Gå til innhold

Hjelper det å gå en lang tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg sannsynligvis brygger på forskjølelse eller noe i den duren. Litt slapp og småharkete osv.

Før jeg merket det tenkte jeg å gå en lang tur i det fine været.

Hvordan var det er det best å holde seg i ro eller er det noe sjans for at jeg kan gå det av meg?

Skrevet

Jeg blir kjappest frisk dersom jeg tar på meg ullsokker, ullskjerf og bare slapper helt av! Mulig dette er forskjellig fra person til person?

Skrevet

Kle deg godt, pass på at du ikke blir våt og/eller kald og ikke gå så raskt/langt at du blir veldig sliten. Det er bare sunt uansett. :o)

Skrevet

Kle deg godt, pass på at du ikke blir våt og/eller kald og ikke gå så raskt/langt at du blir veldig sliten. Det er bare sunt uansett. :o)

Flott. Da tar jeg på meg stilings og går ut:-) Fryser uansett inne så kanskje jeg får varmen i meg.

Skrevet

Jeg blir kjappest frisk dersom jeg tar på meg ullsokker, ullskjerf og bare slapper helt av! Mulig dette er forskjellig fra person til person?

Satser på tur også får jeg se etterpå:-)

Skrevet

Flott. Da tar jeg på meg stilings og går ut:-) Fryser uansett inne så kanskje jeg får varmen i meg.

Gjør det! Når du kommer inn så tar du en varm dusj, kler på deg kosedress eller pysj eller noe, setter deg under et ullpledd i sofaen med varmeflaske og kakao og en god bok eller film. :o) Jeg beordrer!

Skrevet

Satser på tur også får jeg se etterpå:-)

Du får kle deg godt og lukke munnen, så går det nok bra ;-)

Skrevet

Du får kle deg godt og lukke munnen, så går det nok bra ;-)

Jeg er som deg, Togli, trener jeg eller går ut i "oppkjøringsfasen", blir jeg dobbelt så sjuk.

Men naboen her er motsatt.

Om du er her, Togli, hvor er den dialekta fra som du siterte i den morsomme datterhistorien på Barn? Vi har slekt på NordMøre, men dette var noe helt annet enn jeg er vant til.

:)

Skrevet

Jeg er som deg, Togli, trener jeg eller går ut i "oppkjøringsfasen", blir jeg dobbelt så sjuk.

Men naboen her er motsatt.

Om du er her, Togli, hvor er den dialekta fra som du siterte i den morsomme datterhistorien på Barn? Vi har slekt på NordMøre, men dette var noe helt annet enn jeg er vant til.

Vi er fra sunnmøre og her varierer det personlige pronomenet "jeg" med e, ei, ej...Minsten har det med å si "æj" og det kan nok komme av at pappaen er fra Oslo (kombinerer ej og jeg).

Jeg husker fortsatt da eldstemann konsekvet kalte "lue" for "luehue". Begge dialektene skulle ivaretaes ser du ;-)

Mormoren min var nordmøring og halve slekta er romsdalinger, mens resten er sunnmøringer. Selv prater jeg mest sunnmørsk, men har nok endel romsdalsgloser innimellom også (skikkelig møre-og-romsdaling med andre ord:-))

Skrevet

Gjør det! Når du kommer inn så tar du en varm dusj, kler på deg kosedress eller pysj eller noe, setter deg under et ullpledd i sofaen med varmeflaske og kakao og en god bok eller film. :o) Jeg beordrer!

Vurderer det. Skal bare først.

Skrevet

Vi er fra sunnmøre og her varierer det personlige pronomenet "jeg" med e, ei, ej...Minsten har det med å si "æj" og det kan nok komme av at pappaen er fra Oslo (kombinerer ej og jeg).

Jeg husker fortsatt da eldstemann konsekvet kalte "lue" for "luehue". Begge dialektene skulle ivaretaes ser du ;-)

Mormoren min var nordmøring og halve slekta er romsdalinger, mens resten er sunnmøringer. Selv prater jeg mest sunnmørsk, men har nok endel romsdalsgloser innimellom også (skikkelig møre-og-romsdaling med andre ord:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...