Gå til innhold

playx.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags erfaringer har dere med dette nettstedet?

Bestilte der en gang før og da tok det veldig lang tid. Skulle bestille noen serier på dvd, og playx var billigst, så da bestilte jeg en serie forrige onsdag og sendte en annen bestilling i dag. Begge står det fortsatt til behandling på. Pleier de å være trege med levering?

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Billig, men som du skriver, tar det (enkelte ganger) svært lang tid (bestilte div. spill i midten av oktober, og har ennå ikke fått disse). I tillegg sender de fra Danmark, og da kan du risikere å få en lite hyggelig overraskelse fra tollvesenet hvis vareverdien overstiger 200 kr.

Skrevet

Billig, men som du skriver, tar det (enkelte ganger) svært lang tid (bestilte div. spill i midten av oktober, og har ennå ikke fått disse). I tillegg sender de fra Danmark, og da kan du risikere å få en lite hyggelig overraskelse fra tollvesenet hvis vareverdien overstiger 200 kr.

??? Må jeg betale toll? Det jeg har bestilt koster over 200 kr. Trodde jeg kjøpte fra et norsk nettsted jeg? Ups. Blir vel rådyrt det her da :((

Skrevet

??? Må jeg betale toll? Det jeg har bestilt koster over 200 kr. Trodde jeg kjøpte fra et norsk nettsted jeg? Ups. Blir vel rådyrt det her da :((

Tror ikke playx.no er kjent for å være spesielt raske.

Hvis de i tillegg sender fra utlandet, gjør det siden ubrukelig.

I Norge bruker jeg alltid platekompaniet. De er stort sett billigst.

Hvis du bruker utelandske sider er www.play.com og www.cdwow.com, samt amazons uk-avdeling, gode.

Skrevet

Sjekket nå. Det stemmer at de sender fra Danmark.

Da må du gjøre regning med tollavgift og moms (for ikke å snakke om noen dager forsinkelse pga tollen), hvis du bestiller for mer enn 200 kroner.

Utrolig dårlig at dette ikke opplyses om bedre på siden.

Det sier litt om hvor seriøse de er.

Skrevet

Sjekket nå. Det stemmer at de sender fra Danmark.

Da må du gjøre regning med tollavgift og moms (for ikke å snakke om noen dager forsinkelse pga tollen), hvis du bestiller for mer enn 200 kroner.

Utrolig dårlig at dette ikke opplyses om bedre på siden.

Det sier litt om hvor seriøse de er.

Jeg bestilte først en pakke for 199 kr, så det går greit.

Men bestilte en pakke til i stad med både Greys anatomy sesong 1 og Six feet under sesong 1. Seriene kostet 199 kr pr stk.

Har sendt en mail nå hvor jeg lurte på om ordren kunne deles opp i to. Så det blir under 200 kr.

Så får jeg se House sesong 1 i ventetiden. Bestilte den fra platekompaniet og der gikk det jammen fort :)

Skrevet

Jeg bestilte først en pakke for 199 kr, så det går greit.

Men bestilte en pakke til i stad med både Greys anatomy sesong 1 og Six feet under sesong 1. Seriene kostet 199 kr pr stk.

Har sendt en mail nå hvor jeg lurte på om ordren kunne deles opp i to. Så det blir under 200 kr.

Så får jeg se House sesong 1 i ventetiden. Bestilte den fra platekompaniet og der gikk det jammen fort :)

Det er godt mulig de deler opp forsendelsene automatisk. Noe annet er snålt siden dette ikke opplyses bedre om på siden.

Men det er greit å sende den mailen for sikkerhetsskyld.

199,- for Six Feet Under er en god pris.

Skrevet

Det er godt mulig de deler opp forsendelsene automatisk. Noe annet er snålt siden dette ikke opplyses bedre om på siden.

Men det er greit å sende den mailen for sikkerhetsskyld.

199,- for Six Feet Under er en god pris.

Ja jeg så den kostet 299 på platekompaniet. Men til gjengjeld får man jo varene et par dager etterpå der. Kanskje jeg skulle bestilt derfra i stedet. Jaja.. Nå vet jeg det hvertfall :)

Skrevet

Ja jeg så den kostet 299 på platekompaniet. Men til gjengjeld får man jo varene et par dager etterpå der. Kanskje jeg skulle bestilt derfra i stedet. Jaja.. Nå vet jeg det hvertfall :)

Du kan også med fordel sjekke ut www.play.com og www.cdwow.com når du bestiller filmer.

Cdwow har fra tid til annen tilbud på serier fra HBO, og ofte er det de skandinaviske utgavene som er billigst.

Skrevet

Du kan også med fordel sjekke ut www.play.com og www.cdwow.com når du bestiller filmer.

Cdwow har fra tid til annen tilbud på serier fra HBO, og ofte er det de skandinaviske utgavene som er billigst.

Jeg trodde ikke de solgte filmer med norsk tekst jeg. Jeg kan engelsk altså, men jeg måå ha tekst på filmer.

Legge disse sidene til i favoritter til senere bruk :)

Skrevet

Playx deler alltid opp en bestilling. Og de skriver alltid verdi 199 på alle pakker, selv om de kostet mindre. Alt for at kundene skal slippe å betale toll.

Skrevet

Men f.eks på play.com nå var det salg på sesong 1 av six feet under til 23 pund. Det blir jo ikke så billig med moms i tillegg

Skrevet

Men f.eks på play.com nå var det salg på sesong 1 av six feet under til 23 pund. Det blir jo ikke så billig med moms i tillegg

Nope. Det er ikke billig.

Men Play er ikke stedet å bestille serier.

Cdwow har ofte en del tilbud, og der hender det du kan få seriene for under 200 kroner.

Men jeg kjøper stort sett seriene i Norge. Det er nesten alltid billigst.

Skrevet

Playx deler alltid opp en bestilling. Og de skriver alltid verdi 199 på alle pakker, selv om de kostet mindre. Alt for at kundene skal slippe å betale toll.

Så bra :) Da får jeg bare håpe jeg får filmene i relativt nær fremtid :=)

Skrevet

Vi har bestilt ein gong, midt i november var det vel, og vi måtte rett nok vente ei stund før tittelen vart tilgjengeleg, det tok lenger tid å få den "utgitt" til deira leverandør enn først antatt. Men når den først var kommet ut hadde vi den etter 2 dagar, og kunne ikkje vere misnøgde med dét.

Skrevet

Har delte erfaringer. Første gang jeg bestilte gikk det så greit at jeg brukte playx.no i november da jeg skulle bestille Skomakergata 1&2. Det var ikke så smart..

Selv om varene var inne da jeg kjøpte de, var de plutselig utsolgt for den ene, mens den andre kom etter en uke. Da den andre endelig kom, etter 3 uker, viste det seg å være feil dvd. Da klagde jeg. Fikk faktisk alle pengene tilbake, selv for den som var riktig. Og jeg fikk beholde den feilsendte dvden..så det skal de ha. Men jeg tror ikke jeg kjøper noe der igjen med det første..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...