Gå til innhold

Hva er forskjellen mellom dem og fundamentalistene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hyles mye om faren med muslimer, og hvor ille islam er, men det er sjeldent man får så klare svar som dette:

I keinsteins tråd skriver motis følgende som et svar på hvordan man skal forby islam:

"Forbud mot moskeer, forbud mot forkynnelse av islams budskap, forbud mot å eie koranen, forbud mot koranskoler, forbud mot egne muslimske skoler... Kort sagt kan vi utmerket godt behandle muslimer slik annerledestroende blir behandlet i muslimske land. . - motis"

Legg merke til den siste setningen - de vil behandle muslimer akkurat slik de mener muslimer behandler andre.

Men ingen av "de vanlige" klarer å svare på hvorfor de da er bedre enn fundamentalistene?

Det de vil er jo akkurat det samme.

Og den eneste reaksjonen når man påpeker dette er personangrep og svada.

Hva er forskjellen mellom dem og fundamentalistene, innlegget jeg siterer tatt i betraktning?

Skrevet

forskjellen er at islam praktiseres i dag slik kristendommen gjorde for noen hundre år siden.

Med mindre man skal kjøre løpet fullt ut om 'hvem kan bestemme hva som er den rette moral' tror jeg de fleste av oss har radikale formeninger om hvordan man skal stanse menneskefiendtlige religioner/ideologier. ihvertfall på idenivå.

Skrevet

Svaret på dette må da du vite bedre enn noen annen, der du gang etter gang har etterlyst forbud mot uttalelser du ikke liker, misbruk av paragraf 135a, og henvendt deg til Webmaster for å få slettet innlegg som beskriver den virkeligheten du hele tiden flykter fra og argumenterer mot.

Skrevet

forskjellen er at islam praktiseres i dag slik kristendommen gjorde for noen hundre år siden.

Med mindre man skal kjøre løpet fullt ut om 'hvem kan bestemme hva som er den rette moral' tror jeg de fleste av oss har radikale formeninger om hvordan man skal stanse menneskefiendtlige religioner/ideologier. ihvertfall på idenivå.

Legg merke til hva som skrives: "forbud mot forkynnelse av islams budskap, forbud mot å eie koranen,"

Dette er jo nettopp det de anklager "de slemme" for å gjøre. De er altså ikke bedre selv.

Skrevet

Mange likeheter der.

Men forskjellen er muligens hvordan man straffer de som ikke følger forbudet....

Skrevet

Forskjellen er ikke alarmerende, nei. Enkelte i den vestlige, kristne verden har en stor evne til å komme med kritikk uten å ha foretatt en grundig selvransakelse på forhånd. Hvorfor? Å tenke godt om seg selv er menneskelig.

Skrevet

Legg merke til hva som skrives: "forbud mot forkynnelse av islams budskap, forbud mot å eie koranen,"

Dette er jo nettopp det de anklager "de slemme" for å gjøre. De er altså ikke bedre selv.

Jada.

Hadde jeg trodd det hadde gått an å stoppe religion med forbud, hadde jeg støttet etthvert forslag om totalforbud av religiøse entiteter, enten det hadde vært koranen,kirker,moskeer eller bibelen.

Det beste vi kan gjøre for verdensfreden er dog å la folk ordne seg selv, så får vi heller kjøpe oljen på vanlig vis. Da blir vi kvitt terroren i samme slengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...