Gå til innhold

For gammel til å bli "stor"?

Anbefalte innlegg

Gjest tussefant
Skrevet

Må man alltid starte som veldig ung for å bli "stor"?

Jeg tenker da på f.eks å spille gitar, bass, trompet, piano, etc.. Må man nødvendigvis ha startet i 9-10 års alderen for å bli virkelig god?

Jeg har hatt en stor drøm siden jeg var liten med å spille slagverk. Jeg stod på venteliste i 3 år på barneskolen uten å komme inn.

Jeg har lagt det bak meg mange ganger, siden jeg har fått høre at det er ikke særlig kvinnelig. Tiden går, og drømmene vender stadig tilbake om å begynne spille.

Nå har jeg blitt 23, og jeg mener, det er vel fortsatt ikke "forsent" til å bli god?

Skrevet

God kan du nok bli i mye selv om du er 'gammel', men det spørs hva ambisjonsnivået er.

Hvorfor kan du ikke bare begynne, da ?

Gjest Debra irl
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Begynn å ta timer. Og så må du øve- mye. Om du ikke blir dritgod, så er det vel like viktig at du har det moro og får oppfylt en gammal drøm?

Skrevet

Vi har kvinnelig trommist i brassen, og trenger flere - hvor bor du ;-)

Skrevet

Gjør det! Øvelse gjør mester. 23 år er ingen høy alder :)

Skrevet

Da eg budde i utlandet i slutten av tenåra, og hadde musikkundervisning, vart heile klassen ein dag sett til å prøve seg på slagverk.

Eg syntes det var SKREKKELEG kjedeleg, men lærarinna mi var heilt over seg av begeistring og meinte eg *absolutt* burde halde på med det, for eg var eit naturtalent. No ligg mine interesser i andre instrument, så det vart ikkje noko av det, men enn den gongen så var det aldri snakk om at ein ikkje kunne begynne med noko nytt og ha potensiale til å bli ordentleg dyktig i det.

Du er ikkje SÅ mykje eldre enn eg var den gongen, og sjølv om det no spørst KOR god du har ambisjonar om å bli, syns eg at du uansett skuldar deg sjølv å prøve. Slike draumar er ikkje berre tull og tøys, og sjølv om det verkar som om slagverk appellerer mest til gutta, så fins det store kvinnelege slagverksmusikarar også. Ein av dei kjende klassiske er faktisk døv, men veldig flink :-)

Go for it, tussefant!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...