Gå til innhold

Bilder forsvunnet fra minnekortet - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest neineinei
Skrevet

Jeg var hjemme i julen og skulle vise frem noen bilder på digitalkameraet (som jeg dessverre ikke hadde rukket å legge inn på pc hjemme). Pappa insisterte på å putte minnekortet i en slags avleser (ekstern maskin), fordi dette var det enkleste. Vi fikk opp bildene på pcen hans og så på dem.

Dagen etterpå oppdaget jeg at alle bildene som var på minnekortet da vi så på det, var borte! Bare bildene fra tiden etter at minnekortet var tatt ut av maskinen var der. Hva har skjedd? Pappa mener at maskinen ikke sletter bilder, men hvor i all verden er de da?

Jeg har bedt ham sjekke pcen sin, men det virker ikke som om han tar det så alvorlig. Dette er bilder fra en utenlandstur som er veldig viktige for meg, og jeg vil gjøre alt jeg kan for å få tak i dem igjen. Er det noen forslag jeg kan gi ham om hvor bildene kan være på pcen? For de kan vel virkelig ikke bare være borte?

*håper inderlig og er sint på pappa i dag*

Skrevet

Minnekortlesaren hans er sikkert satt opp til å overføre alle bilder og så å slette dei frå kortet. Du får berre leite gjennom harddisken der, ta eit stort søk på relevante filer i alle plasseringar dersom han ikkje har ei formeining om kor bildene *vanlegvis* blir lagt. Eg kryssar fingrane for at du finn dei i ei mappe, eg har mindre tru på at minnekortlesaren berre har sletta. Håper no inderleg at det ikkje er SÅ tullete, da ville eg også blitt veldig lei meg :-(

Gjest hater bedrevitenhet
Skrevet

Åhh, jeg blir så sint over mannfolk av den typen som "vet alt" og "vet best" og gjør idiotiske feil som det her. Syns du burde dra til faren straks og forlange at han sjekker pc'n sin, og gi ham en skikkelig overhaling for dustete oppførsel.

Heldigvis at ikke alle menn oppfører seg sånn.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg vil nok gjette på at bildene ligger på pappas PC. Når jeg åpner bilder og iverfører dem med Photoshop Elements får jeg alltid spørsmål om hvorvidt jeg vil slette filene fra minnekortet etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...