjennom bokklubb og gi i gave).

Skrevet

Det er kjedelig ja, er selv medlem i bokklubb og det er jo ofte tilbud på bra bøker der, men tør aldri å bestille derfra for å gi i gaver, i tilfelle giveren tror det er ei bok jeg har glemt å avbestille eller fått i velkomstgave. Da bruker jeg heller mere penger på å kjøpe den i en butikk.

Hadde det som sagt, vært en kokebok, naturhåndbok eller noe vedkommende visste jeg ønsket meg/var interessert i så hadde jeg blitt hoppende glad - men en krimroman? Hun aner ikke hva jeg liker å lese av romaner engang... Nå skal det sies at boka er veldig bra den altså! :o)

Skrevet

Jeg har byttet en bokklubb-bok en gang! Da var jeg så heldig at jeg kjente godt den daglige lederen av bokhandelen, og han sa han nettopp hadde hatt en kunde inne som hadde spurt etter den boken - men han hadde ikke flere. Så nå kunne han kontakte kunden og selge henne boken - og jeg fikk en annen bok ;-) Kanskje var jeg bare svinheldig altså, men det kan vel ikke skade å gå innom en bokhandel og spørre pent om å få bytte...?

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det passer seg å spørre om hun kan bytte den i en annen bok for meg. :o) Lar det bare bli med hele greia jeg.

Kanskje like greitt. Har du lest den, kan du jo lese den en gang til:-)

Skrevet

Så snålt at du er så likegyldig til det å eie bøker, når du har valgt å jobbe med dem. *forundret*

Jeg er like forundret! .)

Skrevet

Ok, nummer 1 er jeg enig i er problematisk.

Men det samme gjelder jo hjemmelagede gaver...

Nummer 2 kjenner jeg meg selv slett ikke igjen i.

( Så derfor kommer jeg til å fortsette å kjøpe bøker gjennom bokklubb og gi i gave).

helt enig med deg! -jeg får jo mail om månedens bok - med link til å avbestille.

Gjest Underskrift
Skrevet

Fulgte det byttelapp med boka da?

Jeg fikk faktisk 3 bøker fra bokklubben i år jeg, men det var byttelapp på alle tre, så nå skal jeg bytte to av di, fordi jeg har di fra før.

Ring bokklubben, di hjelper deg sikkert.

Men merklig at det ikke var noen byttelapp, di pleier jo og være så flinke med det før jul.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Du får med byttelapper da, før jul. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være ett problem, jeg har fått 3 bøker fra bokklubb, men alle med byttelapper, tror ikke dette er bøker folk har fått i velkomst pakker o.l.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

1. Bytting.

Bytting er ikke noe problem!

Boklubben legger ved byttelapper i disse juletider, så skjønner ikke helt problemstillingen.

Vennlig hilsen

Skrevet

Fulgte det byttelapp med boka da?

Jeg fikk faktisk 3 bøker fra bokklubben i år jeg, men det var byttelapp på alle tre, så nå skal jeg bytte to av di, fordi jeg har di fra før.

Ring bokklubben, di hjelper deg sikkert.

Men merklig at det ikke var noen byttelapp, di pleier jo og være så flinke med det før jul.

Vennlig hilsen

Boka er ikke så ny skjønner du, den er faktisk ikke fra i år engang...

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg har faktisk byttet en bokklubb-bok på Ark engang. det var i romjula i fjor. Masse unge ekstrahjelper i butikkene, som ikke ser så nøye på det ;o)

DET var jo bare utroligfrekt da.

Skrevet

DET var jo bare utroligfrekt da.

Ja, jeg har ikke sett før nå, trodde den kom ut i år, men det gjorde den altså ikke. Jeg har lov til å bli skuffa nå, sant?

Gjest Underskrift
Skrevet

Boka er ikke så ny skjønner du, den er faktisk ikke fra i år engang...

Kanskje di vil bytte den uansett, om du ringer?

Skrevet

Kanskje di vil bytte den uansett, om du ringer?

Æsj, jeg gidder ikke bry meg mer med det. Dessuten har jo bokklubben Krim&Spenning bare krimromaner uansett og det er jeg ikke så interessert i all den tid jeg leser alt jeg gidder av det gjennom jobben. :o)

Skrevet

Ja, jeg har ikke sett før nå, trodde den kom ut i år, men det gjorde den altså ikke. Jeg har lov til å bli skuffa nå, sant?

"Jeg har lov til å bli skuffa nå, sant?"

Jo, nå har du herved lov til å starte en ny tråd om hvor ussel julegave du fikk ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...