Gå til innhold

få eller mange julegaver?

Anbefalte innlegg

Gjest julekurven
Skrevet

Samboeren min syntes han fikk så få julegaver så han tok å pakka inn noe nytt han hadde kjøpt seg. Det er det rareste jeg har sett, var jo ikke spennende for han å pakke opp. Har hørt andre som driver med det også, kjølper gaver til seg selv og pakker inn. Er det statur å få mange gaver eller hva er det?

Skrevet

He, aner ikke. Jeg har aldri hørt om det der, og kunne ikke i min villeste fantasi komme på den ideen en gang å pakke inn gaver til meg selv.

Skrevet

Jeg kunne funnet på å kjøpe noe og pakke det inn "Til Lillemus fra Lillemus", men da bare for moro, ikke fordi jeg syntes jeg fikk for få pakker. :o)

Nå som jeg har blitt stor synes jeg forøvrig det er minst like morsomt å gi gaver som å få.

Skrevet

Det er naturligvis bare tull.

Jeg brukte jula som en unnskyldning til å svi av penger til et digitalkamera til meg selv, men jeg er ikke så snål at jeg pakker inn kameraet og legger det under noe juletre.

Det er vel kun unger som bryr seg om hvor mange gaver de får?

Gjest julekurven
Skrevet

Det er naturligvis bare tull.

Jeg brukte jula som en unnskyldning til å svi av penger til et digitalkamera til meg selv, men jeg er ikke så snål at jeg pakker inn kameraet og legger det under noe juletre.

Det er vel kun unger som bryr seg om hvor mange gaver de får?

ja, skulle tro det bare var unger som gjorde slikt, men flere på jobben fortalte at de kjøper gaver til seg selv og skriver at det er fra bikkja eller fra nissen.

Skrevet

Kanskje han ikke er blitt riktig voksen ennå - dere får smelle i gang med et par-tre unger, så skjønner han kanskje at pakkehaugen er motsatt relativ til mottakerens alder (ser han ikke at prisen på de få han fikk har en sammenheng, eller?).

Skrevet

Synes det er helt greit! Vi er forskjellige, og noen har mer følelser rundt julegaver enn andre.

Skrevet

ja, skulle tro det bare var unger som gjorde slikt, men flere på jobben fortalte at de kjøper gaver til seg selv og skriver at det er fra bikkja eller fra nissen.

Hvis det er for å brife med mange gaver, er det intet annet enn patetisk.

Men jeg synes hele julegreia er absurd i utgangspunktet, så jeg er muligens ikke den rette til å uttale meg.

Skrevet

Gjør de? Utrolig.

Høres snodig ut.

Gjest julekurven
Skrevet

Hvis det er for å brife med mange gaver, er det intet annet enn patetisk.

Men jeg synes hele julegreia er absurd i utgangspunktet, så jeg er muligens ikke den rette til å uttale meg.

Hvis det er for å brife med mange gaver, er det intet annet enn patetisk

kan ikke se noen annen grunn

Skrevet

Hvis det er for å brife med mange gaver, er det intet annet enn patetisk

kan ikke se noen annen grunn

Vel, i så fall er det vel bare en ting å gjøre:

Dump ham!

Skrevet

Svigersønnen min har et par pakker av den sorten. Til og med hans små nevøer ragerer på det de år han feirer sammen med dem.

Skrevet

Tror jeg talte 5 gaver til meg selv. Og hundre og ørten til hver av ungene.

Jeg bryr meg ærlig talt ikke. Synes dette med pakker er mest for ungene, og jeg gleder meg med dem.

Kan være at jeg bruker jula som en unnskyldning til å kjøpe meg noe jeg har lyst på, men jeg pakker det ikke inn nei;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Det hender at jeg og søsteren min får en del penger hver av foreldrene våre noen dager før jul, for å handle julegaver til oss selv for. Da pakker vi dem inn og legger dem under treet ;) Om ikke annet så er det overraskelse for mamma og pappa :P

Skrevet

Jeg får ikke mange pakker lenger, men kjøper ikke noe selv å pakker inn nei. Hadde ikke tenkt tanken engang. Er vel bare barn som bryr seg om antallet vel?

Skrevet

*flirer*

Er det sant?! Høres da merkelig ut.. Jeg aner ikke hvor mange pakker jeg fikk. Hadde mer enn nok med å holde styr på gavene til mine tre små avkom ;-)

Skrevet

Hehe, jeg har aldri hørt om at noen gjør det. Skulle ta seg ut om jeg hadde pakket inn spisestue møblene, steamdusjen, borevann-pumpa og båtmotoren! ;) Vi voksne kjøper ikke gaver til hverandre, bare til barna. Barna gav oss en pakke. Det var tepper til gangen, veldig flott!!

Skrevet

Minner meg om Mr Bean.. Jeg er ikke opptatt av antall gaver.

Gjest velger å ikke bruke nick
Skrevet

Jeg bruker ofte julen som unnskyldning til å kjøpe noe jeg har ønsket meg en stund. Det har hendt jeg har pakket det inn, ja, fra Meg til Meg. Men ikke for antall gavers skyld, men for å være snill mot meg selv! :-) Syns det er litt mer moro da, å pakke den inn og få den slik!

Vet om flere som gjør det, jeg, det er da vel bare gøy.

Men her på DOL mobbes man jo lett for både det ene og det andre, derfor...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...