Gå til innhold

Oljepengene blåste liv i en gammel overtro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis oljen (og pengene) hadde kommet opp på Island, hadde Åsatroen bredd seg over verden.

Men oljen kom opp i Midtøsten, hvor en gammel og dyster legende om en profet som ikke likte vantro fantes. En krigerhøvding som syns alle annerledestenkende burde halshogges......

Skrevet

Du tenker på bibelen?

Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

Matt. 10:34

Skrevet

Det var voldsomt, da. *S* God mellomjul til deg!

Han er ekstra aktiv akkurat nå, fordi han kan ikke svare på hva han vil gjøre med muslimer! :knegg: Så da skriver han heller 35 tråder med svada!

God jul til deg, forresten!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Når sant skal sies ble jo norge kristnet ved halshugging,

men skjønner ikke helt poenget ditt, religiøse 'grenser' var trukket opp lenge før olje hadde noe verdi ?

Skrevet

Du tenker på bibelen?

Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

Allah være lovet! Dette kan jeg være med på!! Utveksling av sitater!

Kap 9.74. " Hør, Profet! Strid mot de vantro og hyklerne! Vær hård mot dem! Helvete blir deres herberge. En sørgelig endeligt!", " Når Vi vil utslette en by, sender Vi påbud til den's folk i vellevnet, som fortsetter i synd. Så blir Ordet realitet for byen, og Vi ødelegger den fullstendig!"''

Skrevet

Du tenker på bibelen?

med unntak av USA er det ganske få såkalte kristne land som hogger huet av folk, men det kan virke som denslags ikke er helt avskaffet i visse steder i midtøsten.

Skrevet

Når sant skal sies ble jo norge kristnet ved halshugging,

men skjønner ikke helt poenget ditt, religiøse 'grenser' var trukket opp lenge før olje hadde noe verdi ?

Når de fredlyste 4 måneder er til ende, så drep de vantro hvor dere finner dem, pågrip dem, beleir dem, legg dere i bakhold for dem overalt! Men hvis de omvender seg og betaler det rituelle bidrag, så la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, nåderik

Skrevet

med unntak av USA er det ganske få såkalte kristne land som hogger huet av folk, men det kan virke som denslags ikke er helt avskaffet i visse steder i midtøsten.

Hei,

USA er jo et ganske "stort" land i Vesten. Landet med størst antall muslimer ligger ikke engang i Midtøsten, men er Indonesia.

Selvsagt finner man mange muslimer som finner på mye faenskap, akkurat som man finner kristne, ateister, osv som gjør det samme.

De fleste muslimer er, som de fleste kristne, helt vanlige hyggelige mennesker.

Skrevet

Hei,

USA er jo et ganske "stort" land i Vesten. Landet med størst antall muslimer ligger ikke engang i Midtøsten, men er Indonesia.

Selvsagt finner man mange muslimer som finner på mye faenskap, akkurat som man finner kristne, ateister, osv som gjør det samme.

De fleste muslimer er, som de fleste kristne, helt vanlige hyggelige mennesker.

hva enkeltidivitet er hjelper desverre så lite når styret er basert på fundamentale galninger. dette gjelder iran så vel som usa.

Religionen blir brukt som et maktmiddel, og ved snedig progpaganda får man horder av uopplyste til å gjøre alt mulig drit.

Skrevet

Når de fredlyste 4 måneder er til ende, så drep de vantro hvor dere finner dem, pågrip dem, beleir dem, legg dere i bakhold for dem overalt! Men hvis de omvender seg og betaler det rituelle bidrag, så la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, nåderik

hva er det rituelle bidrag da?

ps: havna dette under feil innlegg ?

Skrevet

hva er det rituelle bidrag da?

ps: havna dette under feil innlegg ?

Det er en skatteprosent. Jeg tror det er 7% av omsetning/lønn.

Det samme som pakistanere betaler for å få pendlerpass og komme tilbake til Pakistan når de blir gamle. Men de får ikke pensjon, bare pass. Pengene bruker Pakistanske staten til å kjøpe atomvåpen og til korrupsjon.

Skrevet

Det er en skatteprosent. Jeg tror det er 7% av omsetning/lønn.

Det samme som pakistanere betaler for å få pendlerpass og komme tilbake til Pakistan når de blir gamle. Men de får ikke pensjon, bare pass. Pengene bruker Pakistanske staten til å kjøpe atomvåpen og til korrupsjon.

oh, så islam er skatteparadis, da ?

i kristendommen var det vel 10'ende som gjaldt. those bastards :)

Skrevet

oh, så islam er skatteparadis, da ?

i kristendommen var det vel 10'ende som gjaldt. those bastards :)

Keinstein sove

zzzz?

zzz

Skrevet

hva enkeltidivitet er hjelper desverre så lite når styret er basert på fundamentale galninger. dette gjelder iran så vel som usa.

Religionen blir brukt som et maktmiddel, og ved snedig progpaganda får man horder av uopplyste til å gjøre alt mulig drit.

Hei,

Nettopp. Helt enig.

Nazistene var kristne, men folk tror heldigvis ikke at alle kristne er nazister. På samme måte er noen av de fundamentalistiske gærningene muslimer, men muslimer flest er ikke slik. Akkurat som de fleste kristne ikke er nazister.

Selvsagt.

Skrevet

Hei,

Nettopp. Helt enig.

Nazistene var kristne, men folk tror heldigvis ikke at alle kristne er nazister. På samme måte er noen av de fundamentalistiske gærningene muslimer, men muslimer flest er ikke slik. Akkurat som de fleste kristne ikke er nazister.

Selvsagt.

Nazistene var da ikke utpreget kristne, var de ?

Uansett. Nei, man ser ikke på alle kristne som nazister, men man ser jo på hitler-tyskland som nazistisk. Selv om mye av befolkningen ikke var 'enig i' det som skjedde, skjedde det likevell.

Skrevet

Uansett. Nei, man ser ikke på alle kristne som nazister, men man ser jo på hitler-tyskland som nazistisk. Selv om mye av befolkningen ikke var 'enig i' det som skjedde, skjedde det likevell.

Nettopp - Islam er mer å regne som en politisk retning enn en religion for fred og fordragelighet.

Skrevet

Jo, hele Nazi-toppen skal faktisk ha vært meget kristne (igjen, uten at det skal sverte andre kristne på noen måte). Hitler sa faktisk i en tale at hans jødehat var religiøst, og ikke rase-betinget. (I den grad man kan stole på noe som helst han sa.)

Poenget mitt er dog selvsagt ikke at "nazist = kristen", men at å sverte alle muslimer som "fundamentalit-terrorister" er like tåpelig som hvis noen skulle forfekte at "kristen = nazist".

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...