Gå til innhold

Tanker som gir fysiske smerter

Anbefalte innlegg

Har dere det også slik? At samvær med mennesker som har gjort en vondt....ja selvom det er lenge siden, aktiverer regulære fysiske smerter?

Tross en helt grei julefeiring, opplever jeg en eksplosjon av fysiske smerter rundt om i kroppen.

Jeg har hatt overgriperen (egentlig vanskelig å bruke det uttrykket), altså den som har utsatt meg for fysiske og psykiske overgrep, nær innpå meg i juledagene.

Vi har klart å bevare en god tone, og vært høflige og beherskede.

Men hele kroppen er fullt mobilisert.

Jeg har forsøkt å ta smertestillende, men av en eller annen grunn forsvinner ikke smertene.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259728-tanker-som-gir-fysiske-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Ja, slik har jeg kjent det mange ganger. Jeg kjenner det hver gang jeg ser min stefar. Jeg får vondt i magen, migrene, smerter i armer og bein og det stikker i meg. Det gjør rett og slett fysisk vondt.

Det er dessverre vanligere enn vi tror, det her.Men en dag blir det bedre!

Mange klemmer fra Liljen

Ja, opplever det mye. Ikke akkurat i nærheten av han, for det slipper jeg. men i situasjoner, steder som minner, ja!

Eneste som jeg synes hjelper er å bli bevisst hva som skjer i kroppen i de situasjonene, ofte gjør jeg noe som jeg ikke merker.

Får hjelp til dette av fysioterapauten, men det tar så lang tiiiiid og er ikke noe gøy akkurat.. Men jeg har tro på at det hjelper!

Ja, opplever det mye. Ikke akkurat i nærheten av han, for det slipper jeg. men i situasjoner, steder som minner, ja!

Eneste som jeg synes hjelper er å bli bevisst hva som skjer i kroppen i de situasjonene, ofte gjør jeg noe som jeg ikke merker.

Får hjelp til dette av fysioterapauten, men det tar så lang tiiiiid og er ikke noe gøy akkurat.. Men jeg har tro på at det hjelper!

Hva slags hjelp er det som hjelper, og hva tenker du på når du skriver at du gjør noe du ikke merker?

Jeg må visst ha det inn med teskje....

Annonse

Hva slags hjelp er det som hjelper, og hva tenker du på når du skriver at du gjør noe du ikke merker?

Jeg må visst ha det inn med teskje....

Det jeg mener med ting jeg ikke merker, er at jeg bruker musklene uten å vite det. Den dype musklaturen har jeg ingen kontakt med. Bruker den, det skjønner eg, men kan ikke kjenne det.

I går brukte jeg store deler av timen hos fysio til å "oppdage" noen muskler i ryggen. Var helt umulig. Skjønte at de var der, men kjente ikke. 0en til "fikk jeg tak i de".

(Nå finner jeg de for øvrig ikke igjen, men har det gått en gang, så må det vel gå igjen..)

Jobber mye på den måten, med å finne ut hva jeg gjør med kroppen, både generellt og når jeg "reagerer" på ulike måter. Og så å kunne styre det mer.

Vet ikke om det var klargjørende, er litt nybegynner..

skulle ønske jeg kunne gitt deg et svar, men alt jeg vet gjennom andre som er kommet mye lenger enn meg er at med tiden forsvinner smertene.. men for å døyve de har jeg prøvd å lage min egen drømme verden, det eneste som jeg kommer på..

håper virkelig du finner noe som hjelper, for gud og smertefullt det kan være..

masse lykke til og en klem som ikke skal gjøre vondt

Det jeg mener med ting jeg ikke merker, er at jeg bruker musklene uten å vite det. Den dype musklaturen har jeg ingen kontakt med. Bruker den, det skjønner eg, men kan ikke kjenne det.

I går brukte jeg store deler av timen hos fysio til å "oppdage" noen muskler i ryggen. Var helt umulig. Skjønte at de var der, men kjente ikke. 0en til "fikk jeg tak i de".

(Nå finner jeg de for øvrig ikke igjen, men har det gått en gang, så må det vel gå igjen..)

Jobber mye på den måten, med å finne ut hva jeg gjør med kroppen, både generellt og når jeg "reagerer" på ulike måter. Og så å kunne styre det mer.

Vet ikke om det var klargjørende, er litt nybegynner..

Thanks, absolutt klargjørende!

Det er tydelig at fysio'r jobber svært forskjellig.

Dette er en stor del av hverdagen min, ikke fordi jeg treffer overgriper, men fordi de tankene og minnene er så inngrodd i kroppen min.

Jeg verker spesielt om morgenen og kvelden.

Jeg tror desverre det er en del av det vi må tåle. Tror det henger sammen med psyken og at vi ikke blir kvitt det uten å bli kvitt noe av barlasten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...