Gå til innhold

Reklamasjon...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et sånn Buzz spill som vi skulle kose oss med i romjula. Kvitteringen er såklart søkkvekk:-(

Mene...når buzzerne ikke funker, så er vell dette en reklamasjons sak...og da trenger de vell ikke den?

Skrevet

Enten det gjelder bytte eller reklamasjon tror jeg nok man må ha kvittering.

Gjest tippsiiii
Skrevet

Hvis du har betalt med kort, kan du skrive ut kontooversikten der denne transaksjonen er oppført. Dette har jeg gjort fra Skandiabanken. Dette godtar de fleste butikkene på lik linje med selve kvitteringen, når beløpet stemmer med det du har kjøpt.

Lykke til :)

Skrevet

Selger kan kreve at du har kvittering, men må ikke.

mmm..men i følge forbrukerportalen, kan han jo ikke kreve det når det er reklamasjon.

Nei, butikken kan ikke kreve kvittering. Det kan derimot kreve at du påviser at du har kjøpt varen i butikken og når du gjorde det. Dette kan gjøres ved å fremlegge bankutskrift, ved vitner eller på annen måte dersom du ikke lenger har kvitteringen.

Viter? Dvs at den jeg handlet sammen med kan vitne på at jeg kjøpte den der?

Er så irritert på meg selv for ikke å ha passet på kvitteringen.....men også så irritert på butikken for at de selger meg en greie som ikke funker...*urk*

Og jeg som kjøpte ting i den butikken for flere 1000 kroner...Kommer aldri til å handle der igjen om ikke de gidder yte litt service..!

Skrevet

Hvis du har betalt med kort, kan du skrive ut kontooversikten der denne transaksjonen er oppført. Dette har jeg gjort fra Skandiabanken. Dette godtar de fleste butikkene på lik linje med selve kvitteringen, når beløpet stemmer med det du har kjøpt.

Lykke til :)

For en gangs skyld så handlet jeg med kontanter.....

*typisk*

Men snakket med butikken nå, og ha prøvde å sjekke loggen, men den gikk ikke 14 dager tilbake i tid..:-(

Mene...han her virket mer medgjørlig, så får håpe det ordner seg:-)

Om ikke....så får jeg kjøpe en ny buzz.....og bruke kvitteringen på den til å bytte den gamle.....

Ikke helt lovlig men det blåser jeg i...

Skrevet

mmm..men i følge forbrukerportalen, kan han jo ikke kreve det når det er reklamasjon.

Nei, butikken kan ikke kreve kvittering. Det kan derimot kreve at du påviser at du har kjøpt varen i butikken og når du gjorde det. Dette kan gjøres ved å fremlegge bankutskrift, ved vitner eller på annen måte dersom du ikke lenger har kvitteringen.

Viter? Dvs at den jeg handlet sammen med kan vitne på at jeg kjøpte den der?

Er så irritert på meg selv for ikke å ha passet på kvitteringen.....men også så irritert på butikken for at de selger meg en greie som ikke funker...*urk*

Og jeg som kjøpte ting i den butikken for flere 1000 kroner...Kommer aldri til å handle der igjen om ikke de gidder yte litt service..!

Jeg har håndtert mange hundre reklamasjoner, og har alltid bedt om å få se på tingen og "betenkningstid". Aldri nei.

Må jeg senere si nei, så har jeg alltid hatt en god grunn.

Noen ganger må jeg si ja for å slippe en konflikt. Det koster litt, men kan lønne seg.

Jeg spør alltid først leverandøren om de vil dekke reklamasjonen, og hvis de sier ja, så trenger ikke jeg si nei.

Ingen selger kan beseire en kunde, selger vil alltid tape. Så det eneste selger kan gjøre er å "redde stumpene".

Men noen selgere lager en kjempekonflikt ut av en bagatell til noen kroner. De har ikke erfaring eller passer ikke til å ta i mot reklamasjoner. Det lønner seg ikke å miste en storkunde for noen få kroner.

I et lite lokalmiljø kan det lønne seg å ofre stoltheten og la kunden få rett med et smil, selv om kunden har vært grovt uaktsom.

"Nei! JEG har ikke stumpa røyken i den såpekoppen! DEN VAR SÅNN DA JEG KJØPTE DEN!" :-) Jeg fikk ny av leverandøren, som synd det var en god historie. Det luktet tobakk i den.

Gjest kopi av kvittering
Skrevet

Husker du sånn ca datoen som du kjøpte det, så burde vel butikken ha kopi av kvitteringen ....

Skrevet

Jeg har håndtert mange hundre reklamasjoner, og har alltid bedt om å få se på tingen og "betenkningstid". Aldri nei.

Må jeg senere si nei, så har jeg alltid hatt en god grunn.

Noen ganger må jeg si ja for å slippe en konflikt. Det koster litt, men kan lønne seg.

Jeg spør alltid først leverandøren om de vil dekke reklamasjonen, og hvis de sier ja, så trenger ikke jeg si nei.

Ingen selger kan beseire en kunde, selger vil alltid tape. Så det eneste selger kan gjøre er å "redde stumpene".

Men noen selgere lager en kjempekonflikt ut av en bagatell til noen kroner. De har ikke erfaring eller passer ikke til å ta i mot reklamasjoner. Det lønner seg ikke å miste en storkunde for noen få kroner.

I et lite lokalmiljø kan det lønne seg å ofre stoltheten og la kunden få rett med et smil, selv om kunden har vært grovt uaktsom.

"Nei! JEG har ikke stumpa røyken i den såpekoppen! DEN VAR SÅNN DA JEG KJØPTE DEN!" :-) Jeg fikk ny av leverandøren, som synd det var en god historie. Det luktet tobakk i den.

""Nei! JEG har ikke stumpa røyken i den såpekoppen! DEN VAR SÅNN DA JEG KJØPTE DEN!" :-) Jeg fikk ny av leverandøren, som synd det var en god historie. Det luktet tobakk i den."

*Hehe* Standarden hos oss ved levering av bøker med vannskader er:"Boka var sånn da jeg lånte den!" Hallo?! Boka ble lånt for en uke siden og er fremdeles våt....

Skrevet

Husker du sånn ca datoen som du kjøpte det, så burde vel butikken ha kopi av kvitteringen ....

Mmm...ja det bør de jo ha.

Og jeg har dato og ca klokkeslett....

Skrevet

""Nei! JEG har ikke stumpa røyken i den såpekoppen! DEN VAR SÅNN DA JEG KJØPTE DEN!" :-) Jeg fikk ny av leverandøren, som synd det var en god historie. Det luktet tobakk i den."

*Hehe* Standarden hos oss ved levering av bøker med vannskader er:"Boka var sånn da jeg lånte den!" Hallo?! Boka ble lånt for en uke siden og er fremdeles våt....

Mange har prøvd å lure meg også.

Mange "låner" verktøy i butikken og spør om de kan levere det tilbake om det ikke passer. Jeg kan -lage- verktøyet om nødvendig, og kan i hvert fall se om det er brukt. Ofte er det laget for at man skal kunne se om det er nytt eller brukt, eller belagt med rustbeskyttende bløt lakk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...