Gå til innhold

Hvordan få bedrevitere til å tie?

Anbefalte innlegg

Gjest umuliussen
Skrevet

Min bror har giftet seg med verdens største bedreviter. Hun har en mening om alt og kan selvsagt alt mye bedre enn de fleste. Hun overdøver folk med å snake høyt, og fnyser av dem som mener annet enn henne.

Hvordan få henne til å holde opp?

F.eks så har det seg slik, at jeg har bodd i søramerika i 8 år. Snakker flytende spansk, og kjenner kulturen i det landet svært godt. Og der sitter hun og legger ut om hvordan det er å bo i akkurat det landet, hvor lett det er å lære seg spansk og hvordan livet der fungerer...

Hun har alri vært der, snakker ikke spansk og ei heller satt sine føtter i det sørlige amerika i det hele tatt. Likevel vet hun best på en arrigant måte. Dette var kun ett eksempel, men sånn er det.

Jeg klarer ikke såre min bror ved å snakke hardt tl henne, og må innrømme jeg knapt tør heller, for hun blir så utrolig sur!

Hva gjør jeg?

Gjest Debra irl
Skrevet

Le av henne inni deg. Og håp at forholdet er av den flyktige arten.

Mennesker som henne er utrolig provoserende å være sammen med, helt til du klarer å se det humoristiske i det.

Gjest umuliussen
Skrevet

Le av henne inni deg. Og håp at forholdet er av den flyktige arten.

Mennesker som henne er utrolig provoserende å være sammen med, helt til du klarer å se det humoristiske i det.

Ikke særlig flyktig nei. De er gift....

Vel, får kanskje prøve le av det hele, men jommen ikke lett. Jeg er av type som lar meg lett provsere :/

Skrevet

Bare la henne holde på...

Ikke bry deg om henne,du tappes for energi av å ergre deg over henne.

Bare si "jasså...sier du det!"

Smil og la irritasjonen flyte forbi deg =)

Hun kan forandre seg først når hun er moden til det...og det må hun kjenne selv etterhvert...

Inntil videre så må du "overleve" disse nykkene...og du overlever bare når du viser at du ikke bryr deg om dem...

Gjest Debra irl
Skrevet

Ikke særlig flyktig nei. De er gift....

Vel, får kanskje prøve le av det hele, men jommen ikke lett. Jeg er av type som lar meg lett provsere :/

Jepp skjønner. Når jeg diskuterer med min svigerfar, er han aldri uenig med meg, han bare forteller meg at jeg tar feil. Ha ha ha. Dust. (sier jeg inni meg).

Ellers får du ta frem album/ video fra da du var der og peke og fortelle. Du tar høyde for at hun er levende interessert siden hun har tilegnet seg så mye kunnskap om språk og levemåte.

Gjest umuliussen
Skrevet

Jepp skjønner. Når jeg diskuterer med min svigerfar, er han aldri uenig med meg, han bare forteller meg at jeg tar feil. Ha ha ha. Dust. (sier jeg inni meg).

Ellers får du ta frem album/ video fra da du var der og peke og fortelle. Du tar høyde for at hun er levende interessert siden hun har tilegnet seg så mye kunnskap om språk og levemåte.

Heheh, godt poeng - både med album og det med svigerfaren din...hehe. Flink du , som klarer le av det. Håper jeg og kan det etterhvert.....sukk..

Gjest Debra irl
Skrevet

Heheh, godt poeng - både med album og det med svigerfaren din...hehe. Flink du , som klarer le av det. Håper jeg og kan det etterhvert.....sukk..

Vel- bare å legge seg i trening. Det tok 12 år. Nå er gubben og jeg sammen på det 14...

Det skal sies at jeg blir like provosert, lei meg og forbanna osv osv, men jeg bruker ikke lenger like lang tid på å klare å komme over det.

Skrevet

Høres ut som en av naboene mine,. Det er lite å gjøre for å kurere vedkommende, jeg bare ler litt for meg sjøl bak ryggen hans. ;)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Har du hørt utrykket, "tomme tønner rumler mest"? Det utrykket passer bra på svigerinna di.

Kjenner flere lignende typer som henne. Enten lar du henne bare holde på og dermed driter hun ut seg selv. Eller så kan du jo ta opp kampen med henne. Det er jo grusomt irriterende å høre på folk som liksom skal ha peiling på alt. Flere alternativer finnes kanskje ikke.

Eller jo... du kan jo få med deg flere på en liten plan(om flere føler det samme som deg). Da kan dere samarbeide om å skifte tema så fort hun begynner med tompreiket sitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...