Gå til innhold

flystyrt- litt ekkelt spm

Gjest mye man skal tenke på :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at grunnen til at man skal bøye seg forover og holde armene over hodet er at man ved styrt vil brekke nakken og få en raskere død. Stemmer det eller er det bare fæle rykter?

Skrevet

hm.. Det har jeg ikke hørt om. Synes det høres tvilsomt ut.

Men jeg har lenge lurt på hva den virkelige grunnen er, og er spent på om du får svar av noen som vet :)

Skrevet

det er for å unngå å skade hodet under nødlanding. det er mer beskyttet.

Skrevet

en kan forresten overleve 80 % av alle flyulykker - om en vet hvordan. Så følg med på sikkerhetstipsene du.

Skrevet

Jo, det er selvfølgelig det de sier. Men hvis du har sett litt på Aircraftinvestigations så ser du at setene moses kraftig sammen. (sier en som har sett litt for mye på de programmene)

Skrevet

en kan forresten overleve 80 % av alle flyulykker - om en vet hvordan. Så følg med på sikkerhetstipsene du.

Hvordan kan man det, da? (Jeg har fulgt med, men sikkert ikke godt nok).

Skrevet

Ja har hørt om d der jeg og. Var et filmklipp om d på nettet en gang.

Tenk om bare alle hadde satt seg skikkelig inn i det, og lært seg det så bra..

Skrevet

Jo, det er selvfølgelig det de sier. Men hvis du har sett litt på Aircraftinvestigations så ser du at setene moses kraftig sammen. (sier en som har sett litt for mye på de programmene)

"Hvorfor skal man bøye seg fremover i setet i nødsituasjoner i fly? Er det for at vi ikke skal se at besetningen løper rundt som skremte høns?

- Du bør bøye hodet ned for å unngå at du slår hodet i setet foran ved en bråstopp. Ved en krasjlanding kan hyllene over seteradene falle ned. Da vil seteryggene ta imot hattehyllene, og passasjerene vil ikke få disse i hodet, kunne Terje Østvold fortelle oss."

utdrag fra linken en annen i tråden ga.

De fleste nødsituasjoner er ikke en plutselig flystyrt der du raser i bakken, skjer det, så er du nok like død enten hodet er her eller der.

Rådet er ment under nødsituasjoner, nødlandinger, og det er for å beskytte hodet. Ikke for en promille av en mikroskopisk sjanse at du styrter at du da skal dø fortere. Selv om det for alt jeg vet sikkert er fysisk teknisk mulig at du skulle knekke nakken og dø raskere om du satt slik. ikke vet jeg.

Men det er ikke derfor den instruksen er gitt. Det for å beskytte hodet under nødsituasjon:) En man overlever:)

Skrevet

Milde himmel for noe tøv!! :)

Nødprosedyrene er sånn fordi det er mest sjangs for og overleve en styrt om du sitter i nødstilling.. ved en krasj vil det alltid være gjenstander som kan treffe deg osv samt at bagasjehyllene mest sannsynlig vil kollapse... det som gjør at du kan overleve en styrt er at du vet hvor nødutgangen er, tell seteradene, det er ikke sikkert du ser mye etter en eventuell ulykke, samt evakuer så fort som mulig, du har ikke mange sekunder på deg.. det er din oppgave og komme deg ut av vraket, cabinpersonalet er ansvarlig for de som ikke kan klare dette selv..!

Gjest som honning
Skrevet

Det er samme stilling som man skal sitte i hvis man holder på å besvime, kan ikke være noe av samme grunn også? at hvis man spyr e. l., så blir man ikke kvalt??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...